Doskonały układ napędowy

Nowe modele serii CF i XF są napędzane przez oferowane w nowych wariantach mocy silniki PACCAR MX-11 i MX-13 z funkcją wzmocnienia momentu. Szereg innowacyjnych rozwiązań pozwolił osiągnąć jeszcze większy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika, a tym samym zwiększyć oszczędność paliwa.

Innowacyjne zastosowania w silnikach

Pompy oleju, układu sterowania oraz płynu chłodzącego o zmiennym wydatku, nowy zestaw pierścieni tłokowych oraz nowy profil płaszcza tłoka zmniejszają tarcie, a tym samym zapewniają znakomite zużycie paliwa. Ponadto dodaliśmy nową turbosprężarkę oraz nowy układ spalania, aby zapewnić jak najwyższą wydajność.

Rozszerzony tryb Eco

Nowe modele serii CF i XF oferują wiele opcji trybu Eco. Tryb Eco Performance zapewnia równowagę między świetnymi parametrami jazdy a niskim zużyciem. Jeśli priorytetem jest oszczędność paliwa, należy zastosować tryb Eco Fuel, który skutkuje m.in. zmianą przełożeń na niższych obrotach silnika.

Niższe koszty napraw

Koszty napraw i konserwacji mogą mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe firmy. Dlatego właśnie wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania ograniczające zużycie podzespołów do minimum. Na przykład układ sterowania sprzęgłem jest teraz umieszczony w obudowie sprzęgła, dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami powodowanymi przez wodę i zabrudzenia. Sterowany elektronicznie alternator umożliwia lepsze ładowanie akumulatora. Wszystkie te udoskonalenia przyczyniają się do większej trwałości i niezawodności, a w konsekwencji przekładają się na rentowność firmy operatora transportowego.

PACCAR MX engines
DAF TraXon automated gearbox

Wydajne skrzynie biegów

Nowe modele serii CF i XF są wyposażone w automatyczne skrzynie biegów najnowszej generacji TraXon (12- i 16-biegowe). Mniejsze straty przy tarciu, jeszcze szybsze przełączanie biegów na wyższe oraz lepsze wykorzystanie funkcji EcoRoll umożliwiły osiągnięcie ogromnych oszczędności w zużyciu paliwa, a cicha i płynna praca oraz precyzyjne działanie sprzęgła zapewniają komfort kierowcy. Automatyczne skrzynie biegów TraXon pozwalają również na większe redukcje na najniższych biegach, przyczyniając się do jeszcze szybszej pracy układu przeniesienia napędu.
DAF rear axle

Wydajne osie tylne

Oprócz nowych silników i skrzyń biegów, wprowadziliśmy też wydajne osie tylne z niskotarciowymi piastami kół. Szereg krótszych przełożeń, począwszy od 2,05, pozwala na pracę silnika z niższą prędkością obrotową, zapewniając największą oszczędność paliwa. Aby zmniejszyć straty tarcia, wprowadziliśmy do produkcji szlifowane mechanizmy różnicowe i dodaliśmy nowe łożyska oraz uszczelnienia na tylnej osi, a także zastosowaliśmy niskotarciowy, gęsty olej w tylnej osi.

Ta strona korzysta z plików cookie

Firma DAF stosuje pliki cookie, aby poprawić działanie niniejszej strony internetowej oraz zapewnić możliwie najlepszą obsługę. Ponadto firma DAF korzysta z funkcji Google Analytics w celu analizy sposobu korzystania przez Państwa z naszej strony. Dane uzyskane w ten sposób pozostają anonimowe. Pliki cookie stosowane przez firmę DAF są całkowicie bezpieczne, jednak można zmienić ustawienia dotyczące tych plików w przeglądarce internetowej.