Idealna baza pod dowolną zabudowę
Przemyślana konstrukcja podwozia nowych modeli to kolejny przejaw stosowania filozofii Pure Excellence. Podwozie zostało wykonane ze stali o wysokiej jakości, dzięki czemu jest lekkie, wytrzymałe i stabilne. Oferuje także rozwiązania umożliwiające oszczędzanie miejsca, które z pewnością zostaną ciepło przyjęte przez firmy wykonujące zabudowy nadwozi.
Wytrzymałość, lekkość i zwrotność
Filozofia Pure Excellence przejawia się również w przemyślanej konstrukcji podwozia nowych modeli. Podwozie zostało wykonane z wysokiej jakości stali charakteryzującej się lekkością i wytrzymałością. W ciągnikach siodłowych oraz niektórych podwoziach pod zabudowę solidna i wytrzymała oś tylna jest osadzona w konstrukcji Stabilink.
- Niewielka masa tej konstrukcji oznacza większą oszczędność paliwa oraz ładowność, a tym samym lepszą efektywność transportu.
- Zawieszenie tylnej osi Stabilink zapewnia optymalną stabilność w pionie, możliwość przewożenia większych ładunków oraz lepszą kontrolę nad pojazdem.
Maksymalna elastyczność
Model DAF XF zapewnia niedoścignione możliwości konfigurowania podwozia pod kątem wydajności. Elementy podwozia można rozłożyć w taki sposób, aby zapewniały jak najwyższą efektywność w każdej sytuacji. Przewidziano też dużo miejsca na montaż układów pomp, podpór żurawia lub dużych zbiorników paliwa.
- Inteligentne rozmieszczenie elementów podwozia pozwala na montaż zbiorników o pojemności sięgającej 1500 l (w przypadku ciągników siodłowych).
- Możliwości w zakresie konfiguracji i rozmieszczenia elementów podwozia są praktycznie nieograniczone, co zapewnia największą wszechstronność w branży.
Łatwa zabudowa
Model DAF XF jest objęty rozszerzonym programem BAM — wyjątkowo przyjaznym dla wytwórców zabudów. Oferujemy moduły do zabudów typu furgon oraz do montażu żurawi. Podwozia pod zabudowę mają ujednolicony układ otworów montażowych w tylnej części, co ułatwia montaż poprzecznic i platform załadowczych.
- Rozszerzony program BAM skraca czas wykonywania zabudowy.
- Całkowicie płaskie podwozia i komponenty przewidziane w ich wnętrzach dodatkowo ułatwiają proces zabudowy.
Niezwykle kompaktowy układ końcowego oczyszczania spalin
W serii DAF XF zastosowaliśmy całkowicie nowy i niezwykle kompaktowy układ końcowego oczyszczania spalin (EAS). W ten sposób udało się wygospodarować dodatkowe wolne miejsce w podwoziu. Wytwórców produkujących pojazdy do specjalnych zastosowań z pewnością zainteresuje informacja, że układy DeNOx i filtra cząstek stałych nie muszą już być rozdzielone. To kolejne rozwiązanie stworzone z myślą o nich.
- Zmniejszenie systemu oczyszczania spalin oznacza większą ilość wolnego miejsca w podwoziu.
- A waga niższa o 50 kg od poprzedniej wersji pozwala kierowcy zabrać w trasę więcej ładunku.
Zawieszenie pneumatyczne ECAS
Całkowicie zmodernizowane, sterowane elektronicznie zawieszenie pneumatyczne (ECAS) zapewnia najwyższy poziom niezawodności, trwałości i funkcjonalności. Do nowych funkcji należą: sterowanie proporcjami ciśnienia, sterowanie podnoszeniem osi 2 oraz sterowanie ciśnieniem w mieszkach podnoszących. Realizowane przez układ ECAS funkcje blokady oraz odboju umożliwiają ustabilizowanie tylnej osi podczas korzystania z wyposażenia dodatkowego, takiego jak dźwig czy podnośnik. Z fotelem połączony jest innowacyjny, łatwy w użyciu układ zdalnego sterowania z podświetlanymi przyciskami.
- Nowe opcje układu ECAS zapewniają większe bezpieczeństwo podczas załadunku i rozładunku
- Poręczny pilot zdalnego sterowania umożliwia kierowcy precyzyjne sterowanie w każdych warunkach
Więcej informacji o DAF XF
Wygląd zewnętrzny
Nowa stylistyka sprawia, że DAF XF to najatrakcyjniejsza ciężarówka na drodze. Przekłada się to również korzystnie na aerodynamikę nadwozia, która ma spore znaczenie w kwestii efektywności transportu.
Najatrakcyjniejsze wnętrze w tej klasie
Seria DAF XF jest znana na całym świecie z wysokich standardów wyposażenia kabiny.
Układ napędowy
Oszczędność paliwa jest wynikiem doskonałej integracji całego układu napędowego złożonego z najwyższej klasy silników, przekładni oraz tylnych osi.