DAF CF Electric

Pojazdy z napędem elektrycznym

Technologia zerowej emisji zanieczyszczeń w transporcie miejskim

 

Niektóre miasta ogłosiły, że w celu poprawy lokalnej jakości powietrza w najbliższych latach wjazd do ich centrów będzie dozwolony wyłącznie dla pojazdów bezemisyjnych. Oznacza to, że w pełni elektryczne pojazdy ciężarowe mają świetlaną przyszłość. Firmy transportowe będą musiały zainwestować w tego typu pojazdy, aby móc prowadzić działalność w centrach takich miast.

 
 

Lider w dziedzinie innowacji 

DAF jest liderem w sektorze pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym (ang. Battery Electric Vehicles, BEV). W końcu to właśnie DAF był jednym z pierwszych producentów pojazdów ciężarowych, który aby zdobyć praktyczne doświadczenie, zdecydował się na sprawdzenie w pełni elektrycznych ciężarówek w testach drogowych z udziałem klientów. Model CF Electric jest obecnie dostępny w sprzedaży w kilku krajach.

Zamów teraz

DAF CF Electric pracuje w 100 procentach na zasilaniu elektrycznym dzięki technologii E-Power firmy VDL. Sercem układu napędowego jest 210-kilowatowy silnik elektryczny, który czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności całkowitej 350 kWh (pojemność użyteczna: 315 kWh). Najnowsza generacja pojazdów CF Electric ma wydłużony zasięg wynoszący w przybliżeniu 200 kilometrów, w zależności od zastosowania. Dealer DAF z radością przygotuje indywidualną kalkulację w oparciu o zastosowanie danego pojazdu ciężarowego i pomoże w ustaleniu optymalnego sposobu wykorzystania posiadanych pojazdów.


Dowiedz się więcej o CF Electric
 
First-DAF-CF-Electric-refuse-collection-truck-delivered-to-ROVA-0
 

Pierwsze elektryczne trzyosiowe śmieciarki CF Electric są obecnie stosowane również do zbierania odpadów w obszarach miejskich wymagających ‘zerowej emisji spalin’.

 
 
Contargo Containerlogistiek Employee

Inteligentne planowanie

Korzystanie z napędu elektrycznego oczywiście nadal wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Energia elektryczna nie zawsze jest wytwarzana w sposób ‘ekologiczny’; publiczna infrastruktura do ładowania pozostawia jeszcze wiele do życzenia, a akumulatory są drogie, ciężkie i wciąż mają ograniczoną pojemność. Jednak dzięki inteligentnemu planowaniu oraz ładowaniu akumulatorów, gdy tylko pojawia się taka możliwość — czasem wystarczy zaledwie pół godziny — możliwe jest już pokonanie na napędzie elektrycznym 500 kilometrów dziennie.

 
 

 

“Planowanie trasy i kierowanie pojazdem elektrycznym wymaga innego podejścia. Trzeba upewnić się, że trasa pasuje do pojazdu, a nie odwrotnie. Aby w pełni wykorzystać potencjał pojazdu, warto zaplanować ładowanie podczas załadunku i rozładunku towarów. Ciężarówka elektryczna może być świetną alternatywą w sektorze dystrybucji miejskiej”.

 

Eveline Manders
Tinie Manders Transport

 

Eveline Manders
 
 
 
 

Powiązane informacje