Automatyczny pomiar ciśnienia w oponach

Wiele pojazdów ciężarowych DAF jest wyposażonych w funkcję automatycznego monitorowania ciśnienia w oponach. Gdy zostanie wykryte niskie ciśnienie, na tablicy rozdzielczej pojawi się ostrzeżenie. Ten artykuł wyjaśni Ci, jak to działa.

 

Układ wskazujący ciśnienie w ogumieniu

Większość pojazdów ciężarowych DAF jest wyposażona w układ wskazujący ciśnienie w ogumieniu (TPI), który monitoruje ciśnienie w oponach bez konieczności ich fizycznego pomiaru. Jeśli ciśnienie w jednej lub kilku oponach spadnie, na tablicy rozdzielczej pojawi się odpowiednie ostrzeżenie.

Bandenspanning automatisch meten
 
Bandenspanning automatisch meten

Kontrola wzrokowa

W przypadku pojawienia się ostrzeżenia należy koniecznie sprawdzić oponę. Gdy stwierdzisz, że w oponie jest niskie ciśnienie lub jest ona uszkodzona, musisz podjąć odpowiednie działania — napompować ją lub wymienić. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z serwisem International Truck Service pod numerem telefonu +31 (0)40 214 3000 lub z dealerem DAF.

 

Nieprawidłowy wskaźnik TPI

Na wskaźnik TPI mogą wpływać różne czynniki. W przypadku problemów zalecamy zmierzyć ciśnienie w oponach ręcznie. System nie zaalarmuje Cię w przypadku:

  • Poważnego i nagłego uszkodzenia opon spowodowanego czynnikami zewnętrznymi
  • Nadmiernego poślizgu kół
  • Nieprawidłowej kalibracji układu TPI
  • Dwie opony na tej samej osi mają zbyt niskie ciśnienie
  • Stosowania łańcuchów śniegowych
  • Słabej jakości, nieutwardzonej lub zamarzniętej powierzchni
 

Masz pytania odnośnie kalibracji?

Po wymianie koła lub opony mogą występować znaczne różnice w wydajności. Z tego względu zaleca się ponowne przeprowadzenie kalibracji układu TPI, aby deska rozdzielcza prawidłowo wyświetlała komunikaty. Informacje na ten temat można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu ciężarowego. Oczywiście możesz również skontaktować się z dealerem DAF w celu omówienia tego zagadnienia.

Bandenspanning automatisch meten