23 września 2014 | Hanowerze

Firma DAF Trucks na targach IAA 2014 w Hanowerze


„Zawsze właściwe rozwiązanie”

Hasło „Zawsze właściwe rozwiązanie” jest myślą przewodnią firmy DAF podczas targów IAA 2014, które będą odbywać się w Hanowerze od 25 września do 2 października. Firma DAF Trucks będzie tam prezentować pełną ofertę wiodących w branży produktów i usług, aby wykazać, że faktycznie gwarantuje właściwe rozwiązania do wszystkich zastosowań. Nowy, niezwykle cichy pojazd ciężarowy z serii CF do dystrybucji umożliwia dostarczanie towarów w miejsca, w których obowiązują ograniczenia emisji hałasu wieczorem i w nocy. Nowe ciągniki niskopodłogowe z serii CF i XF umożliwiają przewóz jeszcze większych ładunków. Firma DAF ogłosi także wprowadzenie wyrafinowanych technologii, takich jak przewidujący tempomat i przewidująca zmiana biegów, które umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa.

DAF-Euro-6-XF-Lowdeck
  • Indywidualne rozwiązania dopasowane do wszystkich zastosowań transportowych
  • Nowość: model CF Silent — niezwykle cichy samochód ciężarowy do dystrybucji, emitujący dźwięki na poziomie 72 dB(A)
  • Nowość: niskopodłogowe modele CF i XF z siodłem na wysokości 91 cm
  • Przewidujący tempomat w połączeniu z przewidującą zmianą biegów
  • Skórzana tapicerka jako wyposażenie opcjonalne pojazdów z serii CF i XF

Jak co roku stanowisko firmy DAF będzie dogodnie usytuowane w hali 17 kompleksu wystawowego. Na obszarze 2500 m2 przedstawiona zostanie pełna oferta pojazdów z serii Euro 6, która wyznacza standardy w zakresie jakości, niskich kosztów eksploatacji i wydajności. Oferta ta obejmuje także nowy model LF do dystrybucji, model CF do licznych zastosowań i nowy flagowy model XF do transportu ciężkiego i na długich dystansach. Obecnie w ramach serii Euro 6 dostępne są także pojazdy trzy- i czteroosiowe, zatem do każdego zadania związanego z transportem można dobrać odpowiedni samochód ciężarowy DAF.

Niezwykle cichy pojazd ciężarowy do dystrybucji: CF Silent

Firma DAF opracowała wyjątkowy model CF Silent z myślą o wieczornej i nocnej dystrybucji w mieście.  Kiedy w pojeździe CF Silent jest włączony specjalny „Tryb cichy”, poziom emitowanego hałasu nie przekracza 72 dB(A). Oznacza to, że model ten zalicza się do cichych pojazdów i może być wykorzystywany do załadunku i rozładunku towarów w obszarach z ograniczeniami emisji hałasu w porach wieczornych, nocnych i wczesnoporannych.

Nowy pojazd DAF CF Silent wyposażony jest w mocny i wydajny silnik PACCAR MX-11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy od 210 kW/286 KM do 320 kW/435 KM, który jest już dobrze znany z niskiego poziomu emitowanego hałasu.

Na desce rozdzielczej znajduje się specjalny przycisk trybu cichej pracy. Naciśnięcie tego przycisku powoduje uruchomienie programu silnika, który ogranicza moment obrotowy i prędkość obrotową silnika, a także umożliwia przełączanie biegów przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Również obudowa silnika przyczynia się do zmniejszenia poziomu hałasu.

Wyjątkowo cichy pojazd ciężarowy do dystrybucji z serii CF będzie dostępny począwszy od 2015 r. w wersji podwozia pod zabudowę 4×2 z kabiną Day Cab, Sleeper Cab lub Space Cab oraz jednym z wielu rozstawów osi. 

Nowe modele niskopodłogowe CF i XF: siodło na wysokości 91 cm

Jedną z najważniejszych nowości na targach IAA 2014 będą popularne modele CF i XF Euro 6 w wersji niskopodłogowej umożliwiającej transport dużych ładunków.

Montaż opon niskoprofilowych (315/45/R22.5) i wykorzystanie zawieszenia pneumatycznego umożliwiło w tych pojazdach obniżenie siodła z wysokości 96 do 91 cm. Dzięki temu do pojazdu można dołączyć naczepę o wysokości wewnętrznej 3 m, nie przekraczając jednocześnie maksymalnej wysokości 4 m i uzyskując maksymalną wydajność przy pojemnościach rzędu 100 m3. Wysokość wewnętrzna 3 m jest szczególnie atrakcyjna w przypadku sektora motoryzacyjnego, ponieważ produkty są pakowane w standardowe kontenery o wysokości 1 m, zatem w tej sytuacji mogą one być ustawiane w trzech warstwach.

Nowe ciągniki niskopodłogowe DAF CF i XF są dostępne wersji z zawieszeniem pneumatycznym przedniej osi, a także z nowo opracowanym pojedynczym parabolicznym zawieszeniem piórowym.

Nowa owiewka dachowa montowana w niskopodłogowym modelu XF z kabiną Super Space Cab charakteryzuje się optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi i gwarantuje o ok 1,5% mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2 w porównaniu z owiewką dachową w obecnej wersji.

Nowe ciągniki niskopodłogowe DAF będą dostępne w wersji z rozstawem osi 3,60 i 3,80 m, a napędzać je będą silniki PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l i PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 l.

Przewidujący tempomat i przewidująca zmiana biegów

Na targach IAA 2014 firma DAF ogłosi dostępność funkcji Przewidujący tempomat w połączeniu z funkcją Przewidująca zmiana biegów w modelach CF i XF Euro 6 z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów AS Tronic jako wyposażenia opcjonalnego począwszy od stycznia 2015 r. Obie te wyrafinowane technologie zostały opracowane przez firmę DAF i przyczyniają się do zwiększenia wydajności pojazdu.

Funkcja przewidującego tempomatu wykorzystuje technologię GPS, aby ustalić dokładne położenie pojazdu i określić czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas jazdy przez kolejne 1–2 km. System „spogląda” do przodu i przewiduje pochyłości terenu.

Kierowca wstępnie konfiguruje docelową prędkość oraz dopuszczalne odchylenie w górę lub w dół od tej wartości — w zakresie dozwolonego odchylenia w dół możliwe jest ustawienie trzech wartości. Funkcja przewidującego tempomatu ustala idealną prędkość w ramach określonego zakresu, a funkcja przewidującej zmiany biegów wybiera odpowiedni bieg.

Zadaniem tych funkcji jest utrzymanie jazdy na najwyższym możliwym biegu i przy optymalnych prędkościach obrotowych silnika. Gdy pojazd zbliża się do końca podjazdu, system stara się zapobiec przełączeniu na niższy bieg. Jeśli natychmiast po podjeździe ma nastąpić zjazd, przed wjechaniem na szczyt wtryskiwana jest mniejsza ilość paliwa, aby pojazd wykorzystał własną masę całkowitą do „przepchnięcia” przez szczyt. Wyższy bieg zostanie wybrany automatycznie, jak tylko system zarejestruje zwiększenie nachylenia zbocza podczas zjazdu. 

W niektórych sytuacjach system zezwala na jazdę z prędkością poniżej zaprogramowanej, na przykład gdy pojazd znajduje się w pobliżu szczytu podjazdu, a system „wie”, że energia potencjalna spowoduje szybkie osiągnięcie wymaganej prędkości podczas zjazdu. Funkcja przewidującego tempomatu może czasowo dopuścić jazdę z prędkością nieco wyższą od tej zaprogramowanej (w zakresie wcześniej określonych ograniczeń) w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowoczesne funkcje przewidującego tempomatu i przewidującej zmiany biegów przyczynią się do dalszego wzmocnienia wiodącej pozycji firmy DAF w zakresie zmniejszania zużycia paliwa i kosztów utrzymania pojazdu.

Skórzana tapicerka

Kabiny marki DAF ustanawiają standardy w zakresie przestronności, jakości i komfortu. Na targach IAA zaprezentowana zostanie piękna, skórzana tapicerka do modeli CF i XF Euro 6. Jest ona dostępna jako wyposażenie opcjonalne i obejmuje fotele, kierownicę i panele drzwi (XF). Skórzana tapicerka ma elegancki, miedziany kolor z czerwonymi/pomarańczowymi odcieniami, które sprawiają wrażenie jeszcze większego luksusu i komfortu.

Centralizacja usług dotyczących produktów

W uprzywilejowanym miejscu na stoisku firmy DAF na targach IAA znajdą się również firmy PACCAR Financial, PACCAR Parts i TRP. Służy to podkreśleniu znaczenia, jakie dla firmy DAF i sieci jej dealerów (ok. 1000 dealerów i punktów serwisowych) ma doskonała jakość usług towarzyszących tym światowej klasy produktom. Bezkonkurencyjna usługa International Truck Service (ITS) firmy DAF również będzie odpowiednio wyeksponowana, podobnie jak usługa napraw i serwisu MultiSupport.

PacLease

Dzięki flocie niemal 4000 pojazdów PacLease, firma należąca podobnie jak DAF do koncernu PACCAR, jest jednym z największych przedsiębiorstw zajmujących się wynajmem samochodów ciężarowych i przyczep/naczep w Niemczech, które wyróżnia się obszerną i zróżnicowaną ofertą ciągników siodłowych, podwozi pod zabudowę i przyczep/naczep. Sieć PacLease w Niemczech obejmuje 39 placówek.

DAF Components

DAF Components to notujący najwyższy wzrost sprzedaży niezależny dostawca silników do autobusów i autokarów w Europie. Produkty obejmują bogatą ofertę wydajnych silników Euro 3, 4, 5 i 6 dobrze znanych w branży z niezrównanej niezawodności i długiego okresu eksploatacji. Serwisowania tych nowoczesnych silników dla klientów z całej Europy podejmują się dealerzy z sieci dealerów DAF. Duża sieć dealerów autobusów i autokarów jest gotowa w każdej chwili podjąć się serwisu tych pojazdów.

Na stoisku firmy DAF w hali 17 (stoisko nr B20) wystawione będą następujące pojazdy:

LF 180           podwozie pod zabudowę 4×2 z trójstronną wywrotką Meiller
LF 210           podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną sypialną               
LF 210           podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną dzienną i zabudową PACCAR Aerobody       

CF 440          ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Space Cab o wyjątkowo niskim poziomie hałasu

CF 310          podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną sypialną i zabudową kurtynową  Saxas        
CF 400          podwozie pod zabudowę 6×4 z kabiną dzienną i systemem hakowym VDL
CF 460          podwozie pod zabudowę 8×4 z kabiną dzienną i wywrotką Meiller  

XF 460           ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Super Space Cab  
XF 460           ciągnik siodłowy niskopodłogowy 4×2 z kabiną Super Space Cab         
XF 510           ciągnik siodłowy 6×2 z kabiną Super Space Cab        
XF 440           podwozie pod zabudowę 6×2 z kabiną Space Cab i zabudową BDF