- Modele DAF
- Usługi
- Sieć dealerów DAF
- Historie DAF
Syntetyczne paliwa płynne
Ograniczenie emisji CO₂ aż do 100%
Wybiegając nieco dalej w przyszłość, widzimy paliwa, które mogą przyczynić się do ograniczenie emisji CO2 o 100%. Te „syntetyczne paliwa płynne” obejmują wykorzystanie elektrolizy i ekologicznej energii elektrycznej do produkcji wodoru, które następnie łączy się z CO2 z recyklingu w celu wytworzenia syntetycznego oleju napędowego.
Odzyskiwanie CO2
Elementem kluczowym z punktu widzenia „syntetycznych paliw płynnych” są filtry, które są obecnie opracowywane w celu wychwytywania i składowania CO2.
Odzyskiwanie CO2 uwolnionego podczas spalania i połączenie go z wodorem tworzy zamknięty cykl, w ramach którego pierwotnie uwolniony CO2 jest ponownie wykorzystywany do wytworzenia paliwa.
Neutralność pod względem emisji CO2
„Syntetyczne paliwa płynne” mogą być w przyszłości rozprowadzane za pośrednictwem istniejącej sieci stacji paliw i mogą być nawet stosowane w dzisiejszych silnikach wysokoprężnych. Są one całkowicie neutralne pod względem emisji CO2 „od źródła do koła” (well-to wheel), o ile wodór będzie wytwarzany przy użyciu energii solarnej, wodnej lub wiatrowej.
„Syntetyczne paliwa płynne” są obecnie produkowane przy stosunkowo wysokich kosztach i na małą skalę w środowiskach laboratoryjnych. Oczekuje się, że tego typu paliwa będą gotowe do użytku na szerszą skalę między 2025 a 2030 rokiem.