109 New Generation DAF trucks

Plan reagowania na raportowanie

 

Co się dzieje, gdy zgłaszasz (podejrzewane) naruszenie przez DAF prawa lub przepisów, naszego Kodeksu postępowania PACCAR lub innych zasad PACCAR? Plan reagowania opiera się na pięcioetapowym podejściu:

 
  • 1. Raport odbioru

    Gdy zgłosisz (podejrzewane) naruszenie, otrzymasz potwierdzenie odbioru. Podsumowanie i propozycja postępowania są wysyłane do Komitetu ds. Integralności przez Dyrektora ds. Zgodności.

  • 2. Ocena wstępna

    Zwykle odbywa się to w ciągu dwóch tygodni od otrzymania raportu. Komitet ds. integralności oceni sprawę i podejmie decyzję o oddaleniu lub wszczęciu dochodzenia. Decyzja ta zostanie przekazana osobie zgłaszającej. Jeśli zostanie podjęta decyzja o zbadaniu sprawy, sprawa zostanie przydzielona śledczemu. Śledczy przeprowadza wstępną ocenę wiarygodności, kontekstu i (potencjalnej) powagi raportu.

  • 3. Planowanie dochodzenia

    Jeśli dochodzenie zostanie uznane za konieczne, Komitet ds. Integralności utworzy Zespół ds. Dochodzeń. Dochodzenie jest zawsze wymagane, gdy raport:

    - zawiera domniemane naruszenia FCPA lub innych obowiązujących przepisów antykorupcyjnych;
    - zawiera domniemane naruszenia przepisów antymonopolowych;
    - dotyczy najwyższego kierownictwa PACCAR EU; i/lub
    - może w inny sposób potencjalnie mieć znaczący lub masowy wpływ na reputację DAF/PACCAR (dalej „Spółka”).

    Zespół ds. Dochodzeń powinien być niezależny, a zatem nie powinien obejmować bezpośredniego współpracownika, podwładnego ani przełożonego podejrzanego lub osoby zgłaszającej.

    Zespół ds. Dochodzeń przekaże Komitetowi ds. Integralności wstępne informacje na temat planowania dochodzenia. Podstawową rolą Zespołu ds. Dochodzeń jest zebranie informacji i dokumentacji dotyczącej raportu (ustalenie faktów). Do Komitetu ds. Integralności należy sformułowanie opinii na temat tego, czy podejrzewane naruszenie miało miejsce.

    Po utworzeniu Zespołu ds. Dochodzeń cel i zakres dochodzenia zostaną określone w planie dochodzenia, najlepiej w ciągu jednego tygodnia. W tym momencie, po ocenie wiarygodności i kontekstu, w jakim złożono raport, Zespół Śledczy może doradzić Komitetowi ds. Integralności odrzucenie raportu (np. z powodu braku lub niewielkich dowodów uzasadniających domniemane naruszenie). W takim przypadku Zespół Śledczy udokumentuje i zarchiwizuje tę poradę. Decyzja Komitetu ds. Integralności zostanie uzasadniona w komunikacie do osoby zgłaszającej.

  • 4. Prowadzenie dochodzenia

    Po zaplanowaniu dochodzenia należy jak najszybciej wykonać następujące kroki:
    - Zabezpieczenie dowodów
    - Przeprowadzenie wywiadów
    - Przeprowadzenie i weryfikacja analizy
    - Przekazanie pośredniego statusu do Integrity Committee

    Dochodzenie powinno zostać przeprowadzone w ciągu 2 miesięcy od otrzymania zgłoszenia. W szczególnych okolicznościach Integrity Committee może przedłużyć okres dochodzenia, o czym zostanie poinformowany zgłaszający.

  • 5. Sprawozdanie końcowe i wyciągnięte wnioski

    Wyniki i obserwacje muszą być odpowiednio udokumentowane. Zespół dochodzeniowy musi przedstawić Komitetowi ds. Integralności raport końcowy. Komitet ds. Integralności powinien ograniczyć dystrybucję i prezentację Raportu końcowego wyłącznie do upoważnionego personelu.

    Podsumowanie wyników lub wynik końcowy zostaną przekazane osobie zgłaszającej przez Komitet ds. Integralności.
    W zależności od wyników dochodzenia Komitet ds. Integralności doradzi odpowiedniemu kierownictwu liniowemu w przypadku podejrzenia naruszenia związanego z Zgodnością lub w przypadku jakiegokolwiek innego rodzaju podejrzenia niewłaściwego postępowania, w sprawie właściwego sposobu postępowania, takiego jak, ale nie wyłącznie:

    i. Uznanie raportu za niedopuszczalny / niepodjęcie dalszych środków.
    ii. Podjęcie działań dyscyplinarnych, np. pisemne ostrzeżenie, obowiązkowe szkolenie, zawieszenie, obniżenie wynagrodzenia, degradacja lub rozwiązanie stosunku pracy dla zaangażowanych pracowników.
    Każde takie działanie dyscyplinarne będzie właściwie odzwierciedlać wagę niewłaściwego postępowania.
    iii. Opracowywanie dodatkowych środków, takich jak szkolenia, wzmacnianie kontroli wewnętrznej, tworzenie dodatkowych polityk lub innych środków, których celem jest promowanie kultury uczciwości i zgodności.

 
 

Prośba o informacje