Moc bezpieczeństwa
Wyznaczamy nowe standardy w branży
Najwyższy poziom bezpieczeństwa
Pojazdy XF, XG i XG+ nowej generacji oferują znakomite bezpieczeństwo kierowców oraz innych uczestników ruchu drogowego. Duże okna, bardzo nisko umieszczone dolne krawędzie szyb oraz inne usprawnienia, takie jak okno widoku na krawężnik, ustanawiają po prostu standard widoczności bezpośredniej. Dzięki solidnej konstrukcji kabiny, najlepszej w klasie ergonomii oraz inteligentnym funkcjom zwiększającym bezpieczeństwo jazdy pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są liderami w branży pod względem bezpieczeństwa na drodze.
Doskonała widoczność bezpośrednia i pośrednia
Duże, panoramiczne okna z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami szyb, opcjonalne okno widoku na krawężnik i składany fotel pasażera przyczyniają się do uzyskania najlepszej w swojej klasie widoczności bezpośredniej. Ponadto pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji przodują również w zakresie widoczności pośredniej dzięki, między innymi, systemom kamer DAF Digital Vision i Corner Eye.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, filozofia firmy DAF pozostaje niezmienna: „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Dlatego też nowa generacja pojazdów DAF oferuje najlepszą w swojej klasie ergonomię. Wszystkie funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane z poziomu kierownicy lub za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy. To samo dotyczy menu wyświetlacza cyfrowego, zautomatyzowanej skrzyni biegów TraXon oraz systemu audio i funkcji telefonu. Dodatkowe funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane za pomocą łatwych w obsłudze fizycznych przełączników na logicznie rozplanowanej desce rozdzielczej. Dzięki takim rozwiązaniom kierowca skupia uwagę na drodze, co stanowi pierwszy krok w kierunku optymalnego poziomu bezpieczeństwa.
Wytrzymała kabina, w której niczego nie pozostawiono przypadkowi
Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji mają całkowicie nową, niezwykle wytrzymałą konstrukcję kabiny, która chroni przed uderzeniami ze wszystkich stron.
- Z przodu pojazdu zastosowano pochłaniające energię uderzenia elementy karoserii.
- Strefy zgniotu w tylnej części kabiny zapewniają ochronę przed przemieszczającymi się ładunkami.
- System kontrolowanego odkształcenia kolumny kierownicy (CoDeS) firmy DAF pozwala na odciągnięcie koła kierownicy od kierowcy, na przykład w przypadku uderzenia w tył przyczepy/naczepy.
- Deska rozdzielcza jest wyposażona w strefy pochłaniające siłę uderzenia, które chronią kolana kierowcy.
System zaprogramowanego przemieszczenia kabiny
Pojazdy ciężarowe DAF XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w unikatowy, opatentowany przez DAF system zaprogramowanego przemieszczenia kabiny (ProCaDis), który w razie zderzenia czołowego pozwala na jej kontrolowane przesunięcie na podwoziu o 400 mm w celu zapobieżenia jej odłączeniu i pochłonięcia energii uderzenia. Gwarantuje to zachowanie konstrukcji kabiny i maksymalizuje przestrzeń przeżycia dla osób znajdujących się w pojeździe.
Inteligentne aktywne bezpieczeństwo
Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji charakteryzuje cała gama funkcji maksymalizujących bezpieczeństwo aktywne. Obejmują one, między innymi, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu czy wykrywanie senności. Wśród innych najnowocześniejszych funkcji bezpieczeństwa znajdują się dodatkowe sterowanie hamulcem postojowym i siła hamowania, bezpieczne sprzęganie i odłączanie przyczepy/naczepy oraz rejestrator danych zdarzeń działający jako „czarna skrzynka”. Firma DAF jako pierwsza na rynku posiadała pełną gamę systemów ADAS (zaawansowane układy wspomagające kierowcę), które pomagają zminimalizować ryzyko wypadków i zmniejszyć ich dotkliwość.
Przygotowanie pod blokadę alkoholową
Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zostaną wyposażone w przygotowanie pod blokadę alkoholową. Znormalizowany interfejs oraz złącze są już zamontowane. Jeśli zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu przekracza ustawiony limit, moduł sterujący blokuje pracę rozrusznika. Silnik można uruchomić przy włączonym hamulcu postojowym, aby korzystać z klimatyzacji kabiny. Sam alkomat DAF jest dostępny w ofercie PACCAR Parts i można go zamówić przez dealera DAF.
Układ ostrzegania przed uderzeniem w przód pojazdu
Układ ostrzegania przed uderzeniem w przód pojazdu (FCW) emituje dźwięk ostrzegawczy oraz wyświetla ostrzeżenie na tablicy wskaźników, zwracając uwagę kierowcy na konieczność zareagowania w celu uniknięcia kolizji.
DAF Corner View
DAF Corner View to opcjonalny system zastępujący lusterka krawężnikowe i przednie, który zapewnia znacznie większe pole widzenia niż tradycyjne lusterka. Jest to kolejna ważna cecha, która ma na celu dalsze zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, a także ochronę szczególnie narażonych użytkowników dróg. Wyświetlacz systemu DAF Corner View jest zamontowany na słupku A pasażera, czyli dokładnie tam, gdzie powinien się znajdować.
DAF Digital Vision System
Dzięki systemowi DAF Digital Vision System (DDVS) można zastąpić lusterka główne i szerokokątne wysuwanymi kamerami zamontowanymi wysoko na kabinie, aby zapewnić optymalną widoczność w każdych warunkach pogodowych. Monitory są ergonomicznie rozmieszczone po lewej i prawej stronie wnętrza kabiny, a dzięki takim cechom, jak automatyczne obracanie, bardzo szeroki kąt widzenia i odszranianie system DDVS zapewnia bezpieczne i łatwe manewrowanie.
Przewidujący tempomat
„Przewidujący” tempomat wykorzystuje technologię GPS, aby określić dokładną lokalizację pojazdu i oszacować warunki jazdy na trasie (na dystansie do 2 km przed pojazdem). Na podstawie tych informacji system określa idealną prędkość na danej trasie.
Kamera cofania
Kamera cofania pomaga kierowcy uniknąć kolizji podczas cofania. System ten włącza się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego i wyświetla obraz z kamery na dodatkowym wyświetlaczu w kabinie. Kamera jest zamontowana z tyłu podwozia pod zabudowę lub ciągnika siodłowego.
Drive-off Assist
Przed ruszeniem lub podczas jazdy ostrzega kierowcę o szczególnie narażonych użytkownikach dróg znajdujących się przed pojazdem.
Event Data Recorder
Rejestruje obrazy i dane po aktywacji ostrzeżenia dotyczącego układu hamulcowego ABS; w razie potrzeby dane można pobrać.
DAF Drowsiness Detection
Monitoruje czujność kierowcy i ostrzega o konieczności przerwania jazdy.
Speed Limit Recognition
Informuje kierowcę o rzeczywistych ograniczeniach prędkości.
Zaawansowany awaryjny układ hamulcowy
Zaawansowany awaryjny układ hamulcowy zapewnia w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne przy prędkości do 80 km/h, pomagające uniknąć zderzenia zarówno z pojazdami nieruchomymi, jak i poruszającymi się.
Automatyczny wybór oświetlenia
Ta standardowa funkcja automatycznie włącza światła drogowe w trudnych warunkach jazdy i przy słabym oświetleniu. W przypadku deszczu automatycznie uruchamiane są również wycieraczki. Działanie wszystkich świateł pojazdu, w tym świateł przyczepy/naczepy, można łatwo sprawdzić za pomocą pilota w kluczu pojazdu.
Pełne oświetlenie LED
Firma DAF jako pierwsza w branży producentów pojazdów ciężarowych wyposażyła przednie reflektory w technologię LED. Obecnie wprowadza ją także w światłach przednich, bocznych i tylnych. Najwyższa jakość tego rozwiązania zapewnia najlepszą widoczność, co przekłada się na niezrównany poziom bezpieczeństwa.
Tempomat adaptacyjny
Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość ciężarówki, utrzymując ją w bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego.
DAF Turn Assist
Funkcja DAF Turn Assist wykrywa obecność rowerzystów lub pieszych w trakcie wykonywania skrętu pojazdem. Przy wyższych prędkościach system ostrzega kierowcę, jeżeli podczas zmiany pasa lub włączania się do ruchu w martwej strefie znajdują się motocykle albo samochody. DAF Turn Assist alarmuje kierowcę za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, nawet w warunkach słabej widoczności.
Elektroniczny hamulec postojowy DAF
Nowa, opcjonalna funkcja bezpieczeństwa, która automatycznie włącza hamulec postojowy, na przykład po wyłączeniu silnika.
System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu
System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) ostrzega kierowcę, gdy pojazd zaczyna zjeżdżać z pasa ruchu z powodu błędu, senności lub rozproszenia uwagi kierowcy.
Hamulec przyczepy/naczepy przy niskiej prędkości
Gwarantuje bezpieczne podłączanie i odłączanie przyczepy/naczepy poprzez niezależne włączanie jej hamulców.
Hamulec postojowy ze wspomaganiem
Włącza wszystkie hamulce wraz z hamulcem postojowym, aby zagwarantować, że pojazd ciężarowy nie poruszy się podczas załadunku lub rozładunku przy użyciu dźwigu lub podczas obsługi wywrotki.
Układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu
Układ monitorowania ciśnienia w oponach zapewnia stałą kontrolę ciśnienia i temperatury we wszystkich oponach. System generuje ostrzeżenia, gdy ciśnienie w jednej z opon jest niskie lub gdy jej temperatura jest wysoka, co pozwala kierowcy na szybką reakcję.
Układ kontroli stabilności pojazdu
Elektroniczny układ hamulcowy został wyposażony w układ kontroli stabilności pojazdu (VSC), który zapobiega złożeniu się zestawu i wywróceniu pojazdu.