Siła wydajności
Niezrównana wydajność
Pojazdy DAF XD nowej generacji wyznaczają nowe standardy wydajności w segmentach dystrybucji i transportu specjalistycznego. Ich wyjątkowa wydajność, która przekłada się na najniższą emisję spalin, wynika z aerodynamicznej konstrukcji oraz ultranowoczesnych układów napędowych PACCAR MX-11 i PACCAR PX-7. Korzystne masy pojazdów i nadzwyczajna łatwość serwisowania zwiększają odpowiednio ładowność i czas pracy bez przestojów.
Doskonała aerodynamika
Nowy model DAF XD to nie tylko stylowy wygląd. W oparciu o rozbudowane symulacje i testy drogowe powstała optymalna konstrukcja obejmująca szereg funkcji zapewniających bardzo niski opór powietrza dzięki poprowadzeniu wiatru wokół pojazdu, przez kabinę i pod pojazdem. W ten sposób udało się obniżyć zużycie paliwa, zmniejszyć emisję spalin i stworzyć doskonały nowy pojazd DAF XD dla Twojej firmy.
Nowy standard wydajności układu napędowego
W pojazdach DAF XD nowej generacji każdy aspekt układu napędowego został zoptymalizowany pod kątem dystrybucji i zastosowań specjalistycznych. Wyróżniony tytułem „International Truck of the Year 2023” pojazd jest dostępny z najnowocześniejszymi silnikami PACCAR PX-7 i PACCAR MX-11, które zapewniają najwyższą wydajność, doskonałe osiągi i ponadprzeciętny komfort.
PACCAR PX-7
Silniki PACCAR PX-7 zapewniają 4 opcje mocy od 167 kW/227 KM do 227 kW/308 KM oraz hamulec wydechowy w standardzie.
- Dostępne są cztery wersje mocy:
XD 230 PX-7 (167 kW/230 KM)
XD 260 PX-7 (189 kW/257 KM)
XD 290 PX-7 (212 kW/287 KM)
XD 310 PX-7 (227 kW/308 KM) - Opcjonalny hamulec silnikowy znacznie zwiększa skuteczność hamowania.
PACCAR MX-11
W silnikach PACCAR MX-11 zastosowano wiele innowacji zapewniających niezrównaną wydajność.
- Dostępnych jest pięć wersji mocy:
XD 300 MX-11 (220 kW / 299 KM)
XD 340 MX-11 (251 kW / 341 KM)
XD 370 MX-11 (270 kW / 367 KM)
XD 410 MX-11 (300 kW / 408 KM)
XD 450 MX-11 (330 kW / 449 KM) - Wszystkie wersje mają wielostopniową regulację momentu obrotowego, co zapewnia nawet do150 Nm większy moment obrotowy na najwyższym biegu.
- Dają one również możliwość redukcji prędkości przy maksymalnym momencie obrotowym już przy 900 obr./min.
Hamulec silnikowy MX zapewnia do 20% większą siłę hamowania przy niższej prędkości obrotowej. Efektem tego jest wyjątkowa krzywa momentu hamowania, która jest płaska i zmienia się w zakresie od 1100 do 2100 obr/min. Są to parametry porównywalne z najlepszymi silnikami o pojemności 13 l dostępnymi na rynku.
Zarządzanie przepływem powietrza
Nowy model DAF XD jest wyposażony w najnowocześniejszy układ dolotowy powietrza. Wlot przedni wykorzystuje powietrze z przodu pojazdu, prowadząc je bezpośrednio najkrótszą drogą do silnika. Takie rozwiązanie zapewnia minimalny wzrost temperatury, niski spadek ciśnienia i wykorzystanie powietrza z siłowników, co gwarantuje maksymalną wydajność.
Układ końcowego oczyszczania spalin
Wyjątkowa, wyprowadzona nad podwozie konstrukcja układu wydechowego pomaga zminimalizować straty ciepła spalin, które opuszczają silnik i docierają do układu końcowego oczyszczania spalin (EAS). Wysokie temperatury spalin gwarantują optymalną wydajność EAS, co przekłada się na najniższe możliwe zużycie paliwa.
Wzorcowy układ chłodzenia
Wszystkie pojazdy DAF nowej generacji optymalnie wykorzystują każdy kilogram powietrza przepływającego przez kratę wlotu powietrza przy minimalnym zaangażowaniu wentylatora. Nowe prowadnice przepływu w kracie oraz zamontowane na kabinie osłony zapewniają doskonałą aerodynamikę pod pokrywą komory silnika. Efektem tego jest najlepsze możliwe chłodzenie pasywne.
Zautomatyzowane skrzynie biegów TraXon nowej generacji
Częścią wydajnych układów napędowych modeli DAF XD jest zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon najnowszej generacji. Oferuje ona nowe funkcje, takie jak szybkie ruszanie (urge-to-move), które umożliwia precyzyjną kontrolę prędkości manewrowania poprzez zwolnienie pedału hamulca. Funkcja automatycznego wyboru biegu przy ruszaniu pozwala z kolei natychmiast określić ładowność pojazdu na podstawie między innymi ciśnienia w poduszce pneumatycznej i sygnału z naczepy w celu wyboru optymalnego biegu do ruszania.
Skrzynia biegów Allison
Firma DAF oferuje w pełni automatyczną skrzynię biegów Allison w połączeniu z silnikiem MX-11 o mocy 220 kW/299 KM lub 251 kW/341 KM — jest to kombinacja przygotowana pod kątem śmieciarek. Skrzynia biegów jest wyposażona w nowy moduł sterowania przekładnią i nowe oprogramowanie, które zapewniają mniejsze tarcie i optymalną wydajność szczytową, co przekłada się na jeszcze większą oszczędność paliwa. Ponadto kierowca odczuwa zalety płynnej zmiany biegów.
Automatyczna skrzynia biegów PowerLine
Pojazd DAF XD nowej generacji z silnikiem PX-7 jest wyposażony w nową, 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine, która zapewnia doskonałe właściwości jezdne i nawet o 7% niższe zużycie paliwa. Nowy model DAF XD daje przyjemność z jazdy w przypadku wszystkich opcji układu napędowego, nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach.
Inteligentne sterowanie zużyciem paliwa
Nowy model DAF XD ma te same zaawansowane funkcje inteligentnego sterowania zużyciem paliwa co pozostałe pojazdy nowej generacji DAF. Obejmują one tempomat przewidujący (Predictive Cruise Control) najnowszej generacji oraz nowe funkcje EcoRoll, które umożliwiają jazdę z prędkością do 93 km/h pod koniec zjazdu. Zoptymalizowana funkcja EcoRoll zapobiega niepotrzebnemu hamowaniu i związanym z tym stratom energii. Dodatkowo zastosowanie funkcji predykcyjnego ograniczenia prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia (Preview Downill Speed Control) w połączeniu z ulepszonym hamulcem silnikowym MX oznacza, że nie ma konieczności używania intardera. Pozwala to zmniejszyć masę pojazdu, a także ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO 2. Wszystko to przyczynia się do uzyskania najlepszego możliwego wyniku w ocenie VECTO.
Wysokowydajne tylne osie
Tylne osie są wyposażone w szereg rozwiązań zwiększających wydajność. Niższe poziomy oleju i nowe łożyska zębnika ograniczają straty spowodowane tarciem. Hamulce są lżejsze i bardzo wytrzymałe. Zastosowano również lekkie zaciski hamulcowe najnowszej generacji. Uzupełnieniem tych właściwości jest nowa funkcja aktywnego zwalniania zacisków (Active Calliper Release), która zapobiega dalszym stratom wynikającym z tarcia.
Niskie masy pojazdów
Aby jeszcze bardziej zoptymalizować zużycie paliwa i ogólną wydajność, przy opracowywaniu pojazdów DAF XD nowej generacji dużo uwagi poświęcono zmniejszeniu masy własnej pojazdu. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu lekkiej i wytrzymałej stali do wykonania zabudowy, a także nowych konstrukcji i rozwiązań w zakresie owiewek dachowych, zawieszenia kabiny, przedniego zabezpieczenia przeciwnajazdowego, płyty montażowej siodła oraz m.in. silnika. Efektem tych działań jest korzystna masa własna we wszystkich wersjach.
DAF Transport Efficiency
Firma DAF doskonale zdaje sobie sprawę z tego, co motywuje firmy transportowe: najlepszy wynik z każdego kilometra. Innymi słowy, optymalna dostępność pojazdu przy najniższych możliwych kosztach. Dlatego dostarczamy pojazdy ciężarowe, które wyróżniają się pod względem niezawodności i trwałości, z okresami serwisowymi do 200 000 kilometrów i wiodącymi w branży niskimi poziomami zużycia paliwa. To dlatego pojazd DAF ma imponującą wartość trwałą po wielu latach lojalnego serwisowania. Wszystko to wpisuje się w filozofię DAF Transport Efficiency.
DAF Transport Efficiency to kompletny program produktów i usług. W rzeczywistości jest to filozofia. Nasza filozofia, którą można znaleźć we wszystkich aspektach naszej działalności. Od dobrze wyszkolonych konsultantów ds. sprzedaży i serwisantów po specjalne programy dotyczące części do wszystkich marek pojazdów ciężarowych i przyczep/naczep, aby wszystkie usługi potrzebne Twojej flocie można było znaleźć pod jednym adresem: Twojego dealera DAF.