Otero-Trans-SL-DAF-60-FW

„Dzięki profilaktycznej obsłudze serwisowej nasze ciężarówki pozostają na drodze”

Otero Trans SL

 

Założona w 1946 roku firma Otero Trans SL, z siedzibą w hiszpańskim miasteczku portowym Villanueva de Arosa, ma bogate doświadczenie w międzynarodowym transporcie świeżych produktów płynnych. Opóźniony czas dostawy nie wchodzi w grę. „Wykonywana w odpowiednim czasie profilaktyczna obsługa serwisowa okazała się bezcenna dla mojej firmy” — mówi José Cuevas, kierownik Otero Trans SL.

 
 
Otero-Trans-SL-DAF-54

W przypadku pracy ze świeżymi produktami terminowa dostawa jest absolutnie niezbędna. Nieplanowany przestój nawet jednego z pojazdów firmy Otero Trans SL może nieść poważne konsekwencje. José Cuevas podkreśla: „Klienci oczekują terminowej dostawy towarów. Jako, że pracujemy z produktami łatwo się psującymi, nie możemy sobie pozwolić na opóźnienia, ponieważ spowodowałoby to znaczne marnotrawstwo, np. śmietany lub mleka”

Od momentu rozpoczęcia działalności firma Otero Trans SL zawsze wybierała najlepszą opcję dla swojej floty. DAF Trucks jest niezawodnym partnerem zarówno w przypadku krajowego, jak i międzynarodowego transportu drogowego. Dealerzy DAF oferują klientom jeszcze większą niezawodność, polecając i przeprowadzając w odpowiednim czasie profilaktyczną obsługę serwisową.

 
Otero-Trans-SL-DAF-51-FW

José Cuevas — kierownik Otero Trans SL

„Klienci oczekują terminowej dostawy towarów. Pracujemy z produktami łatwo się psującymi, co oznacza, że nie możemy sobie pozwolić na opóźnienia, ponieważ spowodowałoby to znaczne marnotrawstwo, np. śmietany lub mleka”.

 
Otero-Trans-SL-DAF-51-Ivan-Grela

Profilaktyczna obsługa serwisowa

Hiszpan Iván Grela, specjalizujący się w profilaktycznej obsłudze serwisowej, otrzymał tytuł „Serwisant roku DAF”.
Wyjaśnia on, że profilaktyczna obsługa serwisowa jest niezbędna i dzięki niej można zaoszczędzić duże kwoty, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. „Jeśli nie wykonuje się profilaktycznego serwisu, proste usterki mogą prowadzić do kosztownych awarii. To z kolei wydłuża czasy napraw i zwiększa koszty”.

Przedstawia przykład klienta, który nie postępował zgodnie z zaleceniami dealera DAF i zrezygnował z przeprowadzenia profilaktycznej obsługi serwisowej. Koszty tej usługi wyniosłyby 600 euro. Podzespół, który powinien był zostać wymieniony, w końcu uległ awarii, a rachunek za naprawę wyniósł łącznie 2700 euro. Co gorsza, pojazd był unieruchomiony przez trzy dni, co oznaczało, że firma nie była w stanie na czas dostarczyć produktów do klienta — miało to oczywiście fatalne przełożenie na jej reputację.  

 
 
Otero-Trans-SL-DAF-45

Porady dealerów DAF

Zużycie części pojazdu ciężarowego i przyczepy/naczepy zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj transportu, pogoda i jakość dróg. Eksperci w punktach dealerskich DAF mogą opracować zalecany harmonogram prac serwisowych, który wskaże, kiedy należy wymienić określone elementy. To zalecenie nie jest wiążące — decyzja o tym, czy część powinna zostać wymieniona, czy też nie, stoi po stronie firmy transportowej. „W większości przypadków klienci postępują zgodnie z naszymi wskazówkami” — podsumowuje Iván Grela.