Podwozie

Podwozie oferuje praktycznie nieograniczone możliwości rozmieszczenia elementów, a jego niska masa własna zapewnia dużą ładowność. Wysoka sztywność zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Ponadto podwozie jest całkowicie płaskie, a jego elementy, na ile to możliwe, są rozmieszczone wewnątrz. Zapewnia to doskonałą podstawę pod dowolną zabudowę lub zastosowanie.

Charakterystyka

Stabilność

Sztywne podwozie i tylne zawieszenie pneumatyczne typu Stabilink zapewniają stabilność pojazdu. Przednie zawieszenie kół pozwala uzyskać odpowiednią równowagę między tłumieniem, stabilnością poprzeczną i sztywnością. W standardzie oferowana jest 8-tonowa przednia oś z dwupiórowymi resorami parabolicznymi. W przypadku cięższych zastosowań dostępna jest 9-tonowa przednia oś z trzypiórowymi resorami parabolicznymi, zapewniająca większy komfort jazdy. Przednia oś o nośności 7,5 t z resorami jednopiórowymi idealnie sprawdza się tam, gdzie liczy się każdy kilogram.

Układ podwozia

Przemyślany układ podwozia

Jednym z podstawowych celów podczas prac nad podwoziem było uzyskanie maksymalnej ilości miejsca. W celu zapewnienia maksymalnej elastyczności podwozie może zostać rozplanowane na wiele różnych sposobów. Elementy układu końcowego oczyszczania spalin mogą być umieszczone po lewej lub prawej stronie podwozia. Można je także całkowicie rozdzielić. Możliwych jest wiele wariantów — zbiornik paliwa może mieć małą lub dużą pojemność, a rura wydechowa może być zamontowana po lewej, po prawej stronie lub pionowo. Zbiornik płynu AdBlue w ciągniku jest umiejscowiony praktycznie pod kabiną, natomiast akumulatory znajdują się z tyłu podwozia. Zapewnia to dużą ilość miejsca na zbiorniki hydrauliczne oraz zbiorniki paliwa o łącznej pojemności nawet do 1500 litrów. 

Łatwość zabudowy

Łatwość zabudowy

Starannie dobrany układ otworów w podwoziach pod zabudowę ułatwia montaż zabudowy. Pojazdy budowlane mogą zostać wyposażone fabrycznie we wsporniki konsoli, co ułatwia np. montaż wywrotki. Moduł wytwórcy zabudów (BBM) stanowi standardowe połączenie między pojazdem a zabudową, które działa całkowicie niezależnie od innych funkcji pojazdu. Moduł BBM zapewnia bezpieczny dostęp do wielu sygnałów pojazdu oraz indywidualnie dostosowanych funkcji sterowania. Korzyścią jest oszczędność czasu podczas montażu oraz bezproblemowe działanie pojazdu.

Powiązane informacje

Instrukcje dla kierowców DAF CF Euro 6

CF-driver-instructions_pl

Czy jeździsz samochodem ciężarowym DAF CF Euro 6?Zobacz materiały wideo zawierające instrukcje dla kierowców na kanale firmy DAF w serwisie YouTube.

Wyświetl listę odtwarzania

Skonfiguruj swoją ciężarówkę DAF

DAF Euro 6 truck configurator

Zawsze znajdziemy samochód DAF, który spełni wszystkie potrzeby. Skorzystaj z aplikacji DAF Truck Configurator, aby przekonać się, który samochód ciężarowy zgodny z normą Euro 6 najlepiej spełni Twoje potrzeby.

DAF Truck Configurator

DAF Transport Efficiency

Your-profitability-our-aim-and-logo_pl

DAF Transport Efficiency to nazwa naszej filozofii służącej uzyskiwaniu przez klienta jak największego zysku z każdego kilometra.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z lokalnym dealerem firmy DAF

DAF logo on dealer building

Czy chcesz wiedzieć więcej? Dealerzy DAF z przyjemnością udzielą wszechstronnych i wyczerpujących informacji o produktach i usługach firmy DAF.

Przejdź do formularza kontaktowego