Doskonały układ napędowy
Dostosowanie układu napędowego do specyfiki wykonywanych zadań pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 7%. Dzięki zastosowaniu silników PACCAR MX-11 i MX-13 o zróżnicowanym momencie obrotowym nabywcy modelu DAF CF mają do wyboru szereg nowych wariantów mocy. Gwarantuje to wyższy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów, co pozwala na obniżenie prędkości obrotowej silnika. Można teraz jechać z prędkością podróżną przy niskich obrotach silnika (rzędu 900 obr./min), co gwarantuje najwyższą efektywność, niezawodność i wytrzymałość — a także bardzo niski poziom hałasu. Na najwyższym biegu dostępny jest dodatkowy moment obrotowy, który zapewnia lepsze właściwości jezdne. Model DAF CF w konfiguracji do transportu miejskiego jest dostępny z ekonomicznym silnikiem PACCAR PX-7.
![DAF CF engines](/-/media/images/daf-trucks/trucks/euro-6/daf-cf/117150-daf-px-7-mx-11-mx-13.jpg?mw=1200&rev=13d2a44481d94a2b8b6d086d2a688955&hash=3D82AFF10F4FFAEA2EBF7492EAFE53FD)
Innowacyjne rozwiązania zastosowane w silnikach
Aby zapewnić wiodącą w branży oszczędność paliwa i niezrównaną efektywność, w nowoczesnych silnikach PACCAR MX-11 i MX-13 zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Obejmują one nowe, wysokowydajne układy spalania i zarządzania powietrzem. Inteligentne pompy oleju, układu kierowniczego i cieczy chłodzącej zapewniają moc dokładnie dopasowaną do aktualnego zapotrzebowania silnika. Zwiększa to ogólną efektywność pojazdu!
Przeznaczony do zastosowań dystrybucyjnych
Poza zmodernizowanymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 nabywca DAF-a CF ma do wyboru również jednostkę PX-7 o pojemności 6,7 l. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu przy niskiej prędkości silnika jest to najlepszy wybór w przypadku lżejszej dystrybucji o zasięgu lokalnym, regionalnym i krajowym.
Low-emission fuels
Sustainable fuels that ensure a lower carbon footprint are becoming increasingly available. As a result, the PACCAR MX engines can be driven on GTL (5% CO2 saving), HVO (80% CO2 saving) and BTL (80% CO2 saving). These paraffinic diesels can be used for refuelling alongside ordinary diesels, retaining long service intervals.
Niższe koszty napraw
Koszty napraw i serwisowania mogą mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe firmy. Dlatego właśnie wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania ograniczające zużycie podzespołów do minimum. Na przykład układ sterowania sprzęgłem jest teraz umieszczony w obudowie sprzęgła, dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami powodowanymi przez wodę i zabrudzenia. Sterowany elektronicznie alternator umożliwia lepsze ładowanie akumulatora. Wszystkie te udoskonalenia przyczyniają się do większej trwałości i niezawodności, a w konsekwencji przekładają się na rentowność operatora.
Nowe tylne osie o zwiększonej efektywności
Wraz z całkowicie nowym układem napędowym model CF otrzymał nową generację wysoce efektywnych tylnych osi z piastami kół o niskim współczynniku tarcia. A krótsze przełożenia, począwszy od 2,05:1, pozwalają na pracę silnika z niższą prędkością obrotową, co przekłada się na większą oszczędność paliwa.
Zoptymalizowane skrzynie biegów
W modelu DAF CF standardowo montuje się zautomatyzowaną skrzynię biegów TraXon (12- i 16-biegową), która została zoptymalizowana pod kątem jazdy przy niskich prędkościach obrotowych silnika na wszystkich biegach. Szybka i płynna zmiana biegów gwarantuje najwyższą efektywność i wygodę. Dużym atutem jest też doskonała manewrowość przy niskich prędkościach. Zużycie paliwa można zmniejszyć jeszcze bardziej, korzystając jak najczęściej z trybu EcoRoll. Do unikalnych cech skrzyń biegów TraXon można zaliczyć osobne ustawienia programowe dla transportu długodystansowego, transportu cieczy, trybu EcoCombi oraz jazdy terenowej. Również w przypadku pojazdów ciężarowych, które muszą często ruszać i zatrzymywać się podczas codziennej pracy — na przykład śmieciarki — takie osobne ustawienia przekładni przyczyniają się do poprawy efektywności i komfortu kierowcy.
Więcej opcji trybu Eco
W DAF-ie CF zastosowano rozszerzony zestaw opcji trybu Eco, które pozwalają dodatkowo zwiększyć oszczędność paliwa, zmniejszyć emisję szkodliwych składników spalin oraz obniżyć koszty eksploatacji. Tryb Eco Performance zapewnia optymalną równowagę między doskonałymi osiągami a wysoką oszczędnością. Jeśli priorytetem jest oszczędność paliwa, najlepszą opcją jest tryb Eco Fuel, który powoduje m.in. zmianę przełożeń przy niższych obrotach silnika.
Więcej informacji o DAF CF
![DAF CF](/-/media/images/daf-trucks/trucks/euro-6/daf-cf/2017382-daf-cf-chassis-teaser.jpg?mw=525&rev=134886d6450b48f2bdda9f27c502f0c1&hash=C08427F6E16D1A636B6E1FB499826B43)
Idealna podstawa do rozwoju
Model DAF CF oferuje niezrównaną elastyczność konfiguracji podwozia niezależnie od tego, czy jest wyposażony w hakowe urządzenie transportowe, nadwozie platformowe, nadwozie skrzyniowe, czy inną zabudowę.
![DAF CF](/-/media/images/daf-trucks/trucks/euro-6/daf-cf/2017126-daf-cf-exterior.jpg?mw=525&rev=d155708d25d04b1ab0e993d1d4b80659&hash=B2C7D096D77252CA6A20FE3F2F36E59C)
Wygląd zewnętrzny
DAF CF ma nowoczesne wzornictwo, które stanowi klasę samą dla siebie.
![DAF CF](/-/media/images/daf-trucks/trucks/euro-6/daf-cf/daf-cf-exclusive-line-interior.jpg?mw=525&rev=b9ee67487572448091686788e4be7539&hash=D44C56E64AA6D2A9C5E2AE420F45691D)
Wzór do naśladowania pod względem komfortu kierowcy
Ponieważ model DAF CF jest najbardziej uniwersalnym pojazdem ciężarowym na rynku, dostępnych jest wiele opcji umożliwiających dostosowanie jego kabiny do osobistych upodobań i potrzeb transportowych.