Download
  • 7 kwietnia 2020
  • Eindhoven
 

Zestaw „wszystko w jednym” zapobiegający awariom silnika

  • Pozwala wydajniej wykorzystywać pojazd 
  • Zapobiega nieodwracalnym uszkodzeniom 
  • Wydłuża okres użytkowania najważniejszych części
 

Nowoczesny silnik PACCAR stanowi doskonale przemyślane połączenie różnych układów, które muszą współpracować ze sobą bez zarzutu. Nasz pasek wieloklinowy, wraz z napinaczem i rolką prowadzącą, odgrywa istotną rolę w tym procesie. 

 
Spanrolsets-artikel
 

Zastosowana technologia została wypróbowana i cechuje się solidnością. Wał korbowy silnika nie tylko napędza pojazd. Odpowiada on również za działanie kluczowych elementów silnika i pojazdu, takich jak pompa wody, alternator i pompa układu klimatyzacji. Napinacz utrzymuje gumowy pasek wieloklinowy w stanie naprężenia. Z kolei rolka prowadząca zapobiega stukaniu paska.

 

Wymień, zanim będzie za późno

Pasek wieloklinowy, napinacz paska i rolka prowadząca są zamontowane na zewnątrz silnika i narażone na zanieczyszczenia oraz wilgoć. Muszą być więc odporne nawet na najtrudniejsze warunki pogodowe. Okres użytkowania paska wieloklinowego jest ograniczony. W przypadku zużycia lub niedostatecznego naprężenia może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Aby temu zapobiec, należy wymienić pasek wieloklinowy w odpowiednim czasie. Ponadto zaleca się równocześnie wymienić także napinacz paska i rolkę prowadzącą. W celu zapewnienia optymalnego bezpieczeństwa zaleca się wymianę paska, napinacza i rolki co trzy lata lub po przejechaniu 400 000 kilometrów.

Oferujemy najwyższej jakości zestawy napinaczy paska DAF Genuine. Są one dostępne dla pojazdów ciężarowych DAF XF i CF Euro 6. Zestaw zawiera oryginalny pasek wieloklinowy, napinacz paska, rolkę prowadzącą i wymagane elementy montażowe. Bardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest zakup kompletnego zestawu zamiast pojedynczych części oraz przeprowadzenie wymiany podczas standardowego serwisu.

Jak rozpoznać, że pasek wieloklinowy jest zużyty lub luźny

Oznaką zużycia lub luzu paska wieloklinowego jest głośny pisk. Odgłos ten występuje głównie podczas rozruchu zimnego silnika. W takim przypadku pasek wieloklinowy jest już zużyty w stopniu zaawansowanym i należy niezwłocznie wymienić go na nowy.

Aby dowiedzieć się więcej na temat zestawów napinaczy paska DAF Genuine, skontaktuj się z dealerem DAF.