Niezrównana wydajność

 

Wraz z nową generacją modeli XF, XG i XG+ firma DAF ustanawia nowy standard wydajności transportu. Te zaawansowane pojazdy do przewozów długodystansowych cechują się aerodynamiczną doskonałością, która nie ma sobie równych w branży. Znaczące nowości pojawiły się także w silnikach PACCAR MX, zautomatyzowanej skrzyni biegów TraXon i tylnych osiach DAF, przyczyniając się do spadku zużycia paliwa o co najmniej 10%. Nowe ciężarówki mają też niską masę własną i są bardzo łatwe w obsłudze. Obie te cechy pomagają uzyskać najwyższą w klasie ładowność i najdłuższy czas pracy bez przestojów.

 
 

Wyjątkowa aerodynamika

Podstawą nowej generacji pojazdów DAF jest doskonała aerodynamika. Dzięki przeprowadzeniu szeregu symulacji i testów drogowych udało się perfekcyjnie poprowadzić strumień powietrza wokół pojazdu, przez kabinę i pod pojazdem i uzyskać wyjątkowo niski opór powietrza. W rezultacie otrzymujemy o 19% lepsze parametry aerodynamiczne, co przekłada się na znaczącą oszczędność paliwa i obniżenie kosztów użytkowania.

 

Znakomita sprawność układu napędowego

W nowych modelach DAF XF, XG i XG+ firma DAF wprowadza nową generację silników PACCAR MX o pojemności 10,8 i 12,9 litra, które oferują większy moment obrotowy oraz szereg innowacji technicznych podnoszących wydajność do jeszcze wyższego poziomu. Jest ich tak wiele, że wymienimy tylko kilka z nich:

  • nowy blok silnika i głowica cylindrów
  • przeprojektowane wtryskiwacze
  • turbosprężarka nowej generacji

Układ końcowego oczyszczania spalin (EAS) .

Przeprojektowany i na nowo poprowadzony układ końcowego oczyszczania spalin (EAS) zapewnia doskonałą wydajność. Zaprojektowany od nowa, krótki układ wydechowy jeszcze bardziej minimalizuje straty ciepła pomiędzy silnikiem a układem EAS, pozwalając osiągnąć najwyższą możliwą efektywność.

Engine detail
 
Gearbox

Skrzynie biegów nowej generacji

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są standardowo wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów TraXon, dzięki którym układ napędowy jest wydajny i przyjazny dla środowiska, a ciężarówki mają doskonałe parametry jezdne. Nowe kluczowe technologie obejmują automatyczny dobór biegu przy ruszaniu, rozszerzone funkcje przewidywania oraz (opcjonalnie) funkcję szybkiego ruszania Urge-to-move. 

 

Inteligentne sterowanie zużyciem paliwa

Wśród nowych funkcji prognozujących skrzyni biegów TraXon znalazł się również najnowszej generacji tempomat przewidujący oraz nowe funkcje EcoRoll, które umożliwiają osiągnięcie prędkości do 93 km/h pod koniec zjazdu ze wzniesienia. Zoptymalizowana funkcja EcoRoll zapobiega niepotrzebnemu hamowaniu i związanym z tym stratom energii. Ponadto funkcja predykcyjnego ograniczenia prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, w połączeniu z jeszcze sprawniejszym hamulcem silnikowym MX Engine Brake, eliminuje potrzebę stosowania Intardera, co zmniejsza masę własną pojazdu i zwiększa sprawność.

 

Wysokowydajne tylne osie

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są dostępne z 8- bądź 9-tonowymi przednimi osiami oraz z szeroką gamą tylnych osi napędzanych w wersjach 11,5-tonowej oraz 13-tonowej, które mogą być wyposażone również w zwolnice i w razie konieczności występować razem z osią pchaną lub wleczoną. Pełny zakres dostępnych przełożeń tylnej osi zapewnia najlepszą możliwą wydajność w każdym zastosowaniu. Aby jeszcze bardziej zoptymalizować parametry, obniżono poziom oleju i zmieniono łożyska mechanizmu różnicowego, redukując w ten sposób straty spowodowane tarciem. Zastosowano także zaciski hamulcowe nowej generacji, które są nie tylko lżejsze i bardziej wytrzymałe, ale także wyposażone w system aktywnego zwalniania zacisków, który zapobiega stratom w wyniku tarcia, gdy hamulce nie są w użyciu.

Rear axle
 

Układ chłodzenia nowej generacji

W nowej generacji modeli XF, XG i XG+ zastosowano prowadnice przepływu i zadbano o doskonałą aerodynamikę za osłoną silnika, co pozwoliło znacznie poprawić chłodzenie pasywne. Nowe modele zawierają także pełnowymiarową chłodnicę powietrza doładowującego, która usprawnia zarządzanie temperaturą, oraz osłony zamontowane na kabinie, które zapewniają lepszy przepływ powietrza. Te cechy pozwalają zminimalizować czas pracy wentylatora, ponieważ każdy gram powietrza wpadającego przez grill przedni jest optymalnie wykorzystany. A to oznacza po prostu oszczędność energii.

 
Chassis

Niezwykle przyjazne dla wytwórców zabudów

Nowa generacja modeli XF, XG i XG⁺ jest niezwykle przyjazna dla wytwórców zabudów — to zaleta rozbudowanego okablowania przygotowanego do szybkiej i łatwej instalacji wszystkich typowych rodzajów zabudów oraz takich elementów, jak np. windy.

 

Dostępny jest przykładowo szeroki wybór elektrycznych i elektronicznych funkcji sterowania pracą przystawki odbioru mocy, ustawieniami zawieszenia pneumatycznego i zaawansowanymi komponentami. Na podwoziu umieszczono również uchwyty mocujące, które umożliwiają sprawny montaż zabudowy i innych urządzeń.

Ponadto, aby zapewnić łatwość eksploatacji we wszelkich możliwych segmentach, w nowych modelach XF, XG i XG⁺ zastosowano szeroką gamę mocnych przystawek odbioru mocy napędzanych z silnika, skrzyni biegów i koła zamachowego, więc nowa generacja pojazdów DAF jest jeszcze bardziej wydajna.

 
 

Serwis wyprzedzający przyszłe wymagania

Wraz z wprowadzeniem nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ firma DAF rozpoczyna nową erę pod względem łatwości serwisowania.

  • Bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania silnika i układu oczyszczania spalin, modułu ECU pojazdu, centralnej bramki bezpieczeństwa (CSG) i systemu DAF Connect.
  • Okresy międzyobsługowe 125 000 km/rok w standardzie.
  • W przypadku transportu długodystansowego dostępna jest opcja wydłużenia przebiegu między wymianami oleju. To unikalne w skali branży rozwiązanie, które oznacza, że w przypadku wszystkich zastosowań drogowych serwis przeprowadza się raz do roku (maks. co 200 000 km).
  • DAF MultiSupport oferuje ogólnoeuropejskie kontrakty serwisowe z międzynarodowym, całodobowym wsparciem klientów, co dodatkowo maksymalizuje elastyczność i zwiększa dostępność pojazdów.