DAF szanuje prywatność użytkowników. Używamy plików cookie do różnych celów, takich jak poprawa funkcjonalności witryny internetowej, zwiększenie komfortu użytkowania witryny, budowanie integracji z mediami społecznościowymi oraz pomoc w działaniach marketingowych w ramach naszej witryny i poza nią. Kontynuując swoją wizytę w naszej witrynie internetowej, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Jeśli jednak chcesz dostosować swoje preferencje dotyczące plików cookie, kliknij „Zmień ustawienia” poniżej. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się zdokumentem Omówienie plików cookie.
DAF CF HVO Snel

SNEL Logistic Solutions

w Belgii używa HVO: „niemalże o 90% niższa emisja CO₂”

Najnowsza generacja pojazdów LF, CF i XF firmy DAF jest doskonale przystosowana do wykorzystywania tzw. „paliw odnawialnych”. Firma Snel Logistics, której siedziba znajduje się w belgijskim mieście Deinze, prowadzi rozległe badania z użyciem HVO. Powód? Emisja CO2 jest o prawie o 90% niższa. Według Gerta Snel, dyrektora generalnego belgijskiego przedsiębiorstwa logistycznego, który uważa zrównoważony rozwój za jedną z podstawowych wartości swojej firmy, takie rozwiązanie jest „lepszą alternatywą niż LNG”.

 

Firma SNEL Logistic Solutions, założona w 1985 roku w Deinze, stała się jedną z najbardziej renomowanych firm logistycznych w Belgii. „Od samego początku skupialiśmy się na zapewnieniu wartości dodanej w zakresie transportu towarów z punktu A do punktu B” wyjaśnia Gert Snel. „To właśnie wyróżnia nas na tle innych firm, co jest szczególnie ważne teraz, gdy konkurencja w sektorze transportu jest bardzo duża”. Firma SNEL Logistic Solutions prowadzi nowoczesne centra dystrybucji, które zajmują powierzchnię 60 tys. m2, działają przez całą dobę i w razie potrzeby mogą świadczyć klientom firmy usługi dostosowane do ich potrzeb.

Zróżnicowanie prowadzi do ciągłości

Szeroka gama zestawów wieloczłonowych wyraźnie wskazuje, jak rozbudowane jest portfolio klienta w firmie SNEL Logistic Solutions. „Z jednej strony skupiamy się na zapewnieniu intensywnej dystrybucji dla przemysłu spożywczego, a z drugiej strony odnotowaliśmy ogromny wzrost w odniesieniu do transportu materiałów chemicznych”, mówi Gert Snel. „Nie zdziwiłoby mnie, gdyby ten segment rynku w ostatecznym rozrachunku odpowiadał za 30% naszych przychodów w perspektywie średnio i długoterminowej. To wspaniałe, że udało nam się rozszerzyć nasze działania w tylu sektorach. Ma to bardzo dobry wpływ na ciągłość działalności.

Ponadto stanowi to dla całego zespołu dowód na to, że nasi klienci są skłonni pozwolić nam na odkrywanie nowych terytoriów. Mowi także wiele o ich zaufaniu do nas”. 

Wzorowy przykład bezpieczeństwa

„Zrównoważone praktyki biznesowe” są zdecydowanie jedną z najważniejszych podstawowych wartości tej firmy logistycznej obsługującej flotę, na którą składa się 180 pojazdów, z czego 65% z nich pochodzi z firmy DAF. „Zrównoważona działalność to dla nas przede wszystkim zwrócenie maksymalnej uwagi na bezpieczeństwo”, wyjaśnia Snel. „Dokonujemy znacznych inwestycji w szkolenia dla naszych kierowców i w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, w tym także w nasze ciężarówki. W rezultacie byliśmy w 2013 roku jedną z pierwszych firm logistycznych w Belgii, które zostały nagrodzone znakiem bezpieczeństwa pojazdów ciężarowych (Truck Safety label). Flamandzki organ ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wyróżnił nas jako firmę stanowiącą doskonały przykład bezpieczeństwa”. Każdy, kto odwiedzi stronę internetową firmy SNEL Logistic Solutions szybko stwierdzi, że „zrównoważone praktyki biznesowe” koncentrują się przede wszystkim na kwestiach związanych z ochroną środowiska naturalnego. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która wprowadziła pojazdy EcoCombi do swojej floty, używała opon o niskim oporze toczenia oraz wdrożyła maksymalną prędkość 85 km/h, co z kolei doprowadziło do zmniejszenia zużycia paliwa o 3% i oraz spadku o 3% emisji CO2

„Dla mnie jest to doskonały przykład tego, jak gospodarka i ekologia mogą iść w parze”.

Gospodarka i ekologia

Snel podkreśla: „Oczywiście zajmujemy się również poszukiwaniem alternatywnych paliw, dlatego obecnie eksperymentujemy z HVO, olejem roślinnym, który jest całkowicie wytwarzany z odpadów nie zawierających produktów spożywczych. To dla nas niezmiernie ważny czynnik. W każdym nowym pojeździe firmy DAF można zastosować HVO bez konieczności wprowadzania modyfikacji. Nawet wymogi konserwacyjne pozostają takie same. Korzyści są bardzo duże: zmniejszenie emisji CO2 o 89%, cząstek stałych o 33% i azotu o 9%. Jest to zdecydowanie lepsza alternatywa niż LNG. Ciężarówki nie muszą zmieniać tras w poszukiwaniu odpowiedniej stacji paliw — paliwo biodiesel mieści się w zbiorniku o pojemności 10 tys. litrów, który nasz partner Maes Energy & Mobility zamontował na terenie naszych zakładów. Prawdziwa doskonałość tego rozwiązania polega na tym, że wszystkie korzyści wynikające z posiadania ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym są zachowane, takie jak niezawodność, trwałość, koszty eksploatacji i wartość przy odsprzedaży. Dla mnie jest to doskonały przykład tego, jak gospodarka i ekologia mogą iść w parze”. ■

 
 
DAF CF HVO Snel
 
 


Czym jest HVO?
HVO (hydrorafinowany olej roślinny) to syntetyczny olej napędowy wykonany z odpadów, takich jak oleje spożywcze, tłuszcze zwierzęce lub pulpa drzewna. HVO można mieszać we dowolnych proporcjach z normalnym olejem napędowym. Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF najnowszej generacji są przystosowane do HVO.