New-Generation-DAF-Electric

Nowa generacja pojazdów DAF XD i XF Electric

 
 
 

Gotowe na w pełni zelektryfikowaną przyszłość 

Coraz więcej europejskich miast ogłasza, że w przyszłości do ruchu na drogach miejskich będą dopuszczane wyłącznie pojazdy o zerowej emisji spalin. W związku z tym pojazdy ciężarowe z napędem elektrycznym staną się koniecznością dla przedsiębiorstw transportowych działających na obszarach zurbanizowanych. Modele DAF XD i XF nowej generacji mogą być wyposażone w całkowicie elektryczny układ napędowy PACCAR, który jest zgodny z nowymi wymogami i przyczynia się do poprawy stanu powietrza w miastach. Dokładnie przetestowane elektryczne układy napędowe PACCAR zapewniają wydajne systemy ładowania, niezawodne silniki elektryczne i duży zasięg dojazdu. To elastyczne i wydajne rozwiązanie pozwala na wykorzystanie pojazdów z zasilaniem elektrycznym do transportu i zastosowań komunalnych na obszarach wiejskich.

 

Supernowoczesne silniki elektryczne

Zaawansowane pojazdy DAF XD i XF Electric są napędzane wydajnymi i niezawodnymi silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi PACCAR EX-D1 i PACCAR EX-D2. Silniki te mają moc od 170 kW/230 KM do 350 kW/480 KM. Aby umożliwić idealne dopasowanie tych pojazdów elektrycznych do konkretnych potrzeb i zastosowań, oferujemy pełny wybór zestawów akumulatorów obejmujących od 2 do 5 rzędów, które zapewniają zerową emisję spalin na dystansie ponad 500 kilometrów po jednym naładowaniu. W rezultacie, przy optymalnym zaplanowaniu eksploatacji i ładowania pojazdów, ciężarówki mogą przebyć nawet imponujący dystans 1000 kilometrów dziennie na samym napędzie elektrycznym.

DAF-XD-Electric-FAN-LHD-ghostview
Typ pojazdu Silnik elektryczny Moc silnika Moment obrotowy Liczba rzędów Moc wyjściowa zestawu akumulatorów
DAF XD Electric PACCAR EX-D1 170 kW (230 KM) 1200 Nm Od 2 do 5 rzędów 210–525 kWh
DAF XD Electric PACCAR EX-D1 220 kW (300 KM) 1200 Nm Od 3 do 5 rzędów 315–525 kWh
DAF XD Electric PACCAR EX-D1 270 kW (370 KM) 1200 Nm Od 3 do 5 rzędów 315–525 kWh
DAF XD / XF Electric PACCAR EX-D2 270 kW (370 KM) 1975 Nm Od 3 do 5 rzędów 315–525 kWh
DAF XD / XF Electric PACCAR EX-D2 310 kW (420 KM) 1975 Nm 4 lub 5 rzędów 420 kWh lub 525 kWh
DAF XD / XF Electric PACCAR EX-D2 350 kW (480 KM) 1975 Nm 4 lub 5 rzędów 420 kWh lub 525 kWh
 
New-Generation-DAF-Electric-XD

Szybkie ładowanie prądem stałym w standardzie, opcjonalne ładowanie prądem przemiennym

Pojazdy XD Electric i XF Electric nowej generacji można szybko ładować prądem do 325 kW, co pozwala na naładowanie 3-rzędowego zestawu akumulatorów z 0 do 80% pojemności w czasie zaledwie 45 minut. Nawet największy zestaw akumulatorów można w pełni naładować od stanu rozładowania do 100% w czasie krótszym niż 2 godziny.

Dostępna jest opcjonalna ładowarka pokładowa z możliwością ładowania prądem przemiennym o mocy do 22 kW. Zapewnia to maksymalną elastyczność w eksploatacji pojazdu, nawet w odległych miejscach.

Wsparcie przejścia na napęd elektryczny

Aby usprawnić przejście na pojazdy ciężarowe z napędem elektrycznym o zerowej emisji spalin, dealerzy DAF udzielają klientom indywidualnych porad sprzedażowych opartych na zaawansowanych modelach symulacji tras. Ponadto w ofercie znajduje się wsparcie operacyjne w postaci szerokiego asortymentu wysokiej jakości ładowarek PACCAR, idealnie dostosowanych do nowych modeli XD i XF Electric.

Pełna oferta obejmuje stacjonarne urządzenia ładujące o mocy do 50 kW przy wykorzystaniu standardowego prądu przemiennego oraz o mocy do 350 kW przy bardzo szybkim ładowaniu prądem stałym. Ponadto dostępne są ładowarki mobilne, które zapewniają maksymalną elastyczność eksploatacji.

 
New-Generation-DAF-Electric

Komfort dla wytwórców zabudów

Dzięki elastycznemu i modułowemu charakterowi akumulatorów na podwoziu pojazdy DAF XD i XF Electric nowej generacji są przyjazne dla wytwórców zabudów. Zestawy akumulatorów można optymalnie dostosować do przeznaczenia pojazdu — jest wystarczająco dużo miejsca np. na zabudowy z ładowaniem bocznym i podpory dźwigu. Układ e-PTO o mocy 650 V jest dostępny jako opcja zasilania wyposażenia dodatkowego, takiego jak elektryczna instalacja chłodząca do transportu chłodniczego lub dźwig elektrohydrauliczny, co eliminuje konieczność stosowania oddzielnego generatora.