
Nowa generacja pojazdów DAF i silnik B100
Redukcja emisji CO₂ nawet o 90% dzięki zastosowaniu paliwa B100
Dzięki wprowadzeniu na rynek silnika PACCAR MX-13 480 zasilanego paliwem B100 (100-procentowym biodieslem) modele XF, XFC, XG i XG+ zapewniają korzyści związane z jazdą na paliwie odnawialnym.
Zamawiając modele DAF XF, XFC, XG lub XG+ z silnikiem MX-13 480 B100:
- zmniejszysz emisję CO₂ (od źródła do koła) nawet o 90%
- obniżysz całkowity koszt posiadania dzięki (potencjalnym) korzyściom finansowym dostępnym w danym regionie i niższym cenom paliwa
- zyskasz dostęp do stref niskiej emisji zanieczyszczeń w centrach miast
Silnik PACCAR MX-13 480 B100
Silnik PACCAR MX-13 480 B100 został opracowany do pracy na 100-procentowym biodieslu, nazywanym też FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych, ang. Fatty Acid Methyl Esters). Ponieważ biodiesel ma inną charakterystykę niż olej napędowy z paliw kopalnych, firma DAF dostosowała układ oczyszczania spalin i oprogramowanie silnika, aby zapewnić wydajność i trwałość, których od nas oczekujesz.

B100: paliwo wytwarzane w 100% z biomasy
B100, czyli 100-procentowy biodiesel, jest olejem napędowym wytwarzanym z naturalnych, odnawialnych surowców. Uzyskuje się go z oleju rzepakowego (RME, estry metylowe kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego, ang. Rapeseed Methyl Esters) lub z naturalnych olei drugiej generacji (z odzysku), takich jak zużyty olej spożywczy (UCO, ang. Used Cooking Oil). W porównaniu ze standardowym olejem napędowym (z paliw kopalnych) produkcja paliwa B100 z oleju RME pozwala ograniczyć emisję CO2 nawet o 60%. W przypadku wykorzystania surowców pochodzących z odzysku redukcja emisji CO2 sięga nawet 90%.

DAF XG⁺, XG i XF nowej generacji
Odkryj nowej generacji pojazdy ciężarowe DAF do transportu długodystansowego i ciężkiego.