Ferro-Sped-2000-Kft-image
Averty-artikel-2

AVERTY Transport - Charles Dehergne

 

Według Charlesa Dehergne, dyrektora TCDA, AVERTY Transports oraz DUTAY Transports, kluczem do sukcesu jego grupy biznesowej jest zapewnienie kierowcom pojazdów dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb, ponieważ umacnia to ich zaangażowanie i lojalność.

Grupa TCDA opiera swój rosnący sukces na pojazdach ciężarowych DAF. Charles Dehergne, który w 2011 roku, w momencie założenia grupy, pracował jako spedytor, jest teraz jej dyrektorem. Dzięki przejęciu firm AVERTY Transports oraz DUTAY Transports grupa TCDA umocniła swoją pozycję w branży transportowej. W 2016 roku jej obrót wyniósł 12 mln euro, a sukces firmy można przypisać świadczeniom udzielanym jej pracownikom oraz naciskowi na kwestie socjalne.

Charles Dehergne liczy, że jego pracownikom uda się zwiększyć przyszłoroczny obrót grupy do 20 mln euro w ramach programu 2020 Performance Project. Czerpię energię z satysfakcji moich klientów. Aby osiągnąć sukces, trzeba słuchać swoich pracowników i dbać o ich zadowolenie — mówi. Właśnie w taki sposób można zdobyć ich szacunek i mieć pewność, że czują się oni zaangażowani w istotne dla firmy sprawy. Dehergne troszczy się o swoich kierowców i często zasięga ich rady. Traktuję moich kierowców jak pierwszą linię sprzedawców, dlatego angażuję ich również w kwestie związane z zarządzaniem — zdradza.

 

„Troska o zadowolenie kierowców to klucz do sukcesu” mówi Charles Dehergne.

Od momentu wykupienia przez grupę TCDA Averty Transports i Dutay Transports dodają pojazdy ciężarowe DAF do swoich flot. Za tym wyborem optował dyrektor Charles Dehergne, który dostrzega doskonałą opłacalność tego rozwiązania i widzi w nim sposób na uzyskanie lojalności wśród kierowców, a także zaangażowanie ich w życie firmy.

Grupa TCDA opiera swój sukces na pojazdach DAF. W momencie założenia przez Charles’a Dehergne’a w 2011 r. TCDA była firmą spedytorską, a po wykupieniu Averty Transports w kwietniu 2012 r. weszła do sektora transportu produktów mrożonych i przemysłowych. Młody dyrektor grupy zakupił wówczas dwa modele pojazdów DAF, które włączył do floty Averty Transports. Ten wybór był strzałem w dziesiątkę: „Lokalny oddział DAF zaproponował mi dobrą cenę na 5-letni kontrakt lub 650 tys. km” — tłumaczy Dehergne. „Pojazdy okazały się niezawodne, oszczędne i sprawdziły się w transporcie mrożonych produktów. Oprócz tego marka DAF udowodniła, że jest najlepsza, jeśli chodzi o obsługę warsztatową, usługi serwisowe oraz relacje z klientami. Doskonały stosunek jakości do ceny pojazdów DAF pomógł mi również w zadbaniu o wymiar socjalny pracy moich kierowców”.


Motywowanie kierowców

Charles Dehergne, którego do świata transportu wprowadził wujek, zauważył, że personelowi i kierowcom brakuje motywacji, którą uważał za kluczową dla wzrostu firmy. „Jeśli firma chce się rozwijać, musi komunikować się z pracownikami i motywować ich przez dzielenie się zyskami” — tłumaczy. „W ten sposób zdobywa się ich szacunek i zaangażowanie. Powiedziano mi jednak, że stworzenie „socjalnego laboratorium” na koszt firmy nie wchodzi w grę. Dlatego stworzyłem je w domu i czerpałem korzyści z rezultatów. Podczas gdy firma Averty wykazywała stratę 150 tys. euro, gdy ją kupiłem, mój sposób zarządzania i dzielenie się zyskami z pracownikami i kierowcami przyniosły 800 tys. euro już w kolejnym roku”.

Większe ilości i mniej kierowców

W 2016 r. Charles Dehergne przewidział, że kryzys transportowy się skończy i że jego kierowcy odegrają ważną rolę w osiągnięciu progów 14 milionów euro wartości sprzedaży w 2017 r. oraz 20 milionów euro w 2020 r., zgodnie z programem 2020 Performance Project. „Wiedziałem, że redukcja flot spowodowana kryzysem zmusi firmy do lepszego zarządzania transportem” — mówi dyrektor TCDA. „Przy wzroście ilości przewożonych towarów i niedoborze kierowców zdawałem sobie sprawę, że klienci będą zwracać większą uwagę na nasze oferty i usługi. Dlatego postawiłem sobie za cel dostarczenie każdemu potencjalnemu i bieżącemu klientowi informacji o naszej działalności, które odnosiłyby się do ich planów transportowych. Gdy informacje się potwierdzały, klienci dzwonili do mnie”.

Averty-artikel-1

Wzmacnianie pozycji kierowców

W tym samym czasie Dehergne przygotował pracowników do reagowania na wymagania spedytorów w ciągu 48 godzin. „Moją motywacją jest utrzymywanie zadowolenia klientów poprzez umieszczenie ich w centrum moich działań. Dlatego klucz do sukcesu tej strategii leży w zachęceniu operatorów i kierowców do działania zgodnie z moim biznesplanem” — wyjaśnia. „Robię więc wszystko, aby byli zadowoleni w zamian za ich zaangażowanie — w końcu to oni prowadzą firmę, gdy nie ma mnie na miejscu”. Kierowcy są w centrum jego modelu świadczenia usług. „Oprócz dni integracji zespołów operatorów i kierowców co dwa miesiące organizuję grupę roboczą z dwoma kierowcami w roli konsultantów. Przyglądamy się wszystkim sytuacjom niezgodności, dzięki czemu zespoły operacyjne i kierowcy mogą skutecznie współpracować. Powierzam im odpowiedzialność, omawiając wyniki biznesowe, koszty paliwa i wszelkie incydenty. Informuję ich o naszych osiągnięciach rynkowych i planowanych inwestycjach. Z kolei oni informują mnie o życzeniach i skargach kierowców. Ich zadaniem jest też przekazywanie informacji handlowych zdobytych od klientów. Moją wdzięczność staram się okazywać, spełniając ich oczekiwania”.

17 pojazdów DAF zakupionych w 18 miesięcy

Charles Dehergne poprosił kierowców o wybór dziesięciu nowych pojazdów do floty. Zdecydowali się na DAF XF510, a dyrektor TCDA natychmiast zaakceptował ten wybór. „Automatyczna skrzynia biegów zapewnia DAF XF510 Euro 6 niezawodne i wydajne działanie” — mówi Charles Dehergne. „Osłony boczne nie tylko przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa, ale również nadają ciężarówkom świetny wygląd. Duża kabina jest bardzo wygodna dla kierowcy, a reflektory dachowe zwiększają bezpieczeństwo podczas nocnej jazdy. Pojazd ma również doskonały stosunek ceny do jakości, co daje możliwość zadbania o kwestie socjalne kierowców”. Na początku 2017 r. Charles Dehergne kupił dziesięć pojazdów DAF XF510 Super Space Cab wyposażonych w lodówkę, materac leżanki, telewizor, dzienną klimatyzację oraz reflektory dachowe. To wzmocniło zaufanie kierowców, a zachwycony sukcesem Dehergne kontynuował kupowanie pojazdów DAF. „W 2018 r. kupiłem dwa samochody DAF XF510 dla Averty oraz dwa bardziej uniwersalne modele XF480 dla DUTAY. Wszystkie w wersji Super Space Cab” — opowiada. Na koniec lutego Dutay otrzyma kolejne trzy egzemplarze XF480 Super Space Cab. „W ciągu 18 miesięcy kupiłem 17 pojazdów DAF”.

Dodatkowe 1500 euro z odsprzedaży

Charles Dehergne jest najbardziej zadowolonym członkiem grupy TCDA. „Wszystkie te udogodnienia kosztują mnie od 5000 do 6000 euro na pojazd, ale pozwoliły mi zatrudnić i utrzymać najlepszych kierowców” — przekonuje Dehergne. „Wiem również, że przy odsprzedaży dostanę za każdy 1500 euro więcej”. Młody menedżer poprawił także jakość codziennego życia kierowców, zapewniając im wygodne prysznice i toalety w nowej placówce otwartej w czerwcu 2018 r. w Aizenay. Parking jest wyposażony w dwie stacje benzynowe z niewielkim satelitą do drugiego zbiornika. „Kierowcy nie muszą już wchodzić pod pojazd z przewodem paliwowym” — mówi z zadowoleniem. Na parkingu znajdują się także trzy stanowiska myjące. Jedno jest wyposażone w platformę i przewody Karcher przymocowane do konstrukcji nadziemnej. „Dzięki tym przewodom kierowcy mogą z łatwością umyć koła oraz dachy przyczep i naczep” — wyjaśnia Charles Dehergne. „Sprzęt ten pozwala im zaoszczędzić 40 minut podczas cotygodniowego mycia pojazdu”.

Z perspektywy kierowcy: „Ciężarówka DAF zawsze jest wygodna”

Pomiędzy Aurélienem Bignonem a pojazdami DAF istnieje silna więź. „Jeździłem ciężarówkami DAF jako dziecko z moim ojcem — on był kierowcą, a mama pracowała w dziale operacyjnym” — opowiada. „Moja praca w roli kierowcy rozpoczęła się w 2002 roku w samochodzie DAF”. W związku z tym zależało mu na tym, by usiąść za kierownicą jednego z dziesięciu pojazdów DAF XF510 Super Space Cab, które zakupiono do Averty Transports w styczniu 2017 r. Nie było łatwo, ponieważ od marca 2015 r. jeździł wyłącznie na trasach krajowych. „Byłbym jednak bardzo rozczarowany, gdybym nie dostał jednego z nich” — przyznaje. Dlatego otrzymanie modelu DAF XF510 wyposażonego w najlepsze funkcje na tygodniowe wyjazdy z transportem świeżych i mrożonych produktów z Aizenay (85) do Paryża bardzo go uszczęśliwiło. „Ciężarówka DAF zawsze jest wygodna” — mówi z błyskiem w oku. „Ma dużą kabinę, wygodny materac, lodówkę oraz telewizor… To świetna opcja! Ergonomiczna tablica przyrządów zapewnia, ze wszystkie elementy sterujące znajdują się pod ręką, a kierownica umożliwia bardzo precyzyjne sterowanie”.

Dumny ze swojego DAF-a

Dla kierowców jeżdżących nocą na głównych trasach daleki zasięg reflektorów dachowych jest zbawienny. „Gdy jadę przez las, widzę dzikie zwierzęta przebiegające przez ulicę”. Jednak funkcją, którą lubi najbardziej, jest dzienna klimatyzacja: „Utrzymuje równą temperaturę w kabinie. Nawet latem” — mówi. „Jestem mniej zmęczony, lepiej śpię i jestem szczęśliwszy w pracy. Nagle wszyscy klienci są bardziej zrelaksowani, podziwiają, jak inteligentny jest mój samochód, i rozmawiamy o podróży. Potem z radością ładują swoje towary”. Aurélien Bignon jest dumny ze swojego pojazdu DAF i wdzięczny szefowi. Zamierza pracować w Averty Transports jeszcze przez długi czas, dążąc do osiągnięcia jednego celu po dziesięciu latach pracy: „Chciałbym zostać kierowcą konsultantem”.