Download
  • wtorek, 18 lipca 2023
  • Eindhoven
  • DAF Trucks N.V.
 

DAF LF Electric pomyślnie ukończył rajd EV Rally 2023

Zespół DAF-Cenex kończy trasę o długości prawie 2000 km na zasilaniu elektrycznym DAF LF Electric pomyślnie ukończył rajd EV Rally 2023 Długie i krótkie trasy. Obszary miejskie. Autostrady i wzgórza. Model DAF LF Electric po raz kolejny udowodnił swoją doskonałość i niezawodność podczas niemal 2000-kilometrowego rajdu EV Rally 2023 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zespół firmy DAF Trucks oraz brytyjskiej organizacji technologicznej Cenex zajmującej się badaniami w zakresie zrównoważonego transportu z powodzeniem ukończył tę 5-dniową próbę. Rajd EV Rally rozpoczął się w Cardiff, stolicy Walii. Pierwszym przystankiem był Londyn, a następnie Edynburg (Szkocja) i Belfast (Irlandia Północna). Meta znajdowała się w Dublinie, stolicy Irlandii. Wydarzenie miało na celu zademonstrowanie możliwości w pełni elektrycznych pojazdów (EV) i projektów w zakresie czystej energii. Organizatorzy rajdu chcieli również podkreślić znaczenie publicznie dostępnej infrastruktury do ładowania, która może obsłużyć większe pojazdy elektryczne, w tym ciężarówki takie jak DAF LF, XD i XF Electric o zasięgu do 500 kilometrów na jednym ładowaniu. 20 elektrycznych DAF-ów pod lupą 19-tonowy pojazd LF Electric zespołu DAF-Cenex wybrano z grupy ciężarówek sprawdzanych w ramach Battery Electric Truck Trial (BETT) — 18-miesięcznym badaniu prowadzonym przez rząd Wielkiej Brytanii dotyczącym skuteczności pojazdów elektrycznych w codziennej eksploatacji. W BETT bierze obecnie udział 20 pojazdów elektrycznych DAF LF. „Należy rozbudować infrastrukturę do ładowania” „Ten rajd udowodnił, że nasza ciężarówka LF Electric jest wyjątkowo sprawna”, mówi Adam Bennett, kierownik ds. pojazdów elektrycznych i zrównoważonego rozwoju w DAF Trucks UK. „DAF jest gotowy na bezemisyjny transport. Wydarzenie to uwypukliło również wyraźną potrzebę rozwijania specjalnej infrastruktury dla większych pojazdów w całej Europie. Drobne modyfikacje istniejących punktów ładowania samochodów osobowych stanowiłyby dobry pierwszy krok na drodze do poprawy dostępu do ładowarek dla pojazdów ciężarowych. Jednak tylko specjalna infrastruktura dla ciężarówek umożliwi szybsze wprowadzanie elektryków do flot. Pokazaliśmy, że nasze ciężarówki są gotowe! Nadszedł czas, aby władze w całej Europie rozbudowały infrastrukturę ładowania”. O modelu DAF LF Electric DAF LF Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 260 kW (szczytowej: 370 kW), który jest zasilany niezawierającym kobaltu ani magnezu akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym (LFP) o pojemności 282 kWh (użytecznej: 252 kWh). Dzięki temu model LF Electric może przejechać do 280 kilometrów, co wystarczy do pokonania codziennych tras miejskich używanych do dystrybucji.

Długie i krótkie trasy. Obszary miejskie. Autostrady i wzgórza. Model DAF LF Electric po raz kolejny udowodnił swoją doskonałość i niezawodność podczas niemal 2000-kilometrowego rajdu EV Rally 2023 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zespół firmy DAF Trucks oraz brytyjskiej organizacji technologicznej Cenex zajmującej się badaniami w zakresie zrównoważonego transportu z powodzeniem ukończył tę 5-dniową próbę.

 
1-DAF-LF-Electric-successfully-completes-EV-Rally-2023
 

Rajd EV Rally rozpoczął się w Cardiff, stolicy Walii. Pierwszym przystankiem był Londyn, a następnie Edynburg (Szkocja) i Belfast (Irlandia Północna). Meta znajdowała się w Dublinie, stolicy Irlandii.

Wydarzenie miało na celu zademonstrowanie możliwości w pełni elektrycznych pojazdów (EV) i projektów w zakresie czystej energii. Organizatorzy rajdu chcieli również podkreślić znaczenie publicznie dostępnej infrastruktury do ładowania, która może obsłużyć większe pojazdy elektryczne, w tym ciężarówki takie jak DAF LF, XD i XF Electric o zasięgu do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

20 elektrycznych DAF-ów pod lupą

19-tonowy pojazd LF Electric zespołu DAF-Cenex wybrano z grupy ciężarówek sprawdzanych w ramach Battery Electric Truck Trial (BETT) — 18-miesięcznym badaniu prowadzonym przez rząd Wielkiej Brytanii dotyczącym skuteczności pojazdów elektrycznych w codziennej eksploatacji. W BETT bierze obecnie udział 20 pojazdów elektrycznych DAF LF.

„Należy rozbudować infrastrukturę do ładowania”

„Ten rajd udowodnił, że nasza ciężarówka LF Electric jest wyjątkowo sprawna”, mówi Adam Bennett, kierownik ds. pojazdów elektrycznych i zrównoważonego rozwoju w DAF Trucks UK. „DAF jest gotowy na bezemisyjny transport. Wydarzenie to uwypukliło również wyraźną potrzebę rozwijania specjalnej infrastruktury dla większych pojazdów w całej Europie. Drobne modyfikacje istniejących punktów ładowania samochodów osobowych stanowiłyby dobry pierwszy krok na drodze do poprawy dostępu do ładowarek dla pojazdów ciężarowych. Jednak tylko specjalna infrastruktura dla ciężarówek umożliwi szybsze wprowadzanie elektryków do flot. Pokazaliśmy, że nasze ciężarówki są gotowe! Nadszedł czas, aby władze w całej Europie rozbudowały infrastrukturę ładowania”.

O modelu DAF LF Electric

DAF LF Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 260 kW (szczytowej: 370 kW), który jest zasilany niezawierającym kobaltu ani magnezu akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym (LFP) o pojemności 282 kWh (użytecznej: 252 kWh). Dzięki temu model LF Electric może przejechać do 280 kilometrów, co wystarczy do pokonania codziennych tras miejskich używanych do dystrybucji.

 

 
 

Kontakty dla prasy

Czy jesteś dziennikarzem? Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji na temat firmy, naszych produktów i usług oraz innych spraw.

Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department

Tel.:+31 (0)40 214 4191
E-mail:rutger.kerstiens@daftrucks.com

 
 
Rutger Kerstiens