DAF EcoCombi
DAF EcoCombi
Bardzo długie pojazdy ciężarowe, znane także jako EcoCombi, poruszają się już po drogach Skandynawii, Holandii, Belgii i niektórych regionów Niemiec. Po drogach Holandii i Skandynawii poruszają się również pierwsze SuperEcoCombi. DAF aktywnie działa na rzecz popularyzacji tych pojazdów ciężarowych. Więcej ładunku przewożonego dzięki pracy jednego silnika to mniejsza emisja spalin w przeliczeniu na tonę/kilometr.
Maksymalna długość 25,25 metra i masa całkowita do 60 ton (w Skandynawii nawet większa) pozwala pojazdom EcoCombi transportować ładunki ważące i mierzące od 30% do 50% więcej niż możliwe do przewiezienia przez bardziej tradycyjne zestawy. Oznacza to obniżenie emisji CO2 o ponad 20% w przeliczeniu na tonę/kilometr.
Zwłaszcza w trakcie długich przejazdów międzynarodowych pojazdy EcoCombi i SuperEcoCombi najbardziej przyczyniają się do ochrony środowiska. Nie wspominając nawet o podniesieniu wydajności transportu drogowego.
Inne inteligentne rozwiązania logistyczne
DAF EcoTwin
Projekt EcoTwin firmy DAF pokazuje, że zaawansowane technologicznie systemy komunikacji Wi-Fi-P, radary i kamery umożliwiają pojazdom ciężarowym wyposażonym w systemy bezprzewodowe jazdę w bardzo niewielkich odległościach.
Tellisys
Możliwość transportu kontenerów większych o 20% — może to zapewnić prototyp TelliSys do zestawów ciągników i przyczep/naczep z bardzo niskim sprzęgiem siodłowym.
Dystrybucja miejska w roku 2050
Jak może wyglądać dystrybucja miejska w roku 2050? Dystrybucyjny pojazd ciężarowy przyszłości to punkt rozpoczęcia dialogu. Jak zmieni się dystrybucja miejska i jaką rolę będą odgrywać pojazdy ciężarowe?
Duże zbiory danych
DAF Connect to internetowy system zarządzania flotą, który monitoruje, porównuje i optymalizuje wydajność floty i kierowców w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, możliwie najniższych kosztów paliwa i jak najniższej emisji CO₂.