Efficiency

Siła wydajności

Maksymalny zwrot z każdego kilometra

 

Niezrównana wydajność

 

Pojazdy XF, XG i XG+ nowej generacji wyznaczają nowy standard wydajności transportu. Te zaawansowane pojazdy do długodystansowych przewozów dużych ładunków cechują się aerodynamiczną konstrukcją, która nie ma sobie równych w branży. Innowacyjne silniki PACCAR MX oraz zaawansowana zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon przyczyniają się do najniższego zużycia paliwa. Kluczowym czynnikiem dla uzyskania najwyższej wydajności transportu jest dobór idealnej specyfikacji do danego zadania. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz 2-, 3-, lub 4-osiowego pojazdu ciężarowego z napędem na jedną lub dwie osie, model DAF nowej generacji zawsze będzie idealnie dopasowany do Twoich potrzeb!

 
 

Wyjątkowa aerodynamika

Podstawą nowej generacji pojazdów ciężarowych DAF jest doskonała aerodynamika. Dzięki przeprowadzeniu szeregu symulacji i testów drogowych udało się perfekcyjnie poprowadzić strumień powietrza wokół pojazdu, przez kabinę i pod pojazdem, uzyskując wyjątkowo niski opór powietrza. W rezultacie otrzymujemy najlepsze możliwe parametry aerodynamiczne, co przekłada się na znaczącą oszczędność paliwa i obniżenie kosztów użytkowania.

 

Znakomita sprawność układu napędowego

 

Modele DAF XF, XG i XG+ nowej generacji są napędzane niezawodnymi i wydajnymi silnikami PACCAR MX o pojemności 10,8 i 12,9 litra. Wysoki moment obrotowy i szereg innowacji technicznych podnosi wydajność do jeszcze wyższego poziomu. Jest ich tak wiele, że wymienimy tylko kilka z nich:

  • nowy blok silnika i głowica cylindrów,
  • nowy rozrząd zaworowy,
  • przeprojektowane wtryskiwacze,
  • turbosprężarka nowej generacji,
  • inteligentna pompa płynu chłodzącego i sprężarka powietrza,

 

układ końcowego oczyszczania spalin .

Przemyślana konstrukcja i poprowadzenie układu końcowego oczyszczania spalin (EAS) zapewnia doskonałą wydajność. Wyjątkowy, wyprowadzony nad podwozie układ wydechowy minimalizuje straty ciepła pomiędzy silnikiem a układem EAS, zapewniając maksymalną efektywność.

Engine detail
 
Gearbox

Przekładnie najnowszej generacji

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są standardowo wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów TraXon, dzięki którym układ napędowy jest wydajny i przyjazny dla środowiska, a ciężarówki mają doskonałe parametry jezdne. Kluczowe technologie obejmują automatyczny dobór biegu przy ruszaniu, rozszerzone funkcje przewidywania oraz (opcjonalnie) funkcję szybkiego ruszania Urge-to-move.

 

Inteligentne sterowanie zużyciem paliwa

Wśród funkcji prognozujących skrzyni biegów TraXon znalazł się również najnowszej generacji tempomat przewidujący oraz nowe funkcje EcoRoll, które umożliwiają osiągnięcie prędkości do 93 km/h pod koniec zjazdu ze wzniesienia. Funkcja EcoRoll zapobiega niepotrzebnemu hamowaniu i związanym z tym stratom energii. Ponadto funkcja predykcyjnego ograniczenia prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, w połączeniu ze skutecznie działającym hamulcem silnikowym MX Engine Brake, eliminuje potrzebę stosowania intardera, zmniejszając tym samym całkowitą masę pojazdu i zwiększając wydajność.

 

Wysokowydajne tylne osie

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są dostępne z 8- bądź 9-tonowymi przednimi osiami oraz z szeroką gamą tylnych osi napędzanych w wersjach 11,5-tonowej oraz 13-tonowej, które mogą być wyposażone również w zwolnice i w razie konieczności występować razem z osią pchaną lub wleczoną. Pełny zakres dostępnych przełożeń tylnej osi zapewnia najlepszą możliwą wydajność w każdym zastosowaniu. Niski poziom oleju i optymalnie dobrane łożyska zębników redukujące straty spowodowane tarciem pozwalają jeszcze bardziej zoptymalizować parametry. Zastosowano również zaciski hamulcowe najnowszej generacji, które są nie tylko lekkie i bardzo wytrzymałe, ale także wyposażone w system aktywnego zwalniania zacisków, który zapobiega stratom w wyniku tarcia, gdy hamulce nie są w użyciu.

Rear axle
 

Zmniejszenie prędkości w standardzie

W ramach popularnego programu dotyczącego osi tylnej SR1344 firmy DAF oferowana jest nowa konstrukcja zębnika. Zapewnia ona zwiększoną wytrzymałość i trwałość, a także pozwala na zastosowanie silnika PACCAR MX-13 o najwyższej mocy znamionowej 390 kW/530 KM. W efekcie wszystkie silniki PACCAR MX mogą w optymalny sposób korzystać z filozofii DAF dotyczącej zmniejszania prędkości. Dla przykładu: przełożenie osi tylnej 2,05:1 w połączeniu z najpopularniejszym rozmiarem opon 315/70R22.5 pozwala ciągnikowi 4x2 na jazdę z prędkością 85 km przy prędkości obrotowej wynoszącej zaledwie 950 obr./min.

 

Układ chłodzenia nowej generacji

W nowej generacji modeli XF, XG i XG+ zastosowano prowadnice przepływu i zadbano o doskonałą aerodynamikę za osłoną silnika, co pozwoliło znacznie poprawić chłodzenie pasywne. Nowe modele zawierają także pełnowymiarową chłodnicę powietrza doładowującego, która usprawnia zarządzanie temperaturą, oraz osłony zamontowane na kabinie, które zapewniają lepszy przepływ powietrza. Te cechy pozwalają zminimalizować czas pracy wentylatora, ponieważ każdy gram powietrza wpadającego przez grill przedni jest optymalnie wykorzystany. A to oznacza po prostu oszczędność energii.

 

Klasa 3 w systemie Maut

Dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa i niskim emisjom CO2 różne modele pojazdów DAF nowej generacji spełniają nawet wymagania klasy 3 systemu Maut, co może rocznie przynieść tysiące euro oszczędności z tytułu niemieckich podatków drogowych.

 
Chassis

Niezwykłe ułatwienie dla wytwórców zabudów

Nowa generacja modeli XF, XG i XG⁺ zapewnia niezwykłe ułatwienie dla wytwórców zabudów dzięki rozbudowanemu okablowaniu przygotowanemu do szybkiego i łatwego montażu zabudów oraz takich elementów, jak platformy załadowcze i podpory dźwigowe.  

 

Elastyczność to część DNA każdego pojazdu ciężarowego DAF. Umiejscowienie niemal wszystkich części podwozia oraz układu końcowego oczyszczania spalin silnika można dostosować do indywidualnych potrzeb. Można również wskazać, które z dostępnych modułów mocowania zabudowy DAF (BAM) należy zamontować fabrycznie na płaskim podwoziu. Wszystko to pozwala na szybki i skuteczny montaż zabudów.

DAF oferuje również wiele opcji sterowania funkcjami zabudowy i osprzętu z kabiny — i na odwrót — w trybie analogowym lub za pomocą specjalnej magistrali CAN wytwórcy zabudów. Dzięki temu sygnały i ostrzeżenia mogą być przekazywane do kabiny i wyraźnie przedstawiane na dużym wyświetlaczu cyfrowym.

Odpowiednia przystawka PTO do każdego zastosowania

Zabudowy często wymagają przystawki odbioru mocy. DAF oferuje aż 68 różnych opcji przystawek PTO. Są wśród nich przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła, napędzane przez silnik i montowane „na godzinie 11 i 1” oraz przystawki PTO skrzyni biegów zależne od sprzęgła. Wszystkie te przystawki są dostępne z bezpośrednim montażem pompy lub adapterem kołnierzowym. DAF oferuje również możliwość jednoczesnego działania maksymalnie trzech przystawek PTO niezależnych od siebie.

Plug & Play

A co powiecie na wyjątkowy program Plug & Play firmy DAF, opracowany w ścisłej współpracy z 25 czołowymi wytwórcami zabudów w Europie? Jego celem jest optymalizacja specyfikacji oraz procesów składania zamówień i wytwarzania zabudów do podwozi pod zabudowę. Wystarczy wybrać wstępnie określone opcje zabudowy typu „plug-and-play” w naszym systemie zamówień, aby po zamontowaniu zabudowy na podwoziu i podłączeniu złącza zabudowa ta była natychmiast gotowa do użytku. Oprócz tych opracowanych we współpracy z czołowymi wytwórcami zabudów, dostępne są ogólne opcje „plug & play” do montażu podnośników hakowych, dźwigów, wywrotek, betonomieszarek i bramowców.

 
 

10 lat PACCAR Connect

Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są objęte 10-letnią subskrypcją PACCAR Connect. Ta nowa internetowa platforma zarządzania flotą dostarcza w czasie rzeczywistym informacji na temat osiągów całej floty, poszczególnych pojazdów, a także kierowców, pomagając w ten sposób przedsiębiorcom zoptymalizować wydajność i rentowność. Platforma umożliwia również skuteczne bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania pojazdów.

Główną zaletą PACCAR Connect jest łatwa integracja z rozwiązaniami telematycznymi innych producentów, co jest nowym standardem w systemach zarządzania flotą. Ułatwia to monitorowanie wszystkich procesów logistycznych z jednego urządzenia, zwiększając komfort kierowców. Aby osiągnąć maksymalną wydajność, PACCAR Connect wykorzystuje również usługę „geofencing”, dzięki której użytkownik jest powiadomiony np. o tym, że pojazd zbliża się do określonego obszaru, przykładowo miejsca dostawy.

PACCAR-Connect-800x600