Download
  • 12 czerwca 2021
  • Eindhoven
 

Najwyższa jakość zapewniająca optymalne smarowanie

Każdy silnik pojazdu ciężarowego DAF został skonstruowany tak, aby niezawodnie służył przez cały okres eksploatacji danego pojazdu, ale wymaga to dobrego smarowania i regularnej obsługi jego ruchomych części. Stosowanie właściwego oleju silnikowego ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia optymalnej pracy pojazdu nawet w najtrudniejszych warunkach.

 
Lubrication_image
 

Dostępne są różne typy olejów silnikowych. Bardzo istotną cechą oleju silnikowego jest lepkość, określana również jako jego gęstość lub konsystencja. Olej o dużej gęstości zapewnia trwalszą warstwę środka smarnego, natomiast rzadki olej zapewnia szybsze usuwanie zanieczyszczeń i rozpraszanie ciepła. Stosowanie oleju o niewłaściwej dla danego typu silnika lepkości może prowadzić do szybszego zużycia eksploatacyjnego. Środkiem smarnym stosowanym standardowo w każdym nowym pojeździe ciężarowym marki DAF jest DAF Xtreme FE 10W-30 — olej silnikowy spełniający najbardziej rygorystyczne wymagania jakościowe określone przez serwisantów DAF.

Lepiej na wszystkich frontach
Liczne testy wykazały, że silniki PACCAR MX-11 i MX-13 Euro 6, w których używany jest olej 10W-30, zużywają nawet o 3,4% mniej paliwa niż silniki smarowane tradycyjnym olejem 10W-40. Wybór oleju 10W-30 do standardowej obsługi to nie tylko mniejsze zużycie paliwa i wyższa wydajność silnika, ale także dłuższy okres eksploatacji jego ruchomych części. Dlatego przy okazji wizyty w serwisie zachęcamy, aby zapytać o środki smarne DAF najlepiej przystosowane do danego pojazdu.

Dlaczego olej 10W-30 jest najlepszym wyborem?
• Jest to zalecany olej silnikowy do pojazdów ciężarowych DAF
• Zapewnia optymalną wydajność silnika i potwierdzone niższe zużycie paliwa
• Nadaje się również do pojazdów ciężarowych marek innych niż DAF
• Spełnia najwyższe wymogi jakościowe i wymagania norm europejskich