DAF szanuje prywatność użytkowników. Używamy plików cookie do różnych celów, takich jak poprawa funkcjonalności witryny internetowej, zwiększenie komfortu użytkowania witryny, budowanie integracji z mediami społecznościowymi oraz pomoc w działaniach marketingowych w ramach naszej witryny i poza nią. Kontynuując swoją wizytę w naszej witrynie internetowej, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Jeśli jednak chcesz dostosować swoje preferencje dotyczące plików cookie, kliknij „Zmień ustawienia” poniżej. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się zdokumentem Omówienie plików cookie.
DAF Ecotwin

DAF Ecotwin/Ensemble

Sprzężenia pojazdów ciężarowych

 

EcoTwin/Ensemble

Sprzężenia pojazdów ciężarowych

Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach. Informacje dostarczane przez prowadzący pojazd ciężarowy pozwalają sprzężonym pojazdom automatycznie przyspieszać, hamować, a nawet zmieniać kierunek jazdy.

Redukcja emisji CO2, większe bezpieczeństwo i płynniejsza jazda to tylko niektóre z głównych zalet sprzężenia pojazdów ciężarowych.

Gdy hamuje prowadzący pojazd ciężarowy, bez zauważalnej zwłoki hamują również pojazdy ciężarowe podążające za nim. W przeciwieństwie do ludzi systemy te są nieustannie czujne i mogą reagować nawet 25 razy szybciej od najlepszych sportowców. Ogromnie przyczynia się to do podniesienia bezpieczeństwa na drodze.

Inteligentne technologie umożliwiają sprzężonym pojazdom ciężarowym jazdę w małej odległości i tworzenie tunelu powietrznego, dzięki czemu zużycie paliwa i emisja CO2 mogą obniżyć się nawet o 10%. Dzięki „efektowi pchania” przez pojazd ciężarowy jadący z tyłu zużycie paliwa i emisja CO2 prowadzącego pojazdu ciężarowego mogą obniżyć się nawet o 5%.

 
 

 

Inne inteligentne rozwiązania logistyczne

 

Truck in shopping mall

Dystrybucja miejska w roku 2050

Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?

DAF XF Euro 6

DAF EcoCombi

Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec.

DAF TelliSys

Tellisys

Możliwość transportu kontenerów większych o 20% — może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.

DAF Connect visual

Duże zbiory danych

DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.