Najniższe zużycie paliwa w tej klasie pojazdów
- Innowacyjne silniki PACCAR MX-11 i MX-13
- Nowa zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon o doskonałej sprawności
- Nowe tylne osie o dużej efektywności i krótszych przełożeniach przekładni głównej
- Optymalizacja aerodynamiki
- Zaawansowane funkcje układu napędowego
Wyższy moment obrotowy dostępny od niższych obrotów silnika, zoptymalizowane układy napędowe, nowe tylne osie o dużej efektywności, wydajniejsze podzespoły elektroniczne oraz usprawnienia w zakresie aerodynamiki poskutkowały zmniejszeniem zużycia paliwa nawet o 7% na długich trasach. Oznacza to potencjalne oszczędności sięgające tysięcy euro rocznie!
Większa ładowność
- Zastosowanie nowego, wysokowydajnego, a zarazem niezwykle kompaktowego układu końcowego oczyszczania spalin (EAS) pozwoliło na zmniejszenie masy pojazdu o 50 kg.
- Lżejsze stały się również przeprojektowane silniki oraz zoptymalizowane podwozia.
W zależności od konfiguracji osi dobór tych elementów może zmniejszyć łączną masę ciężarówki nawet o 100 kg. Pojazd może więc przewozić cięższe ładunki, co ma ogromne znaczenie w zastosowaniach, w których liczy się każdy kilogram.
Maksymalny czas pracy bez przestojów
Seria DAF XF słynie z niezawodności. A nowe układy elektryczne i elektroniczne zapewniają jeszcze większe możliwości. Uproszczenie i zredukowanie ilości przewodów oraz połączeń przekłada się na niezawodność i duże możliwości w zakresie dodawania osprzętu. W efekcie dostępność pojazdu jest możliwie najwyższa, a koszty jego eksploatacji są niższe niż dotychczas.
