DAF szanuje prywatność użytkowników. Używamy plików cookie do różnych celów, takich jak poprawa funkcjonalności witryny internetowej, zwiększenie komfortu użytkowania witryny, budowanie integracji z mediami społecznościowymi oraz pomoc w działaniach marketingowych w ramach naszej witryny i poza nią. Kontynuując swoją wizytę w naszej witrynie internetowej, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Jeśli jednak chcesz dostosować swoje preferencje dotyczące plików cookie, kliknij „Zmień ustawienia” poniżej. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się zdokumentem Omówienie plików cookie.
 

Najwyższe bezpieczeństwo

 

Nowa generacja pojazdów XF, XG i XG+ to znakomite bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Duże szyby, bardzo niskie linie pasów okiennych oraz inne usprawnienia, takie jak okno widoku na krawężnik, wyznaczają nowe standardy widoczności bezpośredniej. Dzięki solidnej konstrukcji kabiny, najlepszej w klasie ergonomii oraz inteligentnym funkcjom zwiększającym bezpieczeństwo jazdy pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji nie mają sobie równych na rynku pod względem bezpieczeństwa na drodze.

 
 

Maksymalna widoczność bezpośrednia i pośrednia

HMI

Inteligentny interfejs człowiek-maszyna

Centralnie umieszczony, 12-calowy ekran o wyglądzie klasy premium wyświetla mnóstwo informacji. Dwa motywy z możliwością wyboru, cztery poziomy szczegółowości i spersonalizowane ustawienia są obsługiwane z poziomu kierownicy.

 

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, filozofia firmy DAF pozostaje niezmienna: „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Dlatego też nowa generacja pojazdów DAF oferuje najlepszą w swojej klasie ergonomię. Wszystkie funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane z poziomu kierownicy lub za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy. To samo dotyczy menu wyświetlacza cyfrowego, zautomatyzowanej skrzyni biegów TraXon oraz systemu audio i funkcji telefonu. Dodatkowe funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane za pomocą łatwych w obsłudze fizycznych przełączników na logicznie rozplanowanej desce rozdzielczej. Dzięki takim rozwiązaniom kierowca skupia uwagę na drodze, co stanowi pierwszy krok w kierunku optymalnego poziomu bezpieczeństwa.

 
 
Passive safety

Wytrzymała kabina, w której niczego nie pozostawiono przypadkowi

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji mają całkowicie nową, niezwykle wytrzymałą konstrukcję kabiny, która chroni przed uderzeniami ze wszystkich stron.

  • Z przodu pojazdu zastosowano pochłaniające energię uderzenia elementy karoserii.
  • Strefy zgniotu w tylnej części kabiny zapewniają ochronę przed przemieszczającymi się ładunkami.
  • System kontrolowanego odkształcenia kolumny kierownicy (CoDeS) firmy DAF pozwala na odciągnięcie koła kierownicy od kierowcy, na przykład w przypadku uderzenia w tył przyczepy/naczepy.
  • Deska rozdzielcza jest wyposażona w strefy pochłaniające siłę uderzenia, które chronią kolana kierowcy.

System zaprogramowanego przemieszczenia kabiny

Pojazdy ciężarowe DAF XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w unikatowy, opatentowany przez DAF system zaprogramowanego przemieszczenia kabiny (ProCaDis), który w razie zderzenia czołowego pozwala na jej kontrolowane przesunięcie na podwoziu o 400 mm w celu zapobieżenia jej odłączeniu i pochłonięcia energii uderzenia. Gwarantuje to zachowanie konstrukcji kabiny i maksymalizuje przestrzeń przeżycia dla osób znajdujących się w pojeździe.

 
 

Inteligentne funkcje zapewniające bezpieczeństwo aktywne

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zawierają również całą gamę funkcji maksymalizujących bezpieczeństwo aktywne. Należą do nich wspomaganie hamowania, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, światła hamowania awaryjnego i system DAF Turn Assist. Dodaliśmy również nowe funkcje, takie jak elektroniczny hamulec postojowy DAF zapewniający inteligentne sterowanie hamulcem postojowym, hamulec przyczepy/naczepy przy niskiej prędkości, zapewniający bezpieczne podłączanie i odłączanie przyczepy/naczepy, oraz hamulec postojowy ze wspomaganiem, zapewniający dodatkową siłę hamowania podczas postoju i wspierający kierowcę w wielu sytuacjach.