„Razem od 90 lat dzięki zaufaniu”


BUDUJEMY NA ZAUFANIU

Firma transportowa A. Visbeen & Zonen ma swoją siedzibę w Holandii i jest nieco starsza niż DAF, bo funkcjonuje już od ponad 90 lat. Ich współpraca biznesowa z DAF-em trwa niemal równie długo i opiera się na zaufaniu.  

Adrie Visbeen (65 l.) nazywa siebie „dzieckiem katastrofy”. Miał zaledwie cztery tygodnie, gdy wyspa Overflakkee została zalana przez wielką powódź w 1953 r. „Prawie utonąłeś” — wspomina opowieści swoich rodziców. Rodzina Visbeen przeżyła powódź, lecz po firmie transportowej z Nieuwe-Tonge zostało niewiele. „Chwilę wcześniej zamówiliśmy nowy pojazd DAF, ale w tamtych dramatycznych okolicznościach nie mogliśmy sobie na niego pozwolić”. Zarząd DAF zaufał rodzinie Visbeen, dostarczył jej pojazd i pozwolił spłacić go w ratach. Choć Visbeen i DAF współpracowały już wcześniej, dopiero to wydarzenie wyraźnie je do siebie zbliżyło.

Współpraca

Od momentu założenia w 1925 r. Firma Visbeen przekształciła się w światowe przedsiębiorstwo specjalizujące się w transporcie świeżych owoców, warzyw i głęboko mrożonych produktów spożywczych. W 1998 r. Visbeen, Post-Kogeko i Norfolk Line założyły wspólnie DailyFresh Logistics. Magazyn nowej firmy logistycznej powstał w Hoek van Holland. Był to wówczas unikalny przykład współpracy potwierdzający otwarty umysł Visbeena jako przedsiębiorcy. „Trzeba sobie wzajemnie ufać” — mówi Visbeen. 

Ponad 400 klimatyzowanych przyczep/naczep i ponad 100 kontenerów chłodniczych (COOLBOXX) rozwozi produkty spożywcze po wielu europejskich krajach. Używana w transporcie drogowym flota Visbeen składa się ze 110 przyczep/naczep, w większości dostarczanych przez lokalnego dealera DAF. Wiele spośród 200 wynajętych pojazdów to również modele marki DAF.  

Nowa metoda

Firma Visbeen była nie tylko klientem firmy DAF. „Dla firmy DAF testowaliśmy nowe silniki, skrzynie biegów i inne nowości technologiczne. Aby zachować maksymalną dyskrecję, przeważnie używaliśmy specjalnie zamaskowanych pojazdów”.

Wdrażanie nowych technologii w konsekwencji doprowadziło do zlecania prac serwisowych dealerom DAF. „Nie ma sensu inwestować czasu i pieniędzy w zakup wyposażenia oraz szkolenia potencjalnych członków zespołu warsztatowego, jeśli w okolicy dostępny jest solidny dealer”.

Dealer DAF dba o naprawy i serwis pojazdów, ale także sprzętu do holowania, zabudów i agregatów chłodzących. „Nasza firma działa przez 24 godziny na dobę. Jeśli pojawia się problem — nawet w nocy lub w weekend — trzeba się nim zająć natychmiast. Dealer DAF jest przygotowany na takie sytuacje”. Cokolwiek wydarzy się w trasie, specjalny zespół International Truck Service (ITS) DAF jest w gotowości: „Wystarczy jeden telefon w każdym miejscu w Europie”.

Lepszy serwis lepszy DAF