
DAF Ecotwin/Ensemble
Sprzężenia pojazdów ciężarowych
EcoTwin/Ensemble
Sprzężenia pojazdów ciężarowych
Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach. Informacje dostarczane przez prowadzący pojazd ciężarowy pozwalają sprzężonym pojazdom automatycznie przyspieszać, hamować, a nawet zmieniać kierunek jazdy.
Redukcja emisji CO2, większe bezpieczeństwo i płynniejsza jazda to tylko niektóre z głównych zalet sprzężenia pojazdów ciężarowych.
Gdy hamuje prowadzący pojazd ciężarowy, bez zauważalnej zwłoki hamują również pojazdy ciężarowe podążające za nim. W przeciwieństwie do ludzi systemy te są nieustannie czujne i mogą reagować nawet 25 razy szybciej od najlepszych sportowców. Ogromnie przyczynia się to do podniesienia bezpieczeństwa na drodze.
Inteligentne technologie umożliwiają sprzężonym pojazdom ciężarowym jazdę w małej odległości i tworzenie tunelu powietrznego, dzięki czemu zużycie paliwa i emisja CO2 mogą obniżyć się nawet o 10%. Dzięki „efektowi pchania” przez pojazd ciężarowy jadący z tyłu zużycie paliwa i emisja CO2 prowadzącego pojazdu ciężarowego mogą obniżyć się nawet o 5%.
Inne inteligentne rozwiązania logistyczne

Dystrybucja miejska w roku 2050
Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?

DAF EcoCombi
Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec.

Tellisys
Możliwość transportu kontenerów większych o 20% — może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.

Duże zbiory danych
DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.