Układ napędowy

Firma DAF opracowała do modeli CF trzy silniki: 6,7-litrowy PACCAR PX-7, 10,8-litrowy PACCAR MX-11 oraz 12,9-litrowy PACCAR MX-13. Wszystkie są dostępne w różnych wariantach mocy i wartości momentu obrotowego. Spełniają one surowe wymagania normy Euro 6 dzięki supernowoczesnym, gruntownie przetestowanym technologiom, takim jak układ wtryskowy common rail, turbina o zmiennej geometrii, układ recyrkulacji spalin czy pomysłowy układ końcowego oczyszczania spalin. Dzięki tym udoskonaleniom są one obecnie jeszcze wydajniejsze. To nie tylko korzyści finansowe dla Ciebie, ale także mniejsze obciążenie dla środowiska naturalnego.

MX-13

Silnik PACCAR MX-13

Modele CF wykorzystywane do najbardziej wymagających zastosowań mogą zostać wyposażone w potężny silnik PACCAR MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 litra. Żywotność tego silnika przewidziano na co najmniej 1,6 mln kilometrów. Oferuje on moc 303 kW/412 KM, 340 kW/462 KM lub 375 kW/510 KM oraz imponujący moment obrotowy na poziomie odpowiednio 2000, 2300 i 2500 Nm. Maksymalna wydajność jest dostępna przy niskich obrotach silnika i w szerokim zakresie prędkości. Oznacza to rzadszą zmianę biegów i czystą przyjemność z jazdy.

Typ silnikaOsiągiMoment obrotowy

MX-13 303

303 kW/412 KM
(1425–1750 obr./min)

2 000 Nm
(1000–1425 obr./min)

MX-13 340

340 kW/462 KM
(1425–1750 obr./min)

2 300 Nm
(1000–1425 obr./min)

MX-13 375

375 kW/510 KM
(1425–1750 obr./min)

2 500 Nm
(1000–1425 obr./min)

MX-11

Silnik PACCAR MX-11

Idealne rozwiązanie na potrzeby dystrybucji, ale także innych bardziej wymagających zastosowań, gdzie bardzo ważna jest niska masa własna i niewielkie zużycie paliwa. 10,8-litrowy silnik PACCAR MX-11 dostępny jest aż w 5 wariantach (od 210 kW/286 KM do 320 kW/435 KM przy maksymalnym momencie obrotowym od 1200 do 2100 Nm), będąc przy tym do 3% bardziej ekonomiczny niż i tak już bardzo wydajny silnik MX-13. Jest on także o 180 kg lżejszy. Oznacza to jeszcze więcej możliwości zwiększenia zwrotu z inwestycji.

Typ silnikaOsiągiMoment obrotowy

MX-11 210

210 kW/286 KM
(1 700 obr./min)

1200 Nm
(1000–1700 obr./min)

MX-11 240

240 kW/326 KM
(1650 obr./min)

1 400 Nm
(1000–1650 obr./min)

MX-11 271

271 kW/369 KM
(1650 obr./min)

1 600 Nm
(1000–1650 obr./min)

MX-11 291

291 kW/396 KM
(1450–1700 obr./min)

1 900 Nm
(1000–1450 obr./min)

MX-11 320

320 kW/435 KM
(1450–1700 obr./min)

2 100 Nm
(1000–1450 obr./min)

 

PX-7

PACCAR PX-7

Ten potężny, cichy i ekonomiczny 6,7-litrowy silnik doskonale nadaje się do zastosowania w dystrybucji, zapewniając najniższą masę własną pojazdu i największą ładowność. Silnik jest dostępny w wersjach o mocy od 172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM oraz momencie obrotowym od 900 do 1200 Nm. Zapewnia on doskonałe właściwości jezdne przy niskim zużyciu paliwa i emisji spalin. Niski poziom hałasu to prawdziwa korzyść nie tylko dla kierowcy, ale także dla środowiska.

Typ silnikaOsiągiMoment obrotowy

PX-7 172

172 kW/234 KM
(2 300 obr./min)

900 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 194

194 kW/264 KM
(2 300 obr./min)

1,000 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 217

217 kW/295 KM
(2 300 obr./min)

1,100 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 239

239 kW/325 KM
(2 300 obr./min)

1,200 Nm
(1100–1700 obr./min)

EAS

Układ dodatkowego oczyszczania spalin (Exhaust gas Aftertreatment System, EAS)

Aby spełnić surowe wymogi normy emisji spalin Euro 6 i jednocześnie zapewnić najniższe możliwe zużycie paliwa, firma DAF wykorzystała w swoich zaawansowanych silnikach PACCAR Euro 6 nowoczesne technologie dodatkowego oczyszczania spalin, takie jak katalizatory SCR czy filtry cząstek stałych.

Przekładnie

Przekładnie

DAF CF Euro 6 AS-Tronic W modelu CF zastosowano nowe lub udoskonalone skrzynie biegów, idealnie dopasowane do wydajnych silników PACCAR. Do wyboru są przekładnie manualne, zautomatyzowane i w pełni automatyczne — idealnie dostosowane do różnorodnych potrzeb.

Silniki PACCAR PX-7 są standardowo połączone z manualną, 6- lub 9-biegową skrzynią biegów. Silniki PACCAR MX-11 o mocy do 271 kW/369 KM są wyposażone w 8- lub 9-biegową manualną skrzynię biegów z nadbiegiem. Modele o największej mocy, takie jak PACCAR MX-13, są wyposażone standardowo w manualną 12- lub 16-biegową skrzynię biegów ze wspomaganiem Servoshift dla większego komfortu zmiany biegów.

Silniki PACCAR mogą być też wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię AS Tronic. Pojazdy z silnikami PACCAR PX-7 mogą być wyposażone w przekładnię 6- lub 12-biegową, a pojazdy z silnikami MX-11 i MX-13 w przekładnię 12- lub 16-biegową. Przekładnie mogą być specjalnie dostosowane do transportu ciężkiego, jazdy po drogach utwardzonych/nieutwardzonych oraz do transportu cieczy (MX-11 i MX-13). Funkcja EcoRoll umożliwia kontrolowany zjazd pojazdu z łagodnych wzniesień przy jałowych obrotach silnika. Funkcja Fast Shift — zapewniająca szybsze przełączanie wysokich biegów — także przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Nowe czujniki i oprogramowanie zapewniają niezawodne zachowanie pojazdu przy ruszaniu i manewrowaniu.

Do specjalnych zastosowań dostępna jest także w pełni automatyczna skrzynia biegów — idealna do takich pojazdów, jak samochody pożarnicze i śmieciarki.

Osie

Lżejsza tylna oś

Układ przeniesienia napędu w pojeździe CF został uzupełniony o tylną oś SR1344 o nośności technicznej 13 t. Odznacza się ona niewielką masą oraz wysoką wytrzymałością i niezawodnością i stanowi standardowe wyposażenie zestawów o DMC do 44 t i pojazdów z silnikami o momencie obrotowym do 2300 Nm. Tylna oś SR1347 jest wykorzystywana w cięższych zastosowaniach. Opcjonalnie obie osie są dostępne w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem Stabilink, które charakteryzuje się niską masą i dużą sztywnością, zapewniającą optymalną jazdę. Do zastosowań terenowych dostępne jest znane zawieszenie DAF z 8-drążkowym układem osi tandemowych. Zapewnia ono skok rzędu 270 mm i niezrównaną stabilność pojazdu.Oś PACCAR MX-11 Euro 6

Przystawka PTO

Przystawka PTO

W przypadku pojazdów ciężarowych przeznaczonych do bardzo zróżnicowanych zastosowań kluczowe znaczenie ma duży wybór przystawek PTO silnika i skrzyni biegów. Zapewniają one mocny i wydajny układ napędu dla zabudowy i wyposażenia dodatkowego. Dzięki temu pojazdy CF idealnie sprawdzają się np. jako betonomieszarki, pojazdy strażackie, pojazdy do wywozu nieczystości oraz chłodnie.

Moc

Odpowiednia przystawka PTO do każdego zastosowania. Do silników PACCAR MX-11 i MX-13 firma DAF oferuje popularne przystawki PTO ze złączem na godzinie pierwszej i kołnierzem lub napędem pompy, zapewniające moment obrotowy rzędu ponad 800 Nm. Idealnie sprawdzają się one w przypadku betonomieszarek i ubijarek. Dostępna jest także pośrednia przystawka PTO z przodu ze złączem pompy o wydajności 35 kW. W przypadku silnika MX-11 dostępna jest również przystawka PTO ze złączem na godzinie 11, z napędem pompy, montowana bezpośrednio przy silniku, zapewniająca moment obrotowy rzędu 250 Nm. To odpowiednie rozwiązanie do lekkich napędów pomocniczych. Oczywiście możliwy jest również wybór innych przystawek z szerokiej oferty przystawek PTO do skrzyń biegów.

Przechowywać w chłodnym miejscu

Pojazdy z silnikami PACCAR PX-7 oraz MX-11 i MX-13 mogą być przygotowane do instalacji generatora chłodni. Stały montaż zapewnia niezawodne działanie chłodzonego płynem lub powietrzem generatora „Frigoblock”. Rozwiązanie to znacznie wydłuża żywotność pasków klinowych. Przekłada się to na maksymalną niezawodność oraz niższe koszty i wymogi serwisowe. Ponadto sam generator zasilający chłodnię jest łatwy w montażu i zapewnia maksymalną wydajność.

 

 

Powiązane informacje

Instrukcje dla kierowców DAF CF Euro 6

CF-driver-instructions_pl

Czy jeździsz samochodem ciężarowym DAF CF Euro 6?Zobacz materiały wideo zawierające instrukcje dla kierowców na kanale firmy DAF w serwisie YouTube.

Wyświetl listę odtwarzania

Skonfiguruj swoją ciężarówkę DAF

DAF Euro 6 truck configurator

Zawsze znajdziemy samochód DAF, który spełni wszystkie potrzeby. Skorzystaj z aplikacji DAF Truck Configurator, aby przekonać się, który samochód ciężarowy zgodny z normą Euro 6 najlepiej spełni Twoje potrzeby.

DAF Truck Configurator

DAF Transport Efficiency

Your-profitability-our-aim-and-logo_pl

DAF Transport Efficiency to nazwa naszej filozofii służącej uzyskiwaniu przez klienta jak największego zysku z każdego kilometra.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z lokalnym dealerem firmy DAF

DAF logo on dealer building

Czy chcesz wiedzieć więcej? Dealerzy DAF z przyjemnością udzielą wszechstronnych i wyczerpujących informacji o produktach i usługach firmy DAF.

Przejdź do formularza kontaktowego