DAF szanuje prywatność użytkowników. Używamy plików cookie do różnych celów, takich jak poprawa funkcjonalności witryny internetowej, zwiększenie komfortu użytkowania witryny, budowanie integracji z mediami społecznościowymi oraz pomoc w działaniach marketingowych w ramach naszej witryny i poza nią. Kontynuując swoją wizytę w naszej witrynie internetowej, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Jeśli jednak chcesz dostosować swoje preferencje dotyczące plików cookie, kliknij „Zmień ustawienia” poniżej. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się zdokumentem Omówienie plików cookie.
DAF-CF-Hybrid-main-press-release-iaa

Hybrydowe pojazdy elektryczne

Wysokie osiągi i dbałość o środowisko

 

Pojazdy HEV lub hybrydowe pojazdy elektryczne — połączenie najlepszych cech obu rozwiązań: w pełni elektryczny napęd w obszarach miejskich i technologia niskoemisyjnych silników wysokoprężnych w innych miejscach. DAF testuje tę niezwykle obiecującą technologię, której najważniejszą zaletą jest możliwość dostosowania jej do niemal każdej sytuacji.

 

 
DAF-CF-Hybrid-Driveline

Hybrydowy układ napędowy CF DAF

Pojazdy ciężarowe DAF CF Hybrid Innovation, obecnie testowane w terenie, są wyposażone w silnik wysokoprężny 10.8 l PACCAR MX-11 (do 330 kW/450 KM) oraz w silnik elektryczny ZF (75 kW/100 KM, moc szczytowa: 130 kW/175 KM), który jest zintegrowany ze specjalną przekładnią ZF TraXon przeznaczoną do hybrydowych układów napędowych. Silnik elektryczny jest zasilany akumulatorami o pojemności 85 kWh, który ładuje się podczas pracy silnika wysokoprężnego. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, zasięg pojazdu ciężarowego — w zależności od masy całkowitej — wynosi do 50 kilometrów w trybie elektrycznym, który jest więcej niż wystarczający do jazdy w obszarach miejskich i poza nimi.

 

CF Hybrid jest napędzany w trasie niskoemisyjnym i wydajnym silnikiem wysokoprężnym PACCAR MX-11, który zapewnia duży zasięg. Hamulec wydechowy i układ kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia wytwarzają energię, która jest wykorzystywana przez silnik elektryczny do wspomagania silnika wysokoprężnego. Jest to bardzo korzystne zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i emisji CO2 podczas pracy silnika wysokoprężnego.

 

 
DAF CF Hybrid-Innovation Truck

Firma DAF rozpoczyna testy drogowe modelu CF Hybrid z napędem hybrydowym

„Wraz z naszym klientem, firmą Albert Heijn, zawsze szukamy sposobów na zmniejszenie emisji CO₂. W mieście wykorzystujemy w pełni elektryczny napęd pojazdu DAF CF Hybrid, a jego silnik wysokoprężny umożliwia bezproblemowe przejazdy między różnymi centrami dystrybucji”, mówi Marcel Pater (Peter Appel Transport).

Dowiedz się więcej
 

Spełnianie bardziej surowych przepisów dotyczących emisji spalin

Rozwiązania hybrydowe umożliwiają również operatorom spełnianie coraz surowszych przepisów dotyczących emisji spalin. Począwszy od 2025 r., kilka europejskich miast będzie zezwalać na wjazd do centrum wyłącznie pojazdom użytkowym o zerowej emisji spalin. W przypadku pojazdów ciężarowych do zastosowań z dużymi i średnimi obciążeniami, które poruszają się głównie po trasach poza obszarami miejskimi, technologia hybrydowa jest idealnym rozwiązaniem dla tego ograniczenia. W pełni elektryczne pojazdy zapewniają bezemisyjną jazdę w ośrodkach miejskich, a technologia niskoemisyjnych silników wysokoprężnych zapewnia maksymalną zasięg i elastyczność poza obszarami miast.

DAF-CF-Hybrid-Ghostview
 
DAF-CF-Hybrid

Hybrydowa technologia DAF

Firma DAF ma wieloletnie doświadczenie z technologią hybrydową. W 2010 roku opracowaliśmy model LF Hybrid, którego zasięg wynosił 2 km przy w pełni elektrycznym trybie napędu. Nasz eksperymentalny model XF Hybrid powstał w 2012 roku i był w stanie przejechać 1,5 km. z w pełni elektrycznym układem napędowym. Pojazd DAF Convenient, którego nazwa pochodzi od projektu sfinansowanego przez UE w 2016 r., był hybrydowym pojazdem testowym, który osiągnął większą oszczędność paliwa i zasięg od 3 do 6 kilometrów z w pełni elektrycznym układem napędowym. W 2017 roku stworzono w ramach projektu UE EcoChamps pojazd hybrydowy o zwiększonej oszczędności paliwa i zasięgu 10 kilometrów z w pełni elektrycznym układem napędowym przy obniżonych kosztach i masie.

 
 
 

Powiązane informacje