-
Modele DAF
- DAF XF, XG , XG⁺ nowej generacji
- DAF XD nowej generacji
- DAF XBC, XDC i XFC nowej generacji
- DAF XB nowej generacji
- DAF XB Electric nowej generacji
- DAF XD Electric nowej generacji
- DAF XF Electric nowej generacji
- Paliwa alternatywne i układy napędowe
- Używane pojazdy DAF
- Pojazdy ciężarowe DAF Ready-to-Go
- Usługi
- Sieć dealerów DAF
- Historie DAF
DAF XF (NewGen) FAR (6x2)
ZAWSZE SPRAWNE
- Zoptymalizowany pod kątem transportu cieczy układ napędowy
- Niska masa podwozia
- Elastyczny układ przestrzenny podwozia
Układ napędowy modelu XF FAR można całkowicie zoptymalizować pod kątem transportu towarów w postaci ciekłej, aby zapewnić jego optymalną pracę. Solidna i lekka konstrukcja XF FAR i konfiguracja pojazdu dostosowana pod względem obniżenia masy przyczyniają się do uzyskania konkurencyjnej, niskiej masy podwozia, a tym samym dużej ładowności. Ponadto tylna podnoszona oś wleczona zapewnia elastyczny układ przestrzenny podwozia modelu XF FAR.
Oprócz optymalizacji silnika i tylnej osi można dostosować zautomatyzowaną skrzynię biegów TraXon modelu XF FAR za pomocą specjalnego oprogramowania do transportu cieczy, które zapewnia optymalne właściwości jezdne podczas przewożenia towarów w postaci ciekłej. Oprogramowanie to jest szczególnie przydatne w przypadku cystern z niedzielonymi zbiornikami oraz częściowo napełnionymi zbiornikami. XF FAR został ponadto wykonany w specyfikacji z obniżoną masą, co pozwoliło uzyskać niską masę podwozia oraz dużą ładowność. Ma to ogromne znaczenie podczas transportu cieczy. Dodatkowa tylna podnoszona oś wleczona zapewnia w razie potrzeby większą nośność osi. Jest to przydatne podczas przewożenia ciężkich (częściowych) ładunków. Dzięki funkcji automatycznego podnoszenia oś wleczona automatycznie opuszcza się, gdy wymaga tego masa pojazdu. Zapobiega to nadmiernemu zużyciu opon i hamulców.