
Schnug Logistic Group z Solingen
Siedem DAF-ów za jednym razem
Firma transportowa Schnug Logistic Group z Solingen w Niemczech wprowadziła niedawno do eksploatacji siedem ciągników siodłowych DAF XG 480. Przedsiębiorstwo wykorzystuje je do transportu produktów chemicznych na terenie całych Niemiec. Oprócz ogromnego komfortu dla kierowcy, DAF-y wyróżniają się w firmowej flocie niskim zużyciem paliwa, wysoką niezawodnością i bezpieczną eksploatacją.

„Jestem bardzo zadowolony z naszego siedmiokrotnego zakupu. Widzę, że XG dobrze sprawdzają się pod względem zużycia paliwa w naszej flocie. Równie ważne jest to, że moi kierowcy są zadowoleni z komfortu i przestrzeni, jakie zapewniają pojazdy XG”.
Maximilian Leven, dyrektor Schnug Logistic Group
W “Baśniach dla dzieci i dla domu” autorstwa Braci Grimm dzielny krawczyk zabija siedem much jednym zamachem, po czym następuje seria jego bohaterskich przygód. Kierownictwo firmy Schnug nie potrzebowało jednak tyle odwagi ani sprytu, by nabyć siedem nowych DAF-ów XG 480. Wręcz przeciwnie – tam, gdzie krawczyk wpadł w kłopoty, działając w pojedynkę, kierownictwo firmy Schnug nawiązało współpracę z kierownikami warsztatów i kierowcami w poszukiwaniu optymalnego pojazdu. Takie wspólne podejście przyniosło zaskakujący rezultat dla rodzinnego przedsiębiorstwa: po raz pierwszy w historii firmy Schnug wybór padł na DAF-a. I to od razu na siedem. I to nie jest bajka.
Natychmiast sprzedane
Dyrektor firmy Schnug, Maximilian Leven, konsultował się także z kolegami z europejskiej sieci przewozowej ELVIS, zrzeszającej ponad 250 firm transportowych. Tam usłyszał entuzjastyczne opinie na temat konstrukcji, przestronnej kabiny i wysokiej wydajności transportowej najnowszej generacji dalekobieżnych pojazdów ciężarowych DAF. Ostatecznie przekonały go jednak pozytywne głosy od własnych kierowców. Dealer DAF BTS w Dortmundzie udostępnił pojazd demonstracyjny i kierowcy natychmiast dali się przekonać.
Zadowoleni kierowcy
Zadowolony kierowca ma wpływ na wszystkie aspekty eksploatacji pojazdu. Dyrektor Leven potwierdza: “Jestem bardzo zadowolony z naszego ‘siedmiokrotnego zakupu. Od momentu przyjazdu DAF-ów XG na początku tego roku każdy z nich przejechał około 40 000 kilometrów. Jeździmy dużo w południowych Niemczech, w Alpach Bawarskich i okolicach, gdzie moi kierowcy naprawdę potrzebują 480 KM. Mimo to widzę, że XG dobrze sprawdzają się pod względem zużycia paliwa w naszej flocie. Te ciągniki siodłowe korzystają także z najkorzystniejszej klasy opłat drogowych dzięki niskiej emisji CO₂. Równie ważne jest to, że moi kierowcy są zadowoleni z komfortu i przestrzeni, jakie oferuje XG. Zadowolony i wypoczęty kierowca to bezpieczny kierowca” – podsumowuje Leven.
Transport krajowy w Niemczech
Kierowcy firmy Schnug przewożą przyczepy/naczepy typu kurtyna oraz przyczepy/naczepy zabudowane lub chłodnie po całych Niemczech swoimi nowymi DAF-ami. Transportują głównie produkty chemiczne w beczkach i na paletach, ale także artykuły spożywcze. DAF-y XG wożą również niepełne ładunki do klientów w południowych Niemczech. W tak dużym kraju jak Niemcy wszystko to traktuje się jako transport krajowy. Każdy kierowca pokonuje rocznie około 120 000 kilometrów.
“Kierowcy z niecierpliwością czekali na pojazdy DAF XG z przestronną, ponad dwumetrową kabiną i płaską podłogą. Nie mogli się doczekać, by wyruszyć w trasę z mocą 483 KM i komfortową kabiną. Dla mojej siostry i współdyrektora Philippy oraz dla mnie te pojazdy ciężarowe to idealne połączenie korzystnej ceny zakupu i niskich kosztów eksploatacji” mówi Maximilian Leven.
Wciąż pierwsi
Jak wspomniano, kierowcom firmy Schnug nie brakuje niczego w ich DAF-ach XG. W 2021 roku firma DAF była pierwszym producentem ciężarówek, który przełożył nowe europejskie przepisy dotyczące wymiarów na bardziej oszczędny pojazd z przestronniejszą, luksusową i – co najważniejsze – komfortową kabiną. Ta przewaga w zapewnieniu „przyjemności z jazdy” pozostaje niezagrożona. Firma Schnug Logistic nie oszczędzała też na wyposażeniu – co zrozumiałe, skoro kierowcy są zwykle w trasie przez cały tydzień i wracają do domu dopiero na weekend.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo to najwyższy priorytet w firmie Schnug. Dlatego XG wyposażono w cyfrowy system wizyjny DAF Digital Vision System. Lusterka krawężnikowe i przednie zostały zastąpione przez system kamer narożnych DAF Corner View, który zapewnia kierowcy doskonały widok tego, co dzieje się po stronie pasażera – przed pojazdem i obok niego. To znacząco zwiększa kontrolę kierowcy nad pojazdem.
Najwyższy priorytet
Dla kierowców nowa technologia cyfrowa w pojazdach DAF to ogromny krok naprzód. Oprócz cyfrowych kamer, ich nowe DAF-y wyposażono także w rozbudowany pakiet systemów ADAS, obejmujący system awaryjnego hamowania EAB, asystenta pasa ruchu i martwego pola z funkcją wykrywania pieszych oraz adaptacyjny tempomat. „Dla nas bezpieczeństwo na drodze to najwyższy priorytet” – mówi dyrektor Leven.
Zrównoważony rozwój
Firma Schnug od lat dba o zrównoważony rozwój. Dachy firmy są już pokryte panelami słonecznymi, które wytwarzają energię na potrzeby wewnętrzne. Pierwsze hybrydowe i elektryczne samochody osobowe już „tankują” własny prąd słoneczny. Firma Schnug przygotowuje się obecnie na przyjęcie elektrycznych pojazdów ciężarowych – i oczywiście DAF także w tym przypadku wchodzi w grę.
Optymalna praca bez przestojów
Do tego czasu pojazdy muszą jednak ciężko pracować każdego dnia. Hasłem przewodnim jest optymalna praca bez przestojów. Dlatego firma Schnug wykupiła dla wszystkich siedmiu pojazdów XG kontrakt serwisowy DAF MultiSupport CARE+. Obsługę techniczną realizuje partner serwisowy firma Bauer Nutzfahrzeuge & Baumaschinen, zlokalizowany zaledwie dziesięć kilometrów od firmy.
„We własnym warsztacie w głównej siedzibie w Solingen wykonujemy tylko drobne prace serwisowe i naprawcze, obsługę ogumienia oraz przeglądy” – wyjaśnia kierownik warsztatu Michael Scholdra. Jak dotąd jednak nie miał on wiele pracy przy DAF-ach XG. To kolejny powód, dla którego firma Schnug może ponownie zdecydować się na DAF-y przy następnych zakupach.

DAF XG⁺, XG i XF nowej generacji
Odkryj nowej generacji pojazdy ciężarowe DAF do transportu długodystansowego i ciężkiego.