DAF szanuje prywatność użytkowników. Używamy plików cookie do różnych celów, takich jak poprawa funkcjonalności witryny internetowej, zwiększenie komfortu użytkowania witryny, budowanie integracji z mediami społecznościowymi oraz pomoc w działaniach marketingowych w ramach naszej witryny i poza nią. Kontynuując swoją wizytę w naszej witrynie internetowej, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Jeśli jednak chcesz dostosować swoje preferencje dotyczące plików cookie, kliknij „Zmień ustawienia” poniżej. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się zdokumentem Omówienie plików cookie.
DAF-CF-Hybrid-main-press-release-iaa

Pojazdy ciężarowe Innovative Electric Trucks torują drogę ku przyszłości

DAF Trucks na targach IAA 2018 w Hanowerze

 
Download
  • środa, 19 września 2018
  • Hanowerze
  • DAF Trucks N.V.
  • Pojazd ciężarowy DAF LF Battery Electric Innovation
  • Pojazd ciężarowy DAF CF Battery Electric Innovation
  • Pojazd ciężarowy DAF CF Hybrid Electric
  • Testy klienckie rozpoczną się w 2018 i 2019 r.
 

„Dumni z dziedzictwa, dzisiejsi liderzy, gotowi na przyszłość” — to hasło przewodnie firmy DAF podczas targów IAA 2018, które odbędą się w Hanowerze w dniach od 20 do 27 września. DAF Trucks zaprezentuje pełną ofertę najlepszych w branży produktów i usług, które opracowano w oparciu o 90 lat doświadczenia w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań transportowych. DAF jest europejskim liderem rynku w segmencie ciągników siodłowych i stanowi niedościgniony wzór w takich kategoriach jak zużycie paliwa, gotowość do wykonania pracy, niezawodność i komfort kierowców. Prezentowane na największych targach pojazdów ciężarowych w Europie innowacyjne modele LF Electric, CF Electric i CF Hybrid Innovation podkreślają czołową pozycję firmy DAF w dziedzinie opracowania i produkcji zaawansowanych zespołów napędowych oraz stanowią kluczowy element jej wizji w odniesieniu do transportu przyszłości.

 
Stanowisko firmy DAF jest usytuowane w hali 17 kompleksu wystawowego. Na obszarze 2500 m2 przedstawiona została pełna oferta pojazdów do transportu autostradowego i pojazdów użytkowych, które wyznaczają standardy w zakresie jakości, niskich kosztów eksploatacji i wydajności. Wśród pojazdów ciężarowych prezentowanych przez DAF-a znajdą się takie modele jak LF do transportu dystrybucyjnego, uniwersalny CF do różnorodnych zastosowań oraz flagowy XF do transportu ciężkiego i długodystansowego. Dzięki kompleksowym innowacjom technicznym, które umożliwiają 7-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa i wyznaczają nowy standard w branży, ciężarówki serii CF i XF zostały uznane „Międzynarodowymi pojazdami ciężarowymi roku 2018”. Ponadto DAF LF otrzymał w Wielkiej Brytanii nagrodę „Flotowy pojazd ciężarowy roku 2018”.

Aby podkreślić znaczenie, jakie dla firmy DAF Trucks oraz jej 1100 dealerów i punktów serwisowych ma kompletna oferta usług towarzyszących jej światowej klasy produktom, podczas IAA ważne miejsce na stoisku DAF-a zajmą: PACCAR Financial, PacLease, PACCAR Parts, kontrakty serwisowe DAF MultiSupport oraz system zarządzania flotą DAF Connect.  

Na drodze do transportu z zerową emisją zanieczyszczeń 
Chcąc zaakcentować i umocnić swoją pozycję lidera rynku w dziedzinie oszczędności paliwa i niskiej emisji zanieczyszczeń, na stoisku na targach IAA DAF prezentuje pełną ofertę pojazdów Innovation Trucks. Obejmuje ona modele LF Electric i CF Electric do średniej i ciężkiej dystrybucji miejskiej, jak również model CF Hybrid do dystrybucji regionalnej z zerową emisją zanieczyszczeń w obszarach miejskich i najniższym kosztem za kilometr. Te innowacyjne rozwiązania zostały opracowywane, by sprostać potrzebie poprawy jakości powietrza w miastach oraz zmniejszyć emisję CO2.

Pojazd ciężarowy DAF LF Electric Innovation
Model DAF LF Electric to 19-tonowy, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy z zerową emisją zanieczyszczeń, przeznaczony do dystrybucji miejskiej. Jest wyposażony w w technologię Cummins z silnikiem elektrycznym o mocy 195 kW/266 KM (moc szczytowa: 250 kW/340 KM), zasilanym akumulatorami o pojemności do 222 kWh. Umożliwiają one transport na odległość do 220 kilometrów przy pełnym obciążeniu pojazdu. Ponieważ akumulatory mają charakter modułowy, ich pojemność można skalować do wymaganej pojemności.

W przypadku dystrybucji miejskiej zasięg 220 km, który oferuje DAF Electric, jest optymalnym promieniem roboczym.

Pojazd ciężarowy DAF CF Electric Innovation
DAF CF Electric nie emituje zanieczyszczeń, dzięki czemu idealnie nadaje się do dystrybucji miejskiej wymagającej większych obciążeń i pojemności, w której standardem są naczepy z pojedynczymi lub podwójnymi osiami (np. dostawy do supermarketów). 

Model CF Electric to ciągnik siodłowy 4x2 do zastosowań, w których masa całkowita zestawu nie przekracza 37 ton. Pojazd został zbudowany w oparciu o serię DAF CF — „Międzynarodowy pojazd ciężarowy roku 2018” — i wykorzystuje zaawansowaną technologię E-Power firmy VDL do pracy w 100% na zasilaniu elektrycznym. Najważniejszym elementem inteligentnego układu napędowego jest silnik elektryczny o mocy 210 kW/286 KM (moc szczytowa: 240 kW/326 KM), który pobiera energię z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 170 kWh. 

CF Electric ma zasięg około 100 kilometrów, co jest wystarczające do dystrybucji dużych ładunków w mieście. Szybkie ładowanie akumulatorów można wykonać w ciągu 30 minut, a pełne ładowanie trwa zaledwie 1,5 godziny. Ładowanie może odbywać się podczas załadunku i rozładunku towaru. 

Pojazd ciężarowy DAF CF Hybrid Innovation
DAF CF Hybrid został opracowany z myślą o napędzaniu pojazdów energią elektryczną przy zerowej emisji zanieczyszczeń w obszarach miejskich, jak również znacznie większym zasięgu poza nimi — a wszystko dzięki najnowszej, ultraczystej technologii napędów wysokoprężnych. Połączenie elektryczności i oleju napędowego zapewnia najwyższą wydajność transportową.

Zaawansowany pojazd DAF CF Hybrid jest wyposażony w bardzo wydajny silnik PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l (330 kW/450 KM), silnik elektryczny ZF (75 kW/100 KM / moc szczytowa: 130 kW/175 KM), a także specjalną skrzynię biegów ZF Traxon dla hybrydowych układów napędowych. 

Silnik elektryczny jest zasilany z akumulatorów o pojemności 85 kWh, co umożliwia jazdę wyłącznie na zasilaniu elektrycznym bez emisji zanieczyszczeń na odcinku od 30 do 50 kilometrów, w zależności od masy całkowitej zestawu. Akumulatory można ładować z silnika wysokoprężnego podczas jazdy na autostradach oraz przy użyciu ładowarki prądu stałego na postoju. Pojazd jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania, które zajmuje około 30 minut; ładowanie do 80% zajmuje ok. 20 minut.

Poza obszarami miejskimi CF Hybrid jest zasilany przez czysty i wydajny silnik wysokoprężny PACCAR MX-11, a technologia hybrydowa zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią. Energia odzyskana podczas hamowania jest wykorzystywana przez silnik elektryczny do wspierania pracy silnika wysokoprężnego w sytuacjach, w których przynosi to największe korzyści, co prowadzi do dalszego ograniczenia zużycia paliwa.

Akumulatory systemu hybrydowego zasilają elektryczny układ napędowy, elektryczną sprężarkę powietrza, jak również opcjonalny inteligentny układ e-PTO. Można go wykorzystać do zasilania agregatów chłodniczych w naczepach służących do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, co dodatkowo zmniejsza poziom hałasu.

Strategia ukierunkowana na klienta
„Priorytetem dla każdej nowości jest zadbanie, by niosła ona ze sobą określoną wartość dla klientów” — mówi Ron Borsboom, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój produktów. „Od zawsze dokładnie sprawdzamy nasze innowacyjne rozwiązania, zanim wprowadzimy je do sprzedaży. Tę ukierunkowaną na klienta strategię stosujemy również w pojazdach ciężarowych z napędem elektrycznym i hybrydowym. W przyszłości w miastach może obowiązywać zakaz emisji zanieczyszczeń oraz ograniczenie poziomu hałasu. Ich włodarze już planują utworzenie specjalnych stref. Dlatego musimy dysponować szeroką gamą takich rozwiązań, które będą spełniały potrzeby naszych klientów”. 

Pierwsze pojazdy CF Electric zostaną udostępnione do testów klientom o założonych profilach działalności transportowej jeszcze w tym roku, a w planach są podobne testy modeli LF Electric i CF Hybrid, które mają ruszyć w 2019 r. Firma DAF będzie gotowa do wprowadzenia tych innowacyjnych pojazdów ciężarowych do sprzedaży kiedy tylko pojawi się na nie zapotrzebowanie.

90 lat DAF Excellence
Aby upamiętnić fakt, że upłynęło 90 lat od momentu, w którym Hub van Doorne położył podwaliny pod dalszą budowę i rozwój firmy DAF, na stoisku marki na targach IAA zostanie zaprezentowany historyczny model DAF 1600 z drugiej połowy lat sześćdziesiątych. Tuż obok prezentowana jest ekskluzywna wersja flagowca – XF 90th Anniversary Edition. Ten wyjątkowy pojazd stworzono, aby uczcić założenie firmy DAF w 1928 r. Został on wyposażony w pakiet opcji premium, eleganckie listwy i elementy wykończeniowe kabiny, jak również potężny silnik 530 KM/390 kW PACCAR MX-13. Słynne historyczne logo DAF jest z dumą eksponowane z przodu pojazdu, po bokach i z tyłu kabiny, a także w luksusowym wnętrzu wykończonym całkowicie skórzaną tapicerką.

Na przestrzeni 90 lat firma DAF osiągnęła wiodącą pozycję w dziedzinie pojazdów ciężarowych na rynku europejskim.
Udział DAF-a w rynku pojazdów ciężkich w Europie wzrósł z 15,3% w 2017 r. do 16,5% w pierwszej połowie bieżącego roku. DAF Trucks to lider rynku pojazdów ciężkich w Belgii, Bułgarii, Czechach, Holandii, Polsce, Rumunii, Węgrzech oraz Wielkiej Brytanii, a także lider rynku europejskiego w segmencie ciągników siodłowych. W Niemczech — największym rynku pojazdów ciężarowych w Europie — DAF jest najczęściej importowaną marką.
„Dzięki doskonałym pojazdom ciężarowym — wyznaczającym standardy w zakresie wydajności i jakości — oraz wiodącym w branży usługom firma DAF ma ugruntowaną pozycję i może rozszerzać swoją działalność w całej Europie i poza nią” — mówi Harry Wolters, prezes DAF Trucks. 

Na stoisku firmy DAF w hali 17 znajdują się specjalne strefy z najlepszymi w swojej klasie pojazdami przeznaczonymi zarówno do transportu długodystansowego, jak i prac użytkowych. To dowód, że DAF ma w swojej ofercie idealne pojazdy do każdego zastosowania. 

Na stoisku firmy DAF w hali 17 (stoisko nr B20) wystawione są następujące pojazdy:

Dzisiejszy liderzy
Pojazdy do transportu autostradowego
XF 530 ciągnik siodłowy 4x2 z kabiną Super Space Cab
XF 530 ciągnik siodłowy 6x2 z kabiną Super Space Cab
XF 480 podwozie 6x2 z fabrycznym BDF

Pojazdy użytkowe
LF 290 Construction podwozie 4x2 z kabiną Day Cab
CF 450 podwozie 8x2 z systemem hakowym VDL
CF 450 podwozie 8x4 z betonomieszarką Liebherr

Dumni z dziedzictwa
1600 podwozie pod zabudowę 4x2 (1967)
XF 90th Anniversary Edition ciągnik siodłowy 4x2 z kabiną Super Space Cab — wersja limitowana

Gotowi na przyszłość
Pojazd ciężarowy LF Electric Innovation
Pojazd ciężarowy CF Electric Innovation
Pojazd ciężarowy CF Hybrid Innovation
 
 
 
 

Press Contacts

Are you a journalist and do you have a question? Please contact: 

Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department

Tel: +31 (0)40 214 2874 
E-mail:  rutger.kerstiens@daftrucks.com

 

For general questions about DAF, please use:

Tel: +31 (0)40 214 9111 
E-mail:  info@daftrucks.com