![DAF Ecotwin](/-/media/images/daf-corporate-info/innovation-trucks/daf-ecotwin.jpg?mw=1920&rev=e1d7c16161d04e5bb0c8eb3cae011cc3&hash=5108A7371117CFF58796CF13C0A5907B)
DAF Ecotwin/Ensemble
Sprzężenia pojazdów ciężarowych
EcoTwin/Ensemble
Sprzężenia pojazdów ciężarowych
Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach. Informacje dostarczane przez prowadzący pojazd ciężarowy pozwalają sprzężonym pojazdom automatycznie przyspieszać, hamować, a nawet zmieniać kierunek jazdy.
Redukcja emisji CO2, większe bezpieczeństwo i płynniejsza jazda to tylko niektóre z głównych zalet sprzężenia pojazdów ciężarowych.
Gdy hamuje prowadzący pojazd ciężarowy, bez zauważalnej zwłoki hamują również pojazdy ciężarowe podążające za nim. W przeciwieństwie do ludzi systemy te są nieustannie czujne i mogą reagować nawet 25 razy szybciej od najlepszych sportowców. Ogromnie przyczynia się to do podniesienia bezpieczeństwa na drodze.
Inteligentne technologie umożliwiają sprzężonym pojazdom ciężarowym jazdę w małej odległości i tworzenie tunelu powietrznego, dzięki czemu zużycie paliwa i emisja CO2 mogą obniżyć się nawet o 10%. Dzięki „efektowi pchania” przez pojazd ciężarowy jadący z tyłu zużycie paliwa i emisja CO2 prowadzącego pojazdu ciężarowego mogą obniżyć się nawet o 5%.
Inne inteligentne rozwiązania logistyczne
![Truck in shopping mall](/-/media/images/daf-stories/in-action/02-2018/truck-in-shopping-mall.jpg?mw=525&rev=dd31efa1f8d746029ab4b0e5b9fdf400&hash=D9F025D819644FEB9F491709D7E39D7E)
Dystrybucja miejska w roku 2050
Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?
![DAF XF Euro 6](/-/media/images/daf-imagebank/euro-6/xf-euro-6/daf-xf-530-fan-ecocombi-2017423.jpg?mw=525&rev=d507fdc1740e41a58865cfc9f59ebd07&hash=B148435F4EA9C6D335FD2FC366EDC53D)
DAF EcoCombi
Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec.
![DAF TelliSys](/-/media/images/daf-corporate-info/innovation-trucks/daf-tellisys-concept.jpg?mw=525&rev=20f54e76eb3e4ddbadcef62208c0e0c0&hash=E91DA5B0A26198D9D916277E95F1A66A)
Tellisys
Możliwość transportu kontenerów większych o 20% — może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.
![PACCAR Connect visual](/-/media/images/services/daf-connect/daf-connect-new-ngd/daf-connect-header-visual.jpg?mw=525&rev=ca46cce722144263be7e5ca31c2dba45&hash=BA13058CE26ED0D7B3F49F2E71B0BD2A)
Duże zbiory danych
DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.