„Większe bezpieczeństwo przy skręcaniu w prawo”

GP Günter Papenburg AG

 

„Wykonywanie skrętu w prawo w pojeździe z kierownicą po lewej stronie jest jedną z najbardziej niebezpiecznych sytuacji dla naszych kierowców” — mówi Jan Klimant, instruktor jazdy ciężarówką w GP Günter Papenburg AG. W wywiadzie wyjaśnia, dlaczego firma wyposażyła swoją nową flotę pojazdów DAF w asystenta skręcania Brigade i prezentuje opinie kierowców na temat nowego systemu.

Na początku 2019 roku firma GP Günter Papenburg AG — dostawca systemów w branży budowlanej — dodała 25 nowych pojazdów ciężarowych do swojej potężnej floty składającej się z 700 pojazdów. Wszystkie nowe pojazdy zostały wyposażone w punkcie dealerskim DAF w asystenta skręcania Brigade.  „Mieliśmy kilka wypadków i niektóre pojazdy zostały uszkodzone w trasie, głównie wtedy, gdy kierowca skręcał w prawo. Dlatego tak ważne było dla nas, aby nasze nowe pojazdy ciężarowe były wyposażone w asystenta skręcania” — mówi Klimant. Podczas wykonywania skrętu w lewo, kierowca widzi całą lewą stronę pojazdu przez okno. Nie ma to jednak miejsca podczas skrętu w prawo, ponieważ kierowca ma ograniczoną widoczność i musi polegać wyłącznie na lusterkach.

Ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne

Asystent skręcania Brigade pozwala kierowcy obserwować całą stronę pasażera oraz martwe pole dzięki kamerze bocznej. Ponadto pojazd ciężarowy jest wyposażony w czujniki Sidescan, które ostrzegają kierowcę o stacjonarnych i poruszających się przeszkodach znajdujących się w pobliżu kabiny. Ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne w kabinie informują o odległości od przeszkody. „Asystent skręcania Brigade pomaga zminimalizować uszkodzenia pojazdów ciężarowych w trasie i zapewnia bezpieczeństwo kierowcy w każdej sytuacji” — mówi Klimant.

Wspomaganie podczas manewrowania i cofania 

Firma Papenburg uważa, że systemy poprawiające bezpieczeństwo kierowców są niezbędne. „Nasi kierowcy odkryli, że nowy system jest bardzo łatwy w obsłudze i naprawdę pomaga podczas wykonywania skrętu w prawo. Kolejną zaletą asystenta skręcania jest to, że pomaga on kierowcom w wykonywaniu manewrów cofania w miejscach takich jak plac budowy” — mówi Klimant.

Inwestycja warta zachodu

Według Klimanta, pojazdy ciężarowe, które pozostają we flocie przez dowolny okres i nie mają jeszcze asystenta skręcania, zostaną w końcu wyposażone w ten system. „Asystent skręcania Brigade zwróci się po każdym wypadku, którego uniknięto dzięki temu systemowi” — podsumowała Klimat.

Więcej informacji na temat asystenta skręcania Brigade można znaleźć w eKatalogu TRP

 

Papenburg