![DAF XF Euro 6](/-/media/images/daf-imagebank/euro-6/xf-euro-6/daf-xf-530-fan-ecocombi-2017420.jpg?mw=1920&rev=7d29873097b345cb8b11a8aa96a38f27&hash=E4292FC23917C0815A7F66BD40878D61)
DAF EcoCombi
DAF EcoCombi
Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec. Po drogach Holandii i Skandynawii poruszają się również pierwsze SuperEcoCombi. DAF aktywnie działa na rzecz popularyzacji tych pojazdów ciężarowych. Więcej ładunku przewożonego dzięki pracy jednego silnika to mniejsza emisja spalin w przeliczeniu na tonę/kilometr.
Maksymalna długość 25,25 metra i masa całkowita do 60 ton (w Skandynawii nawet większa) pozwala pojazdom EcoCombi transportować ładunki ważące i mierzące od 30% do 50% więcej niż możliwe do przewiezienia przez bardziej tradycyjne zestawy. Oznacza to obniżenie emisji CO2 o ponad 20% w przeliczeniu na tonę/kilometr.
Zwłaszcza w trakcie długich przejazdów międzynarodowych pojazdy EcoCombi i SuperEcoCombi najbardziej przyczyniają się do ochrony środowiska. Nie wspominając nawet o podniesieniu wydajności transportu drogowego.
Inne inteligentne rozwiązania logistyczne
![DAF Ecotwin](/-/media/images/daf-corporate-info/innovation-trucks/daf-ecotwin.jpg?mw=525&rev=e1d7c16161d04e5bb0c8eb3cae011cc3&hash=C80E261CB17ACB14352F426C384964C7)
DAF EcoTwin
Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach.
![DAF TelliSys](/-/media/images/daf-corporate-info/innovation-trucks/daf-tellisys-concept.jpg?mw=525&rev=20f54e76eb3e4ddbadcef62208c0e0c0&hash=E91DA5B0A26198D9D916277E95F1A66A)
Tellisys
Możliwość transportu kontenerów większych o 20% — może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.
![Truck in shopping mall](/-/media/images/daf-stories/in-action/02-2018/truck-in-shopping-mall.jpg?mw=525&rev=dd31efa1f8d746029ab4b0e5b9fdf400&hash=D9F025D819644FEB9F491709D7E39D7E)
Dystrybucja miejska w roku 2050
Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?
![PACCAR Connect visual](/-/media/images/services/daf-connect/daf-connect-new-ngd/daf-connect-header-visual.jpg?mw=525&rev=ca46cce722144263be7e5ca31c2dba45&hash=BA13058CE26ED0D7B3F49F2E71B0BD2A)
Duże zbiory danych
DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.