Układ napędowy

Modele DAF LF Euro 6 są wyposażane wcztero-lublub sześcio-cylindrowe silniki PACCAR PX. Dostępne sąróżne konfiguracje mocy, skrzyni biegówi przełożenia tylnej osi, aby każdy użytkownik mógł dobrać odpowiedni układ napędowy do wykonywanej pracy. Układy napędowe Euro 6 gwarantują optymalne połączenie mocy i wydajności. 

Silnik PACCAR PX-5

Silnik PACCAR PX-5

Silnik PACCAR PX-5Czterocylindrowy silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l stanowi idealną jednostkę napędową dla potrzeb dystrybucji na terenach miejskich. Jest dostępny w trzech wersjach, o mocy od 112 kW/152 KM do 157 kW/213 KM. Dzięki technologii Euro 6 zapewnia najniższy możliwy poziom emisji zanieczyszczeń. Oczywiście, zapewnia również niskie zużycie paliwa, jak zwykle w przypadku pojazdów marki DAF.

Oprócz wysokiej niezawodności silniki PACCAR PX-5 charakteryzują się także ekologiczną i ekonomiczną pracą. Model PX-5 zapewnia okresy międzyobsługowe rzędu 60 000 km. Aktywny filtr cząstek stałych wymaga czyszczenia dopiero po 320 000 km lub po 5 latach. Wiele funkcji i elementów silnika jest zgrupowanych w obrębie jednego modułu. Pozwala to obniżyć koszty konserwacji i osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji.

 Typ silnika Osiągi Moment obrotowy
 PX-5 112 112 kW/152 KM
 (2300 obr./min)
 650 Nm
 (1100-1500 obr./min)
 PX-5 135 135 kW/184 KM
 (2300 obr./min)
 750 Nm
 (1100-1600 obr./min)
 PX-5 157 157 kW/213 KM
 (2300 obr./min)
 850 Nm
 (1200-1500 obr./min)

Silnik PACCAR PX-7

Silnik PACCAR PX-7

Silnik PACCAR PX-7 Euro 6Największą jednostką w tej linii jest sześciocylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l. Jest dostępny w czterech wersjach o mocy od 172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM. Doskonale nadaje się do pojazdów DAF LF do zastosowań dystrybucyjnych. Cechuje go duża moc i wydajność, a przy tym pracuje płynnie i jest przyjazny dla środowiska. Ponadto jest łatwy w obsłudze.

Pojazd dystrybucyjny musi wykonywać swoją pracę bez problemów. Dlatego właśnie konstrukcja silnika PX-7 opiera się na koncepcji maksymalnej użyteczności. Niskie potrzeby konserwacyjne przyczyniają się do wyższych zwrotów z inwestycji. Okres międzyobsługowy wynosi do 60 000 km, a filtr cząstek stałych wymaga czyszczenia dopiero po 320 000 km. Silnik PX-7 jest również wyposażony w jeden pasek wieloklinowy, a liczne funkcje i elementy są zgrupowane w obrębie jednego modułu. Przekłada się to na niskie koszty konserwacji.

Typ silnikaOsiągiMoment obrotowy

PX-7 172

172 kW/234 KM
(2300 obr./min)

900 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 194

194 kW/264 KM
(2300 obr./min)

1000 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 217

217 kW/295 KM
(2300 obr./min)

1100 Nm
(1000–1700 obr./min)

PX-7 239

239 kW/325 KM
(2300 obr./min)

1200 Nm
(1100–1700 obr./min)

 

EAS

Układ dodatkowego oczyszczania spalin w silnikach Euro 6

Aby spełnić surowe wymogi normy emisji spalin Euro 6 i jednocześnie zapewnić najniższe możliwe zużycie paliwa, firma DAF wykorzystała w swoich zaawansowanych silnikach PACCAR Euro 6 nowoczesne technologie dodatkowego oczyszczania spalin, takie jak katalizator SCR czy filtr cząstek stałych. Najnowocześniejszy układ wtrysku common rail zapewnia wysokie ciśnienie i pozwala na stosowanie w silniku wtrysku wstępnego, wtórnego lub obu naraz. Dzięki temu paliwo jest drobniej rozpylane, co daje z kolei większe możliwości optymalizacji spalania. Rezultat: najniższy możliwy poziom hałasu, emisji spalin i zużycia paliwa. Temperatura gazów spalinowych jest skutecznie kontrolowana, dzięki czemu udało się zoptymalizować współpracę silnika z układem dodatkowego oczyszczania gazów spalinowych.

Oprócz właściwego składu spalin ważna jest też odpowiednia temperatura w filtrze cząstek stałych. Najlepszym sposobem na to jest pasywna regeneracja filtra, która możliwa jest po stworzeniu przez silnik idealnych do tego warunków. Dlatego właśnie w większości silników PACCAR Euro 6 kolektor wydechowy i inne istotne elementy układu wydechowego są obudowane. Jeśli mimo to temperatura spalin będzie zbyt niska ze względu na sposób użytkowania pojazdu, silnik zostanie przełączony do trybu aktywnej regeneracji.

Również katalizator SCR został zaprojektowany w taki sposób, aby utrzymywać optymalną temperaturę. Dzięki odpowiednio dobranej powłoce może on osiągać maksymalną skuteczność w różnych zakresach temperatur, co przekłada się na optymalną wydajność pracy silnika.

Przekładnie

Przekładnie

DAF LF Euro 6 — skrzynia biegówW celu zapewnienia maksymalnej wydajności silniki PACCAR PX-5 i PX-7 są standardowo dostarczane z pięcio- lub sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Pojazdy z silnikami o większej mocy mogą być wyposażone w 9-biegową przekładnię manualną. Przewodowy mechanizm sterujący zapewnia płynne przełączanie oraz krótsze skoki dźwigni zmiany biegów. Skrzynia biegów jest bezobsługowa i przyczynia się do niskiego poziomu hałasu w kabinie. Różne silniki mogą być też wyposażone w automatyczną 6-biegową skrzynię biegów AS Tronic.

W silniku PACCAR PX-7 wprowadzono 12-biegową skrzynię biegów AS Tronic, co umożliwia przewóz ładunków o łącznej masie do 32 ton przy użyciu zautomatyzowanej skrzyni biegów. W przypadku pojazdów do zastosowań specjalnych możliwe jest użycie w pełni automatycznej skrzyni biegów Allison.

Osie

Szeroki wybór przekładni zębatych

DAF LF Euro 6 — tylna ośSzeroki wybór tylnych osi oraz przełożeń przekładni głównej umożliwia dostosowanie pojazdu serii LF do każdego zastosowania. Osie opracowano z myślą o najwyższych osiągach, długim okresie eksploatacji i najwyższym komforcie jazdy: począwszy od najlżejszej, 5-tonowej osi SR 5.10 aż po 13-tonową, zapewniającą większą ładowność oś tylną SR1344 w 19-tonowym pojeździe LF. Dostępna opcjonalnie niemal we wszystkich wariantach osi, blokada mechanizmu różnicowego zapewnia maksymalną przyczepność i kontrolę nad pojazdem, niezależnie od
warunków.

Powiązane informacje

Instrukcje dla kierowców DAF LF Euro 6

DAF-LF-Euro-6-driver-instructions-400

Czy jeździsz samochodem ciężarowym DAF LF Euro 6?Zobacz materiały wideo zawierające instrukcje dla kierowców na kanale firmy DAF w serwisie YouTube.

Wyświetl listę odtwarzania

Skonfiguruj swoją ciężarówkę DAF

DAF Euro 6 truck configurator

Zawsze znajdziemy samochód DAF, który spełni wszystkie potrzeby. Skorzystaj z aplikacji DAF Truck Configurator, aby przekonać się, który samochód ciężarowy zgodny z normą Euro 6 najlepiej spełni Twoje potrzeby.

DAF Truck Configurator

DAF Transport Efficiency

Your-profitability-our-aim-and-logo_pl

DAF Transport Efficiency to nazwa naszej filozofii służącej uzyskiwaniu przez klienta jak największego zysku z każdego kilometra.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z lokalnym dealerem firmy DAF

DAF logo on dealer building

Czy chcesz wiedzieć więcej? Dealerzy DAF z przyjemnością udzielą wszechstronnych i wyczerpujących informacji o produktach i usługach firmy DAF.

Przejdź do formularza kontaktowego