8 lutego 2013 | Eindhoven

DAF ustanawia nowe rekordy w roku 2012


Numer 1 w sektorze ciężkich ciągników siodłowych, druga największa marka pojazdów ciężarowych w Unii Europejskiej.

W ubiegłym roku firma DAF Trucks jeszcze bardziej wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych. Przy rekordowym udziale w rynku na poziomie 16% w segmencie ciężkich pojazdów (powyżej 16 t) DAF jest obecnie drugą największą w UE* marką ciężkich pojazdów ciężarowych. Poza tym DAF jest liderem rynku w segmencie ciężkich ciągników siodłowych dzięki udziałowi w rynku na poziomie 19,1%.

DAF XF105 ATe

Osiągając udział w rynku na poziomie 16,0% firma DAF umocniła swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych w roku 2012 (2011 r.: 15,5%). Obecnie DAF jest drugą największą marką pojazdów ciężarowych w UE i liderem rynku w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Polsce, Czechach i na Węgrzech. Natomiast w Niemczech jest największą marką importowaną. Dzięki temu całkowity udział w rynku europejskim osiągnął 19,1%, w wyniku czego firma DAF stała się numerem 1 w segmencie ciężkich ciągników siodłowych.

Całkowity wolumen rynku ciężkich pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej w roku 2012 wyniósł około 222 000 egzemplarzy. Oznacza to spadek o około 9% względem poprzedniego roku, w którym w tym segmencie zarejestrowano 242 500 pojazdów ciężarowych. Firma DAF ma nadzieję, że wolumen rynku pojazdów ciężarowych w tym roku osiągnie poziom między 210 000 a 250 000 pojazdów. W segmencie pojazdów lekkich, w którym firma DAF istnieje dzięki modelowi LF, wolumen rynku pojazdów ciężarowych w Europie spadł do poziomu 55 300 egzemplarzy w roku 2012. W roku 2013 oczekiwany jest nieznaczny wzrost, ponieważ wielu klientów może być zainteresowanych kupnem pojazdów spełniających wymogi normy Euro 5 w obliczu planowanego wprowadzenia od roku 2014 normy Euro 6.Udział firmy DAF w rynku pojazdów o masie od 6 do 16 t wzrósł z 9,0% w roku 2011 do 11,5% w roku 2012, co również stanowi nowy rekord.

Wzrost sprzedaży poza Unią Europejską

Firma DAF wzmocniła swoją pozycję rynkową również poza Unią Europejską, gdzie w zeszłym roku dostarczono ponad 6100 pojazdów CF i XF (w roku 2011: 5600). Montaż modelu CF rozpoczął się w lokalnym zakładzie w Maroku, natomiast montaż modelu LF rozpoczął się w lokalnym zakładzie na Tajwanie, gdzie DAF jest liderem rynku wśród wszystkich europejskich marek, kontrolując 30% rynku. Przy 2750 zrealizowanych zamówieniach wolumen sprzedaży w roku 2012 w Rosji wzrósł prawie ośmiokrotnie względem roku 2010. Przełożyło się to na udział w rynku w segmencie pojazdów ciężkich na poziomie 13,3% wśród marek zachodnioeuropejskich. W przyszłości firma DAF ma zamiar wzmacniać swoją pozycję rynkową poza Europą, na przykład w Ameryce Południowej. Budowa nowej fabryki DAF w Ponta Grossa (Brazylia) przebiega zgodnie z planem. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na koniec tego roku.

Najwyższa wydajność transportu

„Jesteśmy dumni, że po raz kolejny udało nam się utrzymać pozycję lidera rynku ciężkich ciągników siodłowych w Europie. W połączeniu z drugim miejscem na rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Europie nasze osiągnięcia pokazują, jak bardzo nasi klienci cenią sobie nasze ciężarówki” — powiedział Ron Bonsen, członek zarządu firmy DAF Trucks NV i osoba odpowiedzialna za dział marketingu i sprzedaży. „Klienci bardzo pochlebnie wyrażają się o naszych pojazdach Euro 5 ATe, które pozwalają osiągnąć zupełnie bezkonkurencyjne wyniki w zakresie niskiego zużycia paliwa i kosztów eksploatacji. Sukces firmy DAF to również wynik starań naszej sieci profesjonalnych dealerów, jak również kompleksowej oferty usług, takich jak usługi PACCAR Parts i PACCAR Financial.  Dział PACCAR Financial oferuje wsparcie finansowe przy zakupie nowych pojazdów DAF. W roku 2012 uzyskał rekordowy udział w rynku na poziomie 27%”.