DAF TelliSys

TelliSys

Możliwość transportu kontenerów większych o 20%

 

Możliwość transportu kontenerów większych o 20%

Może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.

TelliSys to wynik współpracy laboratorium IMA na Uniwersytecie RWTH w Akwizgranie, Europejskiego Stowarzyszenia Transportu Intermodalnego oraz firm DAF, GEFCO, Goodyear, WECON i WESOB. Celem było ułatwienie transportu kontenerów o wysokości wewnętrznej 3 m i ładowności do 100 m3. Na trasie intermodalnej* to rozwiązanie pozwoliłoby obniżyć emisję CO2 nawet o 35% w przeliczeniu na tonę/kilometr. 

Firma DAF opracowała prototyp ciągnika Super LowDeck z obniżonym podwoziem, niespotykanie kompaktowym zawieszeniem tylnej osi i niskoprofilowymi oponami 22,5 cala na osi napędowej. W rezultacie sprzęg siodłowy znajduje się na wysokości zaledwie 85 cm.

* 20% transport drogowy, 65% transport kolejowy, 15% transport wodny 

 

 

Inne inteligentne rozwiązania logistyczne

 

DAF Ecotwin
DAF EcoTwin

Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach.

DAF XF Euro 6
DAF EcoCombi

Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec.

Truck in shopping mall
Dystrybucja miejska w roku 2050

Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?

DAF Connect visual
Duże zbiory danych

DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.