DAF CF Electric

DAF CF Electric

Większy zasięg na energii elektrycznej

W pełni elektryczna jazda i zasięg 200 kilometrów

 

Większa objętość i masa

DAF CF jest znany jako wszechstronny pojazd, a model CF Electric dorównuje mu pod każdym względem. Jest on dostępny jako dwuosiowy ciągnik oraz trzyosiowy pojazd ciężarowy z podwoziem pod zabudowę. Chcesz realizować całodobowe dostawy do miejskich supermarketów, zapewnić odbiór odpadów z dzielnicy mieszkaniowej, a może obsługiwać regularne kursy między dwoma zakładami produkcyjnymi? Model CF Electric sprawdzi się tutaj idealnie.

 
 

Sercem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 210 kW (moc szczytowa 240 kW), pobierający energię elektryczną z akumulatora o pojemności 315 kWh (pojemność użyteczna 350 kWh). Wysoki moment obrotowy dostępny od chwili ruszenia jest imponujący i zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.

DAF-CF-Electric-2020105

Zasięg 200 km

Maksymalny zasięg pojazdu ciężarowego to dla firm transportowych kwestia kluczowa. CF Electric może przejechać 200 kilometrów — to imponujący wynik. Dzięki inteligentnemu planowaniu podróży i okresowym doładowaniom akumulatora podczas załadunku i rozładunku model CF Electric może być łatwo dostępny przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Wielu innych operatorów transportowych zakupiło już model CF Electric i z łatwością osiąga dzienne przebiegi na poziomie 500 kilometrów i wyższym. A jeśli zdarzy się całkowicie rozładować akumulatory, to za pomocą szybkiej ładowarki (250 kW / 400 A) można je naładować do pełna w zaledwie 75 minut.

Odzyskiwanie energii

Podczas hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator i zwalniając pojazd, wytwarza jednocześnie energię, którą można zmagazynować w akumulatorach. Model CF Electric zapewnia trzy poziomy hamowania regeneracyjnego, którymi steruje się za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy, podobnie jak w przypadku intardera w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym. Przyczynia się to do zwiększenia zasięgu pojazdu i zmniejsza zużycie hamulców.

Inteligentny układ e-PTO

DAF może wyposażyć ciężarówki CF Electric w układ e-PTO, który w razie potrzeby umożliwi napędzanie wyposażenia dodatkowego i zabudowy. Eliminuje to konieczność stosowania osobnego źródła energii i pozwala korzystać z zasilanych elektrycznie urządzeń chłodniczych oraz urządzeń do zbierania odpadów. Dzięki temu pojazd ciężarowy w ogóle nie emituje CO2.

 
 
 
 

Konfiguracje z dwoma i trzema osiami

DAF dostarcza pojazdy CF Electric jako ciągniki dwuosiowe (masa całkowita zestawu 37 ton), które idealnie nadają się do realizacji bezemisyjnych i niemal bezgłośnych dostaw do supermarketów. Trójosiowa wersja pod zabudowę (masa całkowita zestawu 29 ton) jest z kolei wyposażona w skrętną tylną oś wleczoną, która zapewnia maksymalną zwrotność i stanowi idealną podstawę do budowy śmieciarki lub ciężarówki do dystrybucji.

Co więcej model CF Electric zapewnia te same cechy, z których słyną pojazdy CF z silnikiem wysokoprężnym: maksymalną wydajność dzięki sprawdzonej niezawodności, dużą ładowność oraz optymalny komfort kierowcy.

DAF CF Electric FT
DAF CF Electric FAN

Ciągnik FT (4×2)

Podwozie Ciągnik 4×2
Masa całkowita zestawu 37 ton
Rozstaw osi  380 cm 
Masa ciągnika siodłowego  9 000 kg
Silnik elektryczny  VDL o mocy 210 kW (znamionowa) / 240 kW (szczytowa)
Moment obrotowy  2000 Nm
Pojemność akumulatora  350 kWh (użyteczna 315 kWh)
Zasięg z całkowicie naładowanym akumulatorem Do 220 km / 137 mil*
Szybkie ładowanie akumulatorów 75 minut (przy 250 kW)

* W zależności od zastosowania, warunków jazdy i obciążenia.

Pojazd ciężarowy pod zabudowę FAN (6×2)

Podwozie Ciężarówka 6×2 pod zabudowę
Masa całkowita pojazdu 29 ton
Rozstaw osi  380/400/420/460/480 cm
Masa pojazdu z podwoziem pod zabudowę  10 160 kg
Silnik elektryczny  VDL o mocy 210 kW (znamionowa) / 240 kW (szczytowa)
Moment obrotowy  2000 Nm
Pojemność akumulatora  350 kWh (użyteczna 315 kWh)
Zasięg z całkowicie naładowanym akumulatorem 250 km / 155 mil*
Szybkie ładowanie akumulatorów 75 minut (przy 250 kW)
 
 
 

Partner w biznesie

W zastosowaniach transportowych nie ma lepszego sposobu na uzyskanie zerowej emisji niż zakup elektrycznego pojazdu ciężarowego. Aby umożliwić tworzenie skutecznych rozwiązań, firma DAF opracowała zaawansowane narzędzia do analizy i symulacji tras. Doświadczeni konsultanci ds. sprzedaży DAF używają tych narzędzi, aby na podstawie różnych konfiguracji elektrycznych ciężarówek DAF i specyfikacji urządzeń do ładowania analizować zadania transportowe realizowane przy zerowej emisji spalin. Badają oni alternatywne rozwiązania techniczne, przekazują zrozumiałe informacje na temat efektów ich zastosowania i ustalają, jakie rozwiązanie optymalnie odpowiada wymogom transportu o zerowej emisji. Cały ten proces odbywa się w ścisłej współpracy z naszymi klientami.

 
Dealer advice

Serwis elektrycznego pojazdu ciężarowego

Elektryczny pojazd ciężarowy ma inne wymagania serwisowe niż tradycyjne ciężarówki. Dealer DAF dysponuje najbardziej aktualną wiedzą oraz specjalistami, którzy są w pełni przeszkoleni i certyfikowani w zakresie utrzymania tych ciężarówek w ruchu.

 
PACCAR Electric charging station

Systemy ładowania

Firma DAF chętnie pomoże w wyborze odpowiednich systemów ładowania akumulatorów. Blisko współpracujemy z czołowymi dostawcami i mamy do wyboru wiele rodzajów stacji ładowania o różnych mocach. Opracowujemy również spersonalizowane szkolenia, których zadaniem jest pomóc kierowcom w jak najlepszym wykorzystaniu możliwości elektrycznego pojazdu ciężarowego. To kolejny przykład tego, że DAF nie ogranicza się po prostu do dostarczania najlepszych ciężarówek.

Stacje ladowania pojazdow elektrycznych
 

Najnowsza technologia akumulatorów

Choć tego nie widać, elektryczne ciężarówki DAF CF są wyposażone w jedną z największych innowacji w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych ostatnich lat: akumulator LFP. Skrót LFP pochodzi od nazw substancji chemicznych — litu, żelaza i fosforanów, które stanowią trzy główne składniki tego źródła energii.

DAF Trucks to pierwszy z największych producentów OEM, który — oczywiście po serii długich testów i szeroko zakrojonych badań — zdecydował się zastosować tego typu źródła zasilania w swoich ciężarówkach. W porównaniu z typowymi akumulatorami zawierającymi kobalt i magnez akumulatory LFP mają trzy ogromne zalety: są wyjątkowo bezpieczne, nie zawierają kobaltu i wykorzystują technologię cell-to-pack.

Bez kobaltu

Kobalt jest często uważany za podstawowy surowiec do produkcji akumulatorów, jednak jego zasoby nie są niewyczerpane, a jego wydobycie jest uważane za szkodliwe dla środowiska. To dobry powód, by firma DAF zaczęła szukać alternatywy, która będzie wolna od obu tych wad. Akumulatory LFP spełniają ten wymóg, co czyni z CF Electric ciężarówkę jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska.

Cell-to-pack

Akumulatory wykorzystują technologię „cell-to-pack”, co oznacza, że poszczególne ogniwa można układać w stos i nie są wymagane pośrednie moduły buforujące. To istotnie zwiększa gęstość energii na litr i nowe pojazdy CF Electric doskonale to ilustrują — mimo że rozmiar akumulatora pozostał prawie niezmieniony, zasięg trzeciej generacji ciężarówek CF Electric podwoił się w porównaniu z poprzednią generacją i wynosi już nie ponad 100, ale ponad 200 kilometrów na jednym naładowaniu.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Na koniec jeszcze jedna ważna zaleta. W porównaniu z typowymi akumulatorami opartymi o inne reakcje chemiczne technologia LFP zapewnia stabilność termiczną i chemiczną. Zastosowanie litu, żelaza i fosforanów nie tylko poprawiło odporność akumulatora na przegrzewanie, ale także pozwoliło wyeliminować tzw. niestabilność cieplną — reakcję łańcuchową, która zachodzi wewnątrz akumulatora. Oznacza to, że zastosowanie akumulatorów LFP redukuje do zera ryzyko samozapłonu, czyniąc pojazdy CF Electric jeszcze bezpieczniejszymi.

 
Contargo Containerlogistiek

Znakomity dostęp do informacji

Panel informacyjny kierowcy dostarcza dokładnych informacji na temat stanu akumulatora, w tym jego poziomu naładowania, średniego i chwilowego zużycia energii oraz poziomu regeneracji.

 

„Ważny krok naprzód”

„Dzięki zwiększonemu zasięgowi nowy model CF Electric umocni naszą pozycję lidera w dziedzinie elektrycznego transportu drogowego. Ten pojazd ciężarowy został opracowany jako odpowiedź na rosnące wymagania związane z poprawą jakości powietrza w naszych miastach i obniżeniem poziomu emisji CO. 500 kilometrów pokonanych dziennie wyłącznie na napędzie elektrycznym zapewni firmom transportowym spore pole manewru”.

Ron Borsboom,
Dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktów DAF.

Ron Borsboom DAF
 
 

Powiązane informacje