DAF CF Electric

Elektryczne i hybrydowe pojazdy ciężarowe

Ultranowoczesne, innowacyjne pojazdy ciężarowe wskazujące drogę ku przyszłości

 

Aby podkreślić wiodącą pozycję w dziedzinie układów napędowych, opracowaliśmy nową gamę zaawansowanych, innowacyjnych ciężarówek. Obejmuje ona modele LF Electric i CF Electric do średniej i ciężkiej dystrybucji miejskiej, jak również model CF Hybrid do dystrybucji regionalnej, o zerowej emisji zanieczyszczeń w obszarach miejskich, które dzięki najnowszej, bardzo czystej technologii silników wysokoprężnych zapewniają znacznie większy zasięg. Te innowacyjne pojazdy pomagają poprawić jakość powietrza w miastach i zmniejszyć emisję CO2.

 
DAF-LF-Electric

Pojazd ciężarowy DAF LF Electric Innovation

Model DAF LF Electric to 19-tonowy, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy o zerowej emisji zanieczyszczeń przeznaczony do dystrybucji miejskiej. Ciężarówka wyposażona jest w technologię Cummins z silnikiem elektrycznym o mocy 195 kW/266 KM (moc szczytowa: 250 kW/340 KM). Silnik zasilany jest akumulatorami o pojemności do 222 kWh. Umożliwiają one transport na odległość do 220 kilometrów przy pełnym obciążeniu pojazdu. Ponieważ akumulatory mają konstrukcję modułową, ich pojemność można skalować do wymaganej pojemności. W przypadku dystrybucji miejskiej odległość 220 km, którą może pokonać DAF LF Electric, jest idealna. 

 

Pojazd ciężarowy DAF CF Electric Innovation

DAF CF Electric jest idealnym rozwiązaniem bezemisyjnym w zakresie dystrybucji miejskiej wymagającej większych ładowności i pojemności. Dotyczy to również zastosowań, w których standardem są przyczepy/naczepy jedno- lub dwuosiowe, np. w zaopatrzeniu supermarketów.

Model CF Electric to ciągnik siodłowy 4x2 do zastosowań, w których masa całkowita zestawu nie przekracza 37 ton. Pojazd został zbudowany w oparciu o serię DAF CF — „Międzynarodowy pojazd ciężarowy roku 2018” — i wykorzystuje zaawansowaną technologię E-Power firmy VDL do pracy w 100% na zasilaniu elektrycznym. Sercem inteligentnego układu napędowego jest silnik elektryczny o mocy 210 kW/286 KM (moc szczytowa: 240 kW/326 KM), który pobiera energię z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 170 kWh.

DAF-CF-Electric

DAF CF Electric ma zasięg około 100 kilometrów, wystarczający do dystrybucji dużych ładunków w mieście. Szybkie ładowanie akumulatorów można wykonać w ciągu 30 minut, a ładowanie pełne trwa zaledwie 1,5 godziny. Ładowanie może odbywać się podczas załadunku i rozładunku towaru.


DAF VDL Electric

DAF CF Electric — film

 
DAF-CF-Hybrid

Pojazd ciężarowy DAF CF Hybrid Innovation

Model DAF CF Hybrid został opracowany z myślą o napędzaniu pojazdów energią elektryczną przy zerowej emisji zanieczyszczeń w obszarach miejskich, jak również znacznie większym zasięgu poza nimi — a wszystko dzięki najnowszej, ultraczystej technologii napędów wysokoprężnych. Połączenie elektryczności i oleju napędowego zapewnia najwyższą efektywność transportu.

Zaawansowany model DAF CF Hybrid jest wyposażony w silnik PACCAR MX-11 o wysokiej sprawności i pojemności 10,8 l (330 kW/450 KM), silnik elektryczny ZF (75 kW/100 KM / wartość szczytowa: 130 kW/175 KM), a także specjalną skrzynię biegów ZF TraXon do hybrydowych układów napędowych. 

Silnik elektryczny jest zasilany z akumulatorów o pojemności 85 kWh, co umożliwia jazdę wyłącznie na zasilaniu elektrycznym bez emisji zanieczyszczeń na odcinku od 30 do 50 kilometrów, w zależności od masy całkowitej zestawu. Akumulatory można ładować z silnika wysokoprężnego podczas jazdy na autostradach oraz przy użyciu ładowarki prądu stałego na postoju. Pojazd jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania, które trwa około 30 minut (ładowanie do 80% zajmuje ok. 20 minut).

Poza obszarami miejskimi DAF CF Hybrid jest zasilany przez przyjazny dla środowiska i wysoce sprawny silnik wysokoprężny PACCAR MX-11, a technologia hybrydowa zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią. Energia regeneracyjna wychwytywana jest podczas hamowania i podczas korzystania z funkcji takich jak regulacja prędkości przy zjeździe ze wzniesienia czy tempomat przewidujący. W połączeniu z silnikiem wysokoprężnym może być wykorzystywana przez silnik elektryczny w celu dalszej redukcji zużycia paliwa.

Akumulatory systemu hybrydowego zasilają elektryczny układ napędowy, elektryczną sprężarkę powietrza, jak również opcjonalny inteligentny układ e-PTO. Układ e-PTO można wykorzystać do zasilania agregatów chłodniczych w przyczepach/naczepach służących do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, co dodatkowo zmniejsza poziom hałasu.

 

Testy drogowe

Pierwsze pojazdy DAF CF Electric zostały udostępnione do testów największym klientom w 2018 roku, a w planach są podobne testy modeli LF Electric i CF Hybrid, które mają ruszyć w 2019 roku. Firma DAF będzie gotowa do wprowadzenia tych innowacyjnych pojazdów ciężarowych do sprzedaży, kiedy tylko pojawi się na nie zapotrzebowanie.